• پنجشنبه / ۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402090906312
  • خبرنگار : 71612

روزنامه‌نگار صهیونیست: «اسرائیل باید هزینه اشغالگری را بپردازد»

روزنامه‌نگار صهیونیست: «اسرائیل باید هزینه اشغالگری را بپردازد»

گیدئون لوی، روزنامه‌نگار و نویسنده اسرائیلی می‌گوید: ارتش رژیم صهیونیستی به طور مرتب در سرزمین‌های فلسطینی که به مدت ۵۵ سال اشغال شده، مرتکب «جنایت جنگی» می‌شود و تنها راه پایان دادن به اشغالگری این است که دولت در تل‌آویو هزینه این اشغالگری را بپردازد.

به گزارش ایسنا، به نقل از آناتولی، لوی، که برای روزنامه هاآرتص می نویسد، یکی از معدود صداهایی است که با اشغالگری مخالف است و رژیم صهیونیستی را به عنوان یک «رژیم نژادپرست» توصیف می‌کند.

وی که به مدت ۴۰ سال شخصاً رویدادهای کرانه باختری اشغالی را به عنوان یک روزنامه نگار میدانی دنبال کرده، معتقد است که جامعه و دولت صهیونیستی در حال حاضر در «وضعیت بسیار افراطی» قرار دارند.

او بر این باور است که، با توجه به وضعیت در سراسر فلسطین، رژیم صهیونیستی برای صلح امتیازاتی نخواهد داد و تنها امید در مداخله بین‌المللی نهفته است.

لوی با یادآوری اینکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای انتخابات بعدی آماده می شود، می گوید که این مداخله بین المللی را چندان محتمل نمی‌داند.

گیدئون لوی با ارزیابی وضعیت قبلی جامعه اسرائیل به «بسیار بد» می‌گوید: در هفته های اخیر جامعه حتی بیشتر به سمت «نژادپرستی» حرکت کرده است.

او که بر این باور است که تغییر مثبت به سمت صلح از سوی جامعه اسرائیل حاصل نخواهد شد، می‌گوید: این (صلح) تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که اسرائیلی‌ها شروع به پرداخت بهای اشغالگری کنند؛ به خاطر اشغالی که ادامه می‌دهند، مجازات شوند و متوجه شوند هزینه‌ای که برای ادامه اشغال باید بپردازند، بسیار زیاد است».

با این حال، لوی تاکید کرد که وضعیت «هنوز در آن مرحله نیست» و گفت که جامعه بین المللی «باید دست از حرف زدن بردارد و وارد عمل شود.»

اوکه کاپیتان و خلبان سابق است و از ارتش استعفا داده، در سال ۲۰۲۱ در مصاحبه‌ای از عبارات «ارتش اسرائیل یک سازمان تروریستی است، فرماندهان آن جنایتکار جنگی هستند» استفاده کرد.

لوی گفت:« من فکر نمی‌کنم اسرائیل دست از جنگ بردارد. امیدوارم با همان شدت بازنگردد، زیرا اگر بازگردد، به معنای نابودی بخش جنوبی غزه است؛ بیش از دو میلیون نفر در اینجا زندگی می‌کنند. هیچ کس ۲.۳ میلیون نفر را نمی پذیرد. هیچ کس به اسرائیل اجازه نمی دهد ۲.۳ میلیون نفر را وادار به کوچ کند. اسرائیل حق ندارد تصمیم بگیرد که مردم غزه در کجا زندگی کنند. اسرائیل حق ندارد چنین تصمیمی بگیرد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha