• سه‌شنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402082317218
  • خبرنگار : 71290

یک دیپلمات کشورمان مطرح کرد

تعامل و پیوستگی حداکثری با کشورهای منطقه در کانون سیاست خارجی ایران است

تعامل و پیوستگی حداکثری با کشورهای منطقه در کانون سیاست خارجی ایران است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان خاطرنشان کرد: توجه ایران به ترتیبات مهمی همچون سازمان همکاری شانگهای بیانگر اهتمام ما به شرکت در تلاش‌های کشورهای همسو برای پی‌ریزی یک نظام بین‌المللی عادلانه، متعالی و مبتنی بر مشارکت است.

به گزارش ایسنا، علیرضا حقیقیان، سفیر کشورمان در تاجیکستان امروز طی سخنانی در نشست مرکز دوستی و همکاری سازمان همکاری شانگهای در آکادمی مدیریت دولتی وابسته به ریاست جمهوری تاجیکستان با موضوع «نقش امامعلی رحمان در تشکیل و توسعه سازمان همکاری شانگهای» گفت: امروز سازمان همکاری شانگهای یکی از مهمترین مراکز ژئوپلیتیک، امنیت و توسعه اقتصادی جهانی است.

وی تصریح کرد: نقش رئیس جمهور تاجیکستان در تأسیس و شکل‌گیری سازمان همکاری شانگهای و تدوین منشور و اسناد پایه این سازمان و تعیین مسیر پیشرفت و توسعه 20 ساله آن مهم و قابل توجه می‌باشد.

حقیقیان افزود: تاجیکستان از حامیان اصلی عضویت و پیوستن جمهوری اسلامی ایران به سازمان شانگهای بود و با مساعدت رییس جمهور این کشور و حمایت دیگر اعضا، درخواست ایران در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در شهر دوشنبه در سال 2021 مورد پذیرش اعضا قرار گرفت.

این دیپلمات کشورمان همچنین بیان کرد: «تعامل و پیوستگی حداکثری» با کشورهای منطقه از جمله کشورهای عضو سازمان شانگهای و حضور مؤثر در ترتیبات منطقه‌ای و بین‌المللی، در کانون سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

وی ادامه داد: توجه جمهوری اسلامی ایران به ترتیبات مهمی همچون سازمان همکاری شانگهای بیانگر اهتمام ما به شرکت در تلاش‌های کشورهای همسو برای پی‌ریزی یک نظام بین‌المللی عادلانه، متعالی و مبتنی بر مشارکت است.

حقیقیان همچنین اظهار داشت: ظرفیت‌های بالای ایران در بخش‌های مختلف از جمله انرژی، شبکه گسترده حمل و نقل و ترانزیت، ظرفیت‌های بندری در دریای خزر، خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند و مسیرهای ترانزیتی مانند کریدور حمل و نقل شمال- جنوب و مسیر ترانزیتی چابهار- آسیای مرکزی می‌تواند در تقویت ارتباطات منطقه‌ای، تامین امنیت غذایی و دسترسی اعضاء به بازارهای منطقه‌ای و جهانی مورد استفاده قرار گرفته و منافع اقتصادی فراوانی را نصیب اعضای سازمان از جمله جمهوری اسلامی ایران کند.

«تعامل و پیوستگی حداکثری» با کشورهای منطقه در کانون سیاست خارجی ایران قرار دارد



در این نشست نمایندگان مرکز دوستی و همکاری سازمان همکاری شانگهای در تاجیکستان، وزارت امور خارجه این کشور، آکادمی مدیریت دولتی، شورای مشورتی مرکز دوستی و همکاری شانگهای در تاجیکستان و همچنین سفرای کشورهای عضو سازمان حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha