• دوشنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۷:۴۶
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1402072417080
  • خبرنگار : 71533

منصوری: با بنگاه‌داری بانک‌ها برخورد می‌شود

منصوری: با بنگاه‌داری بانک‌ها برخورد می‌شود

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری گفت: گزارش‌های متعددی از پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها به زیرمجموعه‌های خودشان اعلام شده که تخلف است و باید با آن برخورد شود.

به گزارش ایسنا، محسن منصوری در نشست بررسی مسائل بانک‌های خصوصی در راستای هم‌افزایی با دستگاه‌های اجرایی و اعطای تسهیلات، اظهار کرد: دولت توانست طی چند ماه گذشته نرخ رشد نقدینگی را کنترل و از اعداد بالای ۴۰ درصد به ۲۶ درصد کاهش دهد.

وی افزود: بانک‌ها باید حداقل ۵۰ درصد سپرده‌های جمع‌آوری‌شده در استان‌ها را تسهیلات ارائه دهند. حتی در بعضی استان ها که کم برخوردار هستند، حتما این رقم باید بالاتر و به ۷۰ درصد برسد. بانک‌های خصوصی علاقمند به ارائه تسهیلات کلان به جای تسهیلات خرد هستند که این امر نیز باید اصلاح شود.

منصوری با بیان اینکه اضافه برداشت بانک‌ها از خط قرمزهای دولت است، تاکید کرد: نمی‌شود یک بانک چندین‌ برابر ظرفیت اضافه برداشت داشته باشد؛ این اقدام تورم‌زا خواهد بود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه با بنگاه‌داری بانک ها برخورد می‌شود، یادآور شد: گزارش‌های متعددی از پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها به زیرمجموعه‌های خودشان اعلام شده که تخلف است و باید با آن برخورد شود.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۵ ۱۱:۳۳

1- باید تعداد زیادی از بانک ها که در خیابان ها دیده می شود به دلیل انجام کارهای مردم که توسط سامانه های الکترونیکی مثل ATM و اینترنت بانک و موبایل بانک و سامانه های پرداخت و دریافتکه توسط بخش خصوصی و ... ارائه می شود، بسته شوند و نگران بیکاری کارمندان آنها اعمم از رئیس و کارگر و کارمندانشان هم نباشید ؛ چون آنها در دریافتی هایشان از قانون خدمات کشوری پیروی نمی کنند و برای 10 نسل بعد از خودشان هم پس انداز کرده اند و 2- بانک ها اولین عامل تولید کننده تورم و گرانی از هر نوعش برای جمهور ملت ایران در این 50 سال اخیر و هم برای نظام مقدس بوده اند و این بدلیل اعتماد بیش از حد به نظام بانکداری ستم شاهی گذشته بوده که متاسفانه ادامه پیدا کرده است و می توان بجای آنها در ارائه خدمات بانکی و ... منابع مالی شان را به صنوف مختلف با یک بازرسی بسیار بسیار شدید، فنی و علمی ، سپرد و این صنوف مثل: 1- صنف انبوه سازان مسکن 2- صنف لوازم خانگی 3- صنف خودرو 4- صنف پوشاک و.... هستند