• چهارشنبه / ۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402090100687
  • خبرنگار : 71443

اعتصاب گسترده کارکنان دولتی در کبک کانادا

اعتصاب گسترده کارکنان دولتی در کبک کانادا

صدها هزار نفر از کارکنان مدارس، بیمارستان‌ها و خدمات اجتماعی در استان کِبک کانادا در یک اقدام هماهنگ در اعتراض به شرایط کاری‌ و دستمزدهای پایین، دست به اعتصابی گسترده زدند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، صدها هزار نفر از کارکنان مدارس، بیمارستان‌ها و خدمات اجتماعی در کبک کانادا روز سه‌شنبه برای اولین روز از آنچه به‌عنوان یک اعتصاب تاریخی نامیده می‌شود، دست از کار کشیدند و خواستار حقوق و شرایط کاری بهتر شدند.

در مجموع، حدود ۶۰۰۰۰۰ کارمند دولتی در این استان فرانسوی زبان قصد دارند در روزهای آتی اعتصاب کنند و برخی از آنها پس از ماه‌ها مذاکره بی نتیجه با دولت کبک، خواستار اعتصاب عمومی طولانی مدت شده‌اند.

در یکی از مراکز این اعتصاب جمعیتی بیرون از مدرسه‌ای در مونترال تجمع کرده و پرچم‌های اتحادیه‌ها و پلاکاردهایی را به اهتزاز درآوردند که روی آن نوشته شده بود: «تورم ما را فقیرتر می‌کند، کارفرمایان ثروتمندتر می‌شوند» و «باتری‌های من تمام شده‌اند» و انتقاد داشتند که معلمان تا حد مرگ کار می‌کنند.

والری فونتین، رئیس فدراسیون کارکنان پشتیبانی آموزش عالی در این باره به خبرگزاری فرانسه گفت: ما این تصور را داریم که دولت انتخاب‌هایی را انجام می‌دهد اما خدمات عمومی را انتخاب نمی‌کند. مشکل اصلی حقوق و دستمزد است.

وی ادامه داد: ما شاهد یک شکاف دستمزد در خدمات عمومی هستیم که در حال افزایش است.

اتحادیه‌ها در کبک ماه گذشته افزایش ۱۰.۳ درصدی دستمزد در طول پنج سال و یک بار پاداش به ارزش ۱۰۰۰ دلاری کانادا ا برای هر کارمند دولتی رد کردند.

دولت کبک گفت که این پیشنهاد را مطابق با پیش‌بینی‌های تورم می‌داند، اما اتحادیه‌ها گفتند که این پیشنهاد توهین آمیز است و به افزایش هزینه‌های زندگی نزدیک نیست و در واقع منجر به فقیرتر شدن کارگران می‌شود.

۴۲۰۰۰۰ کارمند دولتی برای سه روز آینده به نمایندگی از ائتلافی از اتحادیه‌های بزرگ از کار دست خواهند کشید و این دومین اقدام اعتصابی آنها در ماه نوامبر به شمار می‌آید.

روز پنج‌شنبه نیز ۶۶۰۰۰ معلم از فدراسیون آموزش به آنها خواهند پیوست. همچنین حدود ۸۰۰۰۰ پرستار و سایر متخصصان حوزه بهداشت در حال برنامه‌ریزی برای ترک کار در روزهای پنج‌شنبه و جمعه هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha