• یکشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402072316142
  • خبرنگار : 71457

رئیس بیمارستان الشفاء غزه: به مرحله ارجحیت دادن بین مجروحان رسیده‌ایم

رئیس بیمارستان الشفاء غزه: به مرحله ارجحیت دادن بین مجروحان رسیده‌ایم

دکتر محمد سلیمه، مدیر بیمارستان الشفاء در غزه اعلام کرد که کادر پزشکی با توجه به شرایط غم‌انگیز و فاجعه انسانی بزرگ، کنترل خود را بر اوضاع از دست داده است و پس از اینکه تمام بیمارستان‌ها در تمامی بخش‌ها پر از مجروح شده است، کار به مرحله ارجحیت قائل شدن بین مجروحان رسیده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، وی از جهانیان درخواست کرد که فورا آتش بس را برقرار کنند و کریدورهای بشردوستانه ایمن را باز کرده تا مجروحان از نوار غزه خارج شوند، تجهیزات پزشکی لازم از جمله تخت‌ها و داروها را وارد کنند، بیمارستان‌های صحرایی ایجاد کنند و سوخت بیمارستان‌ها را تامین کنند.

سلیمه اعلام کرد که تعداد مجروحان بیش از ظرفیت مجتمع پزشکی الشفاء، بزرگترین بیمارستان غزه است.

وی با بیان اینکه تعداد کشته‌ها و مجروحان در هشت روز اخیر از تعداد قربانیان کشته شده در سال ۲۰۱۴ در ۵۱ روز جنگ بیشتر شده است، گفت: مجروحان بر روی زمین و در جاده‌ها هستند و نمی‌توانیم کسانی که داخل اتاق‌های عمل هستند به بخش مراقبت‌های ویژه به دلیل پر بودن آنها منتقل کنیم. ظرفیت محدود است و به حدی رسیده که حتی از تخت‌های کودکان و زایمان هم استفاده می‌شود.

سلیمه با بیان اینکه بیش از چهل هزار آواره برای فرار از بمباران، به بیمارستان پناه برده‌اند، به کمبود شدید آب و در نتیجه، ناتوانی در استریل کردن وسایل جراحی پس از انجام عمل‌ها اشاره کرد.

وی گفت: در صورت تمام شدن سوخت ژنراتورها در سایه قطع کامل برق، بیمارستان به گور دسته‌جمعی تبدیل می‌شود.

سلیمه با اشاره به اینکه تماس دائمی با سازمان بهداشت جهانی، صلیب سرخ بین‌المللی و همه سازمان‌های فعال در غزه وجود دارد، فاش کرد که صلیب سرخ بین‌المللی و همه سازمان‌های بین‌المللی از ترس اینکه تیم‌هایشان در معرض حمله قرار بگیرند، «جز با اجازه اسرائیلی‌ها» نمی‌توانند کاری کنند.

وی گفت که بیش از ۱۵ امدادگر کشته شده و بیش از ۴۰ آمبولانس در جنایات بی سابقه‌ای هدف قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha