• شنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402072920436
  • خبرنگار : 71560

قادری: آیین‌نامه اجرائی قانون نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای سریع‌تر ابلاغ شود

قادری: آیین‌نامه اجرائی قانون نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای سریع‌تر ابلاغ شود

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای قانون نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای مطالبه جامعه بوده و تاخیر چند ماهه در ابلاغ آیین‌نامه این قانون قابل قبول نیست.

به گزارش ایسنا، جعفر قادری در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس، بیان کرد: قانون نقل و انتقال سوابق بیمه قریب به ۵ ماه است که مصوب شده است. انتظار می رود دولت سریع تر آیین نامه اجرایی این قانون را ابلاغ کند. اجرای این قانون مطالبه جامعه است و تاخیر چند ماه در ابلاغ آیین نامه این قانون قابل قبول نیست.

وی در ادامه اظهار کرد: نرم افزار مورد استفاده مجلس دارای اشکالاتی است. متاسفانه این کار به شرکتی در قم سپرده شده است. اکنون که ایرادات و اشکالات وجود دارد چه کسی پاسخگو است؟ یعنی در این تهران به این بزرگی یک شرکت پیدا نمی شد که این بخش مهم به شرکتی در قم سپرده شده است. حال هر مشکلی که پیش می آید باید از قم بیایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۹ ۱۲:۳۲

احسنت

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۹ ۰۰:۰۲

باسلام واحترام اینجانبان جمع کثیری از پذیرفتگان سردفتری۱۴۰۱خواستاراجرای کامل وفوری قانون تسهیل صدور مجوز کسب وکارسردفتری وحذف درجه بندی(وبومی گزینی برای تاسیس دفتر) وکوتاه شدن مدت کارآموزی نامتعرف وطویل المدت میباشیم توجه به چند نکته ضروریست ۱-ازمون سردفتری مورخ ۲۵ آذر۴۰۱برگزارشدمطابق قانون تسهیل ولی آیین نامه اخیر التصویب مصوب ۲۴ خرداد ۱۴۰۲که در تناقض باقانون تسهیل است وبا درج درجه بندی ومصاحبه علمی که خلاف قانون بوده چرا که داوطلبان یکبار از لحاظ علمی سنجیده شده اند وحد نصاب علمی لازم را در ازمون کسب نموده اند ومصاحبه عملی برای پد یرفته شده ای که سابقه هیچکار عملی در دفاتر ندارد قبل از برگزاری دوره کارآموزی خلاف قانون میباشد طبق م۴قانون مدنی آیین نامه موخر التصویب نسبت به قانون مقدم التصویب اثر قانونی ندارد ونباید عطف بماسبق شود وطبق نظر دیوان عدالت اداری آرا متعدد راجع به عطف بماسبق نشدن آیین نامه داریم واثر این آیین نامه نسبت به آینده هست نه نسبت به قانونی که قبل تصویب از این آیین نامه مورد تایید مجلس شورای اسلامی وشورای نگهبانبوده وقتی مسئولان سازمان ثبت بدیهیات حقوقی ومسلمات قانونی را رعایت نکنند پس دیگر چه جایگاهی برای قانون وقانونگذاردراین کشور باقی می ماند!!؟؟؟