• سه‌شنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1402083022176
  • منبع : وزارت دادگستری

وزیر دادگستری تاکید کرد

لزوم تسریع در تصویب لایحه جامع حمایت از ایرانیان خارج از کشور

لزوم تسریع در تصویب لایحه جامع حمایت از ایرانیان خارج از کشور

وزیر دادگستری گفت: ضروری است نسبت به تسریع در روند تصویب لایحه جامع حمایت از ایرانیان خارج از کشور اقدام شود.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت دادگستری، صبح امروز سه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲، ارتباط مجازی و تبادل نظر امین حسین رحیمی وزیر دادگستری و رییس کارگروه حقوقی قضایی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور با هموطنان در محل وزارت دادگستری برگزار شد.

وزیر دادگستری در این ارتباط مجازی که با حضور فرهادی معاون حقوقی و امور مجلس و جلالیان معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری همراه بود، در سخنانی نگاه به هموطنان خارج از کشور را نگاهی خوش‌بینانه و حمایت‌گر توصیف کرد و گفت: برای تسهیل و حمایت همه جانبه از هموطنان خارج از کشور، ضروری است نسبت به تسریع در تصویب لایحه جامع حمایت از ایرانیان خارج از کشور در مجلس اقدام شود. این لایحه در دولت نهایی و اکنون برای تصویب و نهایی شدن در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

رحیمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهتمام به امور ایرانیان و ضرورت حمایت حقوقی و دیپلماتیک با توجه به مشارکت سیاسی این هموطنان، بر ضرورت پرهیز از نگاه امنیت محور تاکید کرد و گفت: ایرانیان خارج از کشور به مثابه سفرای ایران در سایر کشورها، فرصت مغتنم و ارزشمندی برای ترویج و گسترش فرهنگ ایرانی ـ اسلامی هستند.

وزیر دادگستری از اهتمام در جذب نخبگان علمی و استعدادهای برتر در میان ایرانیان خارج از کشور و لزوم تسهیل فعالیت‌های اقتصادی این هموطنان خبر داد و گفت: پنجره واحد خدمات ملی هوشمند در بستر اینترنت و ایجاد سامانه‌ای در دستگاه قضایی برای پیگیری مسایل و مشکلات حقوقی هموطنان خارج از کشور می‌تواند در تسهیل امور این هموطنان اثر مهمی داشته باشد. در این راستا و در چارچوب موافقتنامه‌های حقوقی و قضایی، سامانه‌ای در نهاد ریاست جمهوری برای ارایه خدمات حقوقی به ایرانیان خارج از کشور راه‌اندازی شده است.

در ادامه این ارتباط مجازی، وزیر دادگستری پس از استماع گزارش نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در بغداد، دمشق، دوبی، آنکارا، هرات و ایروان، با برخی از نمایندگان ایرانیان خارج از کشور گفتگو و به سوالات آنان پاسخ داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha