• یکشنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402081409741
  • خبرنگار : 71496

شهادت ۳ فلسطینی در یورش اشغالگران به شرق قدس اشغالی

شهادت ۳ فلسطینی در یورش اشغالگران به شرق قدس اشغالی

اشغالگران صهیونیست در عملیات تخریب منزلی در شرق قدس اشغالی، از بالگرد، بولدوزر و راکت استفاده کردند، در این درگیری سه فلسطینی شهید و شش تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شهاب نیوز فلسطین، برخی منابع از عملیات اشغالگران علیه یک منزل تحت محاصره واقع در شهرک ابو دیس در شرق قدس اشغالی خبر دادند.

طبق گزارش‌ها، در حالی که تیراندازی و درگیری با نیروهای اشغالگر در اطراف اردوگاه جنین ادامه دارد، یک دستگاه بولدوزر متعلق به نیروهای اشغالگر شروع به تخریب این منزل کرد.

بر اساس این گزارش‌ها، یک فروند بالگرد اشغالگران نیز همزمان بر فراز این منزل به پرواز درآمد.

همچنین اشغالگران صهیونیست یک راکت را به این منزل شلیک کردند.

برخی منابع محلی نیز گزارش دادند، در درگیری‌هایی که در اطراف این منزل واقع در شهرک ابو دیس در شرق قدس اشغالی شکل گرفت، سه فلسطینی شهید و شش تن بر اثر تیراندازی‌های اشغالگران زخمی شدند.

منابع محلی افزودند، مساجد شهرک ابو دیس شهادت نبیل جوهر و مهند عفانه که در درگیری با دشمن زخمی شده بودند، اعلام کردند.

طبق آخرین گزارش‌ها در درگیری‌های شهرک ابو دیس همچنین یک جوان دیگر به نام نبیل حلبیه که اشغالگران در حال تعقیب او بودند، به شهادت رسید.

خبرگزاری «معا» فلسطین به نقل از وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که نبیل علاء جوهر حلبیه، جوان فلسطینی تحت تعقیب اشغالگران، همراه با مهند احمد عفانه و موسی ضیاء زعرور در درگیری‌های امروز در شرق قدس اشغالی به شهادت رسیدند.

گروه بزرگی از نیروهای اشغالگر ساعت دو بامداد امروز به شهرک ابو دیس یورش برده و تعداد زیادی از آنها منزل نبیل حلبیه را به محاصره خود درآورده و با بلندگو از او خواستند خودش را تسلیم کند، آنها تهدید کردند در صورتی که حلبیه خارج نشود و خود را تسلیم نکند، خانه‌اش را ویران خواهند کرد، همزمان با محاصره منزل این جوان فلسطینی نیز درگیری‌های شدید در خیابان‌های شهرک ابو دیس شکل گرفت.

در ادامه نیز این جوان فلسطینی در یک درگیری مسلحانه با اشغالگران به شهادت رسید.

بسام بحر، رئیس کمیته دفاع از اراضی شهرک ابو دیس اظهار کرد: محاصره و درگیری در شهرک ابو دیس پنج ساعت ادامه داشت، این تقابل با محاصره کامل منزل حلبیه آغاز شد و تعدادی از اشغالگران به روی بام خانه‌های مشرف به این منزل رفتند و اشغالگران در تمامی مناطق اطراف مستقر شده و یک فروند پهپاد برای رصد منطقه بر فراز شهرک به پرواز درآمد.

بسام بحر در ادامه گفت: این نیروها منزل حلبیه را با مواد انفجاری منفجر کرده و صدها گلوله نیز به سمت آن شلیک کردند سپس در ساعات اولیه صبح امروز آن را ویران کرده و با بولدوزر به آن یورش بردند و پیکر شهید حلبیه را با بولدوزر بیرون آوردند.

شهید حلبیه که دارای تابعیت روسی بود، از حدود دو ماه قبل تحت تعقیب نیروهای اشغالگر قرار داشت، اشغالگران اخیرا بارها به این شهرک یورش برده و ده‌ها تن از اعضای خانواده و بستگان او را بازداشت کردند تا او را مجبور کنند خود را تسلیم کند.

بسام بحر در این رابطه اظهار کرد: مقامات رژیم اشغالگر در طول چند هفته گذشته فشارهای متعددی را به کل خانواده حلبیه وارد کردند از جمله اینکه مجوزهای مختلف اعضای این خانواده را لغو کرده و مانع از ورود آنها به قدس و اراضی اشغالی برای کار شدند، همچنین زنان و مردان متعددی به بازداشت اداری درآمدند و بیش از ۱۵ تن از جوانان این خانواده بازداشت شدند.

همچنین خبرگزاری معا اعلام کرد که اشغالگران در نزدیکی شهرک معالی ادومیم یک ایست بازرسی ایجاد کرده و مانع از عبور یک دستگاه آمبولانس شدند که در حال انتقال یکی از زخمی‌های درگیری اخیر بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha