• چهارشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402082417843
  • خبرنگار : 71592

موافقت نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اصلاح بودجه به دلیل جنگ غزه

موافقت نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اصلاح بودجه به دلیل جنگ غزه

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با طرح وزارت دارایی برای اصلاح بودجه به دلیل تداوم جنگ غزه موافقت کرد.

به گزارش ایسنا، دفاتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی این رژیم با صدور بیانیه مشترکی بدون ذکر جزئیات اعلام کردند، بودجه جنگ شامل افزایش کسری بودجه می‌شود.

در این بیانیه آمده است، نتانیاهو و اسموتریچ با ارائه لایحه بودجه به کابینه و پارلمان در سریع‌ترین زمان ممکن موافقت کردند. کاهش «بوروکراسی و موانع» یکی از اهداف مهم بودجه تجدیدنظر شده جنگ بود.

پیش‌بینی می‌شود هزینه جنگ رژیم صهیونیستی و حماس میلیاردها دلار شود. رژیم صهیونیستی ماه اکتبر به دلیل افزایش هزینه‌های تامین بودجه جنگ، با حدود شش میلیارد دلار کسری بودجه روبرو شد.

رژیم صهیونیستی روز سه شنبه اعلام کرد، برای تامین هزینه‌های این جنگ حدود ۷.۸ میلیارد دلار از زمان شروع جنگ علیه نوار غزه قرض گرفته‌است.

جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که در پی عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر شروع شد، موجب افزایش شدید هزینه‌های این رژیم شد زیرا در بحبوحه کاهش مالیات بر درآمد، تل‌آویو ناگزیر شد بودجه ارتش را تامین کرده، به شرکت‌های نزدیک مرز و خانواده‌های کشته شدگان اسیران در نزد حماس غرامت بپردازد.

پیش از این نتانیاهو متعهد شد که برای کمک به افراد متضرر از جنگ نهایت حمایت اقتصادی را داشته باشد این در حالی است که اقتصاددانان معتقدند این اقدام منجر به افزایش شدید کسری و بدهی به تولید ناخالص داخلی تا سال ۲۰۲۴ خواهد شد.

اما «عامیر یارون»، رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی گفت، کابینه باید تعادلی بین «حمایت از اقتصاد و حفظ وضعیت مالی سالم» ایجاد کند.

آژانس‌های رتبه‌بندی اعتباری قبلاً هشدار داده‌اند که در صورت بدتر شدن شاخص‌های بدهی، ممکن است رتبه‌بندی اسرائیل کاهش یابد.

روز سه‌شنبه آژانس رتبه‌بندی اعتباری «استاندارد آند پورز» پیش‌بینی کرد، به دلیل پیامدهای جنگ در نوار غزه، اقتصاد رژیم صهیونیستی در سال آینده تنها 0.5 درصد رشد کند، در حالی که پیش‌بینی‌های قبلی 2.8 درصد بود.

این آژانس همچنین پیش از این پیش‌بینی کرد که با توجه به کاهش همه اجزای مخارج از جمله تقاضای داخلی، صادرات و واردات، تولید ناخالص داخلی در سه ماهه چهارم امسال نسبت به سه ماهه سوم کاهش پنج درصدی داشته باشد.

خبرگزاری «بلومبرگ» هم پیشتر اعلام کرد، تداوم جنگ غزه بدون وجود راه حلی، هزینه آن را بیشتر از حد انتظار بالا خواهد برد درحالی که صدها اقتصاددان صهیونیست خواهان اتخاذ اقدامات ریاضتی هستند.

در ابتدای جنگ غزه، کابینه رژیم صهیونیستی هزینه روزانه این جنگ را حدود ۲۴۰ میلیون دلار برآورد کرده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha