• یکشنبه / ۲۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402082114954
  • خبرنگار : 71660

رئیس‌جمهور لتونی: جنگ اوکراین طولانی است/ غرب باید به ارسال تسلیحات ادامه دهد

رئیس‌جمهور لتونی: جنگ اوکراین طولانی است/ غرب باید به ارسال تسلیحات ادامه دهد

رئیس‌جمهور لتونی گفت، روسیه برنامه‌ای برای جنگی طولانی در اوکراین دارد و از کشورهایی که نسبت به تداوم کمک‌ها به کی‌یف مردد هستند خواست تا به روند ارسال تسلیحات ادامه دهند.

به گزارش ایسنا، «ادگارز رینکویچ» رئیس‌جمهوری لتونی طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس عنوان کرد: این مسئله مهم است که برای صلح جهانی و صلح در اروپا مبارزه کرد زیرا اگر جلوی روسیه را در اوکراین بگیریم، روسیه دیگر قادر نخواهد بود سایر کشورها را به چالش بکشد.

او با اشاره به درگیری‌های جاری در خاورمیانه و تداوم حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه افزود: این برای غرب مهم است که هم از اوکراین و هم از اسرائیل در برابر حملات علیه ارزش‌های ما و نظم جهانی دفاع کند. منافع امنیتی ناتو در این است که هر دو درگیری را به یک اندازه بررسی کند. من معتقدم اگر اوکراین به جای شکست، پیروز شود، حفظ صلح در اروپا برای ما آسان‌تر خواهد شد.

رئیس‌جمهور لتونی در ادامه به ادعاهای بی‌اساس برخی کشورهای غربی پرداخت و گفت: ایران از دیدن این تحولات در خاورمیانه بسیار خرسند است و تجهیزات و تسلیحاتی را به روسیه برای جنگ در اوکراین ارسال می‌کند.

ادگارز رینکویچ مجددا به برنامه‌های احتمالی روسیه در آینده اشاره کرد و گفت: روسیه تجهیزات نظامی و منابع خود را برای یک جنگ بسیار طولانی مستقر می‌کند. این کشور سعی می‌کند سریعا در جنگ پیروز شود و احتمال می‌رود طی ماه‌های آینده حملاتی را علیه زیرساخت‌های انرژی اوکراین انجام دهد. اتحادیه اروپا و ائتلاف نظامی ناتو باید آماده جنگی طولانی‌تر در اوکراین شوند.

وی مدعی شد: شکست ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بسیار مهم است. اگر جهان مشاهده کند که اروپا و آمریکا در ارائه حمایت‌ها به اوکراین با شکست مواجه شده‌اند، به نظرم فشار زیادی علیه اسرائیل نیز وارد خواهد شد. همچنین ایران قاطع‌تر می‌شود. همچنین خاطرمان باشد که نباید کل منطقه آسیا و تایوان را فراموش نکنیم.

ادگارز رینکویچ در ماه ژوئیه سال جاری میلادی به عنوان رئیس‌جمهور لتونی سوگند یاد کرد و پیش از این وزیر امور خارجه این کشور بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha