• چهارشنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402081712663
  • خبرنگار : 71402

پسکوف: تمرکز آمریکا و اتحادیه اروپا روی مصادره دارایی‌های ماست

پسکوف: تمرکز آمریکا و اتحادیه اروپا روی مصادره دارایی‌های ماست

سخنگوی کرملین امروز چهارشنبه گفت، اتحادیه اروپا و ایالات متحده به طور پیوسته برای مصادره دارایی‌های روسیه کار می‌کنند و تاکید کرد که این کار غیرقانونی است و به چالش کشیده خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در جمع خبرنگاران گفت: ما برای مدت طولانی این روندها را چه در ایالات متحده و چه در اتحادیه اروپا مشاهده می‌کنیم. در واقع، آنها به طور مداوم به سمت ادامه مصادره غیرقانونی دارایی‌های ما حرکت می‌کنند. این کار غیرقانونی و برخلاف تمام قوانین ممکن است. البته این موضوع برای همیشه مورد اعتراض کشور ما قرار خواهد گرفت و به چالش کشیده می‌شود.

پسکوف گفت که روسیه روی اقدامات واکنشی خود کار خواهد کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه همچنین گفت: «البته، ما روی اقدامات واکنشی کار خواهیم کرد؛ بعید است که این اقدامات متقابل باشند، اما آن‌ اقداماتی خواهند بود که به بهترین وجه با منافع ما مطابقت دارند.»

مذاکره تسلیحات هسته‌ای با آمریکا

سخنگوی کرملین امروز چهارشنبه گفت همچنین که گفتگوی راهبردی با ایالات متحده بر سر تسلیحات هسته‌ای «قطعا ضروری» است، اما در حالی که واشنگتن در حال «سخنرانی» برای مسکو است، چنین مذاکراتی امکان‌پذیر نیست.

دیمیتری پسکوف در پاسخ به سوالی درباره چشم‌انداز گفت‌وگوی راهبردی در مورد سلاح‌های هسته‌ای با ایالات متحده و غرب گفت: «گفت‌وگو به صراحت ضروری است. (اما) در شرایطی که کشوری برای کشور دیگری سخنرانی می‌کند، نمی‌تواند اتفاق بیفتد. ما چنین وضعیتی را نمی‌پذیریم. اما ما معتقدیم که گفت‌وگو ضروری است. و مطمئنا آماده شروع آن هستیم. اما تاکنون وضعیت واقعی به هیچ وجه تغییر نکرده است.»

همچنین از پسکوف سوالی در رابطه با اظهارات نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه پرسیده شد. او روز چهارشنبه گفت که رژیم کنترل تسلیحات بین‌المللی تضعیف شده است و غرب را به دلیل افزایش خطر استفاده از سلاح‌های هسته‌ای، شیمیایی یا بیولوژیکی متهم کرد.

پسکوف در پاسخ به سوالی درباره این اظهارات گفت: «پاتروشف دبیر شورای امنیت است. او بخشی از کرملین است و اظهارات او اظهاراتی از سمت کرملین است.»

دیمیتری پسکوف گفت: «در مورد فدراسیون روسیه، ما یک دکترین (هسته‌ای) داریم که در آن همه چیز به وضوح بیان شده است. هیچ تغییری وجود ندارد. این توسط رئیس جمهوری ما تایید شده است.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha