• پنجشنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402072014050
  • خبرنگار : 71660

پایگاه هوایی روسیه در قرقیزستان به تجهیزات مدرن مجهز می‌شود

پایگاه هوایی روسیه در قرقیزستان به تجهیزات مدرن مجهز می‌شود

رسانه‌ها خبر داده‌اند «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه که پیشتر توسط دادگاه کیفری بین‌المللی به دلیل «جنایات جنگی در اوکراین» متهم شده بود، امروز (پنجشنبه) در اقدامی نادر از کشور خارج و وارد قرقیزستان شد.

به گزارش ایسنا، پوتین در این سفر با «سادیر جاپاروف» همتای قرقیزستانی خود دیدار کرد و قرار است روز جمعه در نشست کشورهای مشترک‌المنافع که قرقیزستان میزبان آن است، شرکت کند.

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سران جمهوری آذربایجان، بلاروس، قزاقستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان نیز در این اجلاس شرکت خواهند کرد.

پوتین طی مراسمی به مناسبت بیستمین سال حضور روسیه در پایگاه هوایی قرقیزستان اظهار کرد: امیدوارم همکاری‌های نظامی و نظامی-فنی بین روسیه و قرقیزستان که نمادی از حضور نظامی روسیه در پایگاه هوایی قانت است، ادامه و گسترش یابد و منافع امنیتی هر دو کشور را فراهم کند.

وی افزود: روسیه به توجه ویژه خود به مسائل مربوطه مثل ارائه جدیدترین تسلیحات و تجهیزات مدرن به این پایگاه هوایی ادامه خواهد داد.

جاپاروف هم به نوبه خود تاکید کرد که سیستم‌های دفاع هوایی مشترک میان این دو کشور «ابزار تاثیرگذاری» علیه تهدیدات است و ما به تقویت روابط نظامی خود ادامه خواهیم داد.

پایگاه هوایی روسیه در قرقیزستان به تجهیزات مدرن مجهز می‌شود

پایگاه هوایی روسیه در قرقیزستان به تجهیزات مدرن مجهز می‌شود

همزمان با تیرگی روابط ایروان و مسکو بر سر اتهاماتی متقابل، «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان از شرکت در این نشست خودداری خواهد کرد.

در سال جاری میلادی این اولین باری است که پوتین از روسیه خارج می‌شود. در ماه مارس، دادگاه کیفری بین‌المللی حکم دستگیری رئیس‌جمهور روسیه را به دلیل «جنایات جنگی در اوکراین» صادر کرد و کشورهایی که اساسنامه رم را تصویب کرده‌اند می‌توانند این رئیس‌جمهور را در صورت سفر به خاک آن‌ها دستگیر کنند. قرقیزستان جز امضاکننده‌های این اساسنامه نیست اما ارمنستان اخیرا دست به چنین اقدامی زد.

کرملین پیشتر اعلام کرد که حکم دادگاه کیفری بین‌المللی را به رسمیت نمی‌شناسد و حکم دستگیری پوتین را باطل و مردود خوانده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha