• چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402071912911
  • خبرنگار : 71415

وزیر خارجه مجارستان: جنگ اوکراین دیگر موضوع اصلی رایزنی‌های بین‌المللی نیست

وزیر خارجه مجارستان: جنگ اوکراین دیگر موضوع اصلی رایزنی‌های بین‌المللی نیست

وزیر امور خارجه مجارستان گفت، جنگ فلسطینی‌ها با رژیم صهیونیستی جای جنگ اوکراین را به عنوان موضوع اصلی بحث‌های بین‌المللی گرفته است.

به گزارش ایسنا، «پیتر سیارتو»، وزیر امور خارجه مجارستان در اظهاراتی پیش از نشست با همتایانش از کشورهای حوزه خلیج فارس گفت، جنگ میان فلسطین و رژیم صهیونیستی، جنگ در اوکراین را تحت الشعاع قرار داده و جای آن را به عنوان موضوع اصلی بحث‌های بین‌المللی گرفته است.

به نوشته پایگاه «راشاتودی»، سیارتو در پستی که در شبکه اجتماعی فیسبوک انتشار داد، نوشت: «بعد از زمانی طولانی، دیگر جنگ در اوکراین موضوع اصلی رایزنی‌های بین‌المللی نیست.»

سیارتو عملیات مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی را در راستای حمایت از صهیونیست‌ها، «حمله تروریستی» خوانده و نوشت: «حمله تروریستی به اسرائیل، همچون صاعقه‌ای از آسمان، سیاست بین‌المللی را به لرزه در آورد.»

سیارتو و دیگر وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا روز سه شنبه با همتایانشان از بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی که اعضای شورای همکاری خلیج فارس را تشکیل می‌دهند، نشستی را برگزار کردند.

موضوع اصلی این نشست که در عمان برگزار شد، جنگ در اراضی اشغالی بود. از بین این کشورها، بحرین و امارات در سال ۲۰۲۰ روابطشان را با رژیم صهیونیستی عادی کردند و عربستان نیز در حال حاضر به پیروی از آنها در میانه مذاکراتی برای عادی سازی روابط با این رژیم با میانجی‌گری آمریکا قرار دارد. سیارتو اظهار کرد: «رخدادهای وحشتناک روزهای اخیر ممکن است نتایج تلاش انجام شده تاکنون برای برقراری صلح را به خطر بیندازد.»

این دیپلمات ارشد دولت مجارستان در پست خود در شبکه اجتماعی فیسبوک گفت: «هم اکنون مهمترین موضوع جلوگیری از تشدید جنگ است. کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در این امر نقشی کلیدی دارند به همین دلیل نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس دارای اهمیت چشمگیر است.»

دولت مجارستان پیشتر موضع مشابهی را در قبال جنگ در اوکراین اتخاذ کرده بود. سیارتو و ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان مکررا خواستار آتش‌بس و برگزاری مذاکرات صلح در ارتباط  با جنگ در اوکراین شده و با تشدید کمک‌های نظامی اتحادیه اروپا به کی‌یف و ورود تسلیحات غربی از طریق خاک مجارستان به اوکراین مخالفت کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha