• شنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402091812362
  • خبرنگار : 71145

حملات مقاومت به دشمن در محور خان یونس/ دستور تخلیه جدید اشغالگران به ساکنان‌ غزه

حملات مقاومت به دشمن در محور خان یونس/ دستور تخلیه جدید اشغالگران به ساکنان‌ غزه

مقاومت فلسطین همچنان به موازات تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه به حملات راکتی خود به شهرهای صهیونیستی ادامه می‌دهد. این در حالی است که در چندین محور با نیروهای اشغالگر وارد درگیری شده و تلفات سنگینی به آنها وارد کرده‌است.

به گزارش ایسنا، نبردهای شدید بین مقاومت فلسطین و ارتش اشغالگر در شصت و چهارمین روز از جنگ غزه به ویژه در مناطق شهر خان یونس در جنوب و محله شجاعیه و اردوگاه جبالیا در شمال ادامه دارد.

منابعی در نوار غزه گزارش دادند که «مقاومت فلسطینی درگیر نبردهای شدید با نیروهای اشغالگر در شمال غزه و شرق خان یونس شده‌است».

هواپیماها و توپخانه‌های اشغالگر به بمباران شدید محله‌های مسکونی شلوغ و تلاش برای نفوذ به سمت پروژه بیت لاهیا و اطراف بیمارستان العوده در میان وضعیت فاجعه آمیز بهداشتی غزه ادامه می‌دهند.

اشغالگران همچنان به ساکنان جبالیا، شجاعیه و زیتون دستور تخلیه می‌دهند

ارتش اشغالگر به مردم جبالیا، شجاعیه و زیتون دستور داد تا منازل خود را تخلیه کنند و ضمن جلوگیری از تردد غیرنظامیان از محور صلاح الدین در خان یونس، گفت: این منطقه به میدان جنگ تبدیل شده‌است. 

ارتش اشغالگر مدعی شد که «اجازه انتقال غیرنظامیان را از طریق محور کنارگذر واقع در غرب خان یونس» خواهد داد. ارتش افزود: «حرکت از منطقه رفح و خان ​​یونس به سمت دیرالبلح و اردوگاه‌های مرکزی از طریق محورهای خیابان الرشید (البحر) و خیابان الشهدا در دیرالبلح امکان پذیر است.»

اشغالگران مدعی شدند که «از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۴ بعد از ظهر، فعالیت‌های نظامی برای اهداف بشردوستانه در محله السلطان در رفح به حالت تعلیق تاکتیکی خواهد بود».

​این در حالی است که منابعی در نوار غزه گزارش دادند که یک خانه خانواده بشیر در نزدیکی خیابان السلام در دیرالبلح هدف قرار گرفت که منجر به تخریب کامل آن و شهادت تعدادی از مردم شد. همچنین در نتیجه بمباران اشغالگران تعدادی خانه در بنی سهیلا در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه ویران شد.

همچنین خبرنگار الجزیره گزارش داد، حملات اشغالگران به محله‌های شرقی شهر خان یونس در جنوب غزه ادامه دارد. در این حملات شش تن در بمباران خانه‌ای مسکونی در خان یونس شهید شدند. این درحالی است که منابع پزشکی اعلام کردند، در حملات هوایی اشغالگران به رفح در جنوب غزه نیز پنج تن شهید و تعدادی زخمی شدند. در همین حال بمباران خانه خانواده طهراوی در اردوگاه بربره در مرکز رفح یک شهید و ۱۰ زخمی برجای گذاشت.

خبرنگار المیادین می‌گوید، طی چهار روز است که حتی یک قطره آب یا غذا وارد مدارس آنروا (سازمان کار و امداد آوارگان فلسطینی) نشده‌است.

به گزارش خبرنگار المیادین، سلسله حملات اشغالگران به استان خان یونس و حملات توپخانه‌ای به رفح ادامه دارد.

خبرنگار المیادین تایید کرد که در نتیجه محاصره تعدادی از مناطق توسط اشغالگران، پیکر ده‌ها شهید از روزها پیش در خیابان‌ها افتاده‌است.

وی افزود که در شمال نوار غزه، اشغالگران در تل الزعتر در اردوگاه جبالیا قتل عام کردند و چهار مدرسه را که افراد آواره در آنجا بودند، بمباران کردند.

وی خاطرنشان کرد: اشغالگران عمدا منازل و مغازه‌های پروژه بیت لاهیا را پس از دستگیری ساکنان و صاحبان آنها به آتش کشیده‌اند.

انتقال ۴۰ نظامی صهیونیست مجروح به بیمارستان/ ده‌ها شهید و زخمی طی ۲۴ ساعت گذشته

در سایه دشواری در یافتن اجساد شهدا و درمان مجروحان به دلیل محاصره، اشغالگران چندین خانه را بر روی سر ساکنان آنها در اطراف مجتمع پزشکی الصحابه در مرکز شهر غزه بمباران کردند.

مدیرکل بهداشت غزه اعلام کرد: اشغالگران مراکز پناهگاه‌ها را محاصره و با بمب‌های آتش زا بمباران می‌کنند.

حدود ۲۰۰ شهید در مرکز و جنوب غزه

مدیرکل وزارت بهداشت غزه با بیان اینکه بسیاری از مردم بر اثر استنشاق گاز اشک آور جان خود را از دست دادند، تاکید کرد که گروه‌های آسیب پذیر در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند.

تنها در مرکز نوار غزهه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۰ فلسطینی به شهادت رسیدند. در همین زمینه، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که در این ساعات ۷۱ شهید و ۱۶۰ مجروح به بیمارستان شهدای الاقصی دیرالبلح  منتقل شدند.

در جنوب، طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر سلسله حملات رژیم صهیونیستی که موجب آتش سوزی نیز شد، ۶۲ شهید و ۹۹ مجروح به مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس منتقل شدند. 

وزارت بهداشت غزه افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۲ شهید و ۹۹ زخمی به بیمارستان ناصر در جنوب غزه و ۷۱ شهید و ۱۶۰ مجروح به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شده‌اند.

وزارت بهداشت غزه همچنین تایید کرد که مجتمع پزشکی الشفا در نوار غزه به دلیل کمبود گازوئیل و همچنین تخریب ایستگاه‌های اکسیژن و ژنراتورها توسط اشغالگران دچار قطعی برق است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به جهانیان که نتوانستند جنگ را متوقف کنند می‌گوییم حداقل، چیزی که می‌توانند انجام دهند آوردن بیمارستان‌های صحرایی به غزه و شمال آن است.

وزارت بهداشت غزه افزود که تعداد آوارگان در مجتمع الشفا در غزه بین ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر است. این وزارتخانه در پایان گفت: آنچه در خصوص شهدا به دنیا اعلام می‌کنیم بسیار کمتر از آمار واقعی است زیرا بیشتر قربانیان زیر آوار هستند.

رئیس بیمارستان اروپایی غزه گفت: وضعیت فاجعه بار است

مدیر بیمارستان اروپایی غزه به الجزیره گفت: وضعیت در بیمارستان فاجعه آمیز است. دو امدادگر در بمباران اسرائیل زخمی شدند.

وی افزود: در خیابان‌ها مجروحانی هستند که نمی‌توانند به بیمارستان برسند. ده‌ها مجروح و بیمار در بیمارستان روی زمین افتاده‌اند. یک مجروح نزد ما به بیش از یک پزشک متخصص نیاز دارد.

انتقال ۴۰ نظامی صهیونیست مجروح به بیمارستان/ ده‌ها شهید و زخمی طی ۲۴ ساعت گذشته

گردان‌های القدس: با خمپاره، تجمعات دشمن را در شرق خان یونس هدف قرار دادیم

گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی اعلام کردند: نیروهای ما با گلوله‌های خمپاره اطراف مرکز فرهنگی در محور نفوذ دشمن در شرق خان یونس را بمباران کردند.

گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس نیز از هدف قرار دادن «تجمع نیروهای دشمنِ در حال نفوذ به محور شمال شهر خان یونس با گلوله‌های خمپاره» خبر داد.

گردان‌های شهید عزالدین القسام از هدف قرار دادن یک تانک صهیونیست در خان یونس و اتاق فرماندهی اشغالگران در شهر غزه خبر داد.

گردان‌های القسام اعلام کرد که تانک «مرکاوا»ی صهیونیست‌ها را در محور شرقی شهر خان یونس با موشک «یاسین ۱۰۵» هدف قرار داد.

گردان‌های مجاهدین، یکی از گروه‌های مقاومت غزه اعلام کرد، رزمندگان آن در محور نفوذ اشغالگران در شرق و شمال شرق خان یونس با سلاح‌های مختلف وارد درگیر شدید با سربازان اشغالگر شده‌اند.

همچنین گردان‌های شهید ابوعلی مصطفی تاکید کرد، در ورودی اردوگاه جبالیا وارد درگیری شدید با نیروهای اشغالگر شده‌است.

گردان‌های مقاومت ملی نیروهای شهید عمر القاسم نیز اعلام کرد، دست به حملات موشکی به سمت شهرک ریعیم زده‌است.

همچنین خبرنگار الجزیره گزارش داد، آژیرهای خطر در غلاف غزه به خصوص در شهرک‌های نیرعام و میفالیسم به صدا درآمدند.

رسانه‌های فلسطینی نیز گزارش دادند که آژیر خطر در شهرک ماگن در غلاف غزه به صدا درآمد.

رژیم صهیونیستی یک مسجد تاریخی در غزه را ویران کرد

جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: رژیم صهیونیستی مسجد تاریخی عمر را در غزه بمباران کرد که موجب تخریب گسترده این ساختمان شد. این یک جنایت شنیع و وحشیانه است.

در این بیانیه آمده است: رژیم اشغالگر بیشتر آثار تاریخی غزه از جمله مساجد قدیمی و کلیساهای تاریخی را بمباران کرد. از جمله آن ۱۰۴ مسجد و سه کلیسای تاریخی هستند.

زخمی شدن ۵۰۰۰ نظامی صهیونیست در غزه

خبرنگار الجزیره همچنین گزارش داد که واحد نجات ۶۶۹ در حال انتقال تعدادی از نظامیان مجروح اسرائیلی از شمال نوار غزه است.

از سوی دیگر روزنامه یدیعوت آحارونوت از زخمی شدن ۵۰۰۰ نظامی اسرائیلی از هفت اکتبر تاکنون خبر داده‌است.

این روزنامه فاش کرد که تا کنون ۲۰۰۰ سرباز مجروح از سوی وزارت جنگ اشغالگر به عنوان معلول مشخص شده‌اند.

این روزنامه افزود که اداره توانبخشی وزارت جنگ روزانه ۶۰ مجروح را پذیرش می‌کند و بیشتر جراحات وخیم است.

یک شبکه عبری نیز شامگاه جمعه اعلام کرد که ۴۰ نظامی صهیونیست مجروح شده در درگیری‌های نوار غزه به بیمارستانی در جنوب اراضی اشغالی منتقل شدند.

به گزارش شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی، «طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۰ نفر از مجروحان در نتیجه درگیری در غزه به بیمارستان سوروکا در بئرسبع منتقل شدند».

وبگاه عبری «واللا» نیز از بیمارستان سوروکا گزارش داد که وضعیت دو نیروی ارتش که شب گذشته در جریان جست‌وجوی افراد ربوده شده در غزه مجروح شدند وخیم توصیف شده و آنها در بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان بستری شده‌اند.

این وبگاه ادامه داد: همچنین گزارش شده‌است که ۴۰ مصدوم در ۲۴ ساعت گذشته به سوروکا منتقل شدند که در مجموع تعداد سربازان مجروح در بیمارستان ۴۲ نفر است که حال ۱۰ نفر وخیم است.

شهادت حدود ۲۰۰ فلسطینی در ۲۴ ساعت گذشته/ دستور تخلیه جدید اشغالگران به ساکنان‌ غزه

ارتش اشغالگر عصر جمعه اعلام کرد که دو سرباز در جریان عملیات «ناکام» برای آزادی اسرای صیهونیست که توسط حماس در غزه نگهداری می‌شوند، «به شدت مجروح شدند».

جان کربی مدعی شد: اسرائیل عملیات خود را در شمال غزه کاهش داده‌است

ان بی سی به نقل از جان کربی، هماهنگ کننده سیاست‌های راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا، گفت که رژیم صهیونیستی عملیات خود در شمال غزه را کاهش داده‌است.

کربی ادعا کرد که این به دلیل نگرانی‌های مطرح شده از سوی واشنگتن در مورد تلفات غیرنظامیان فلسطینی است.

با این حال، گزارش‌ها از شمال نوار غزه حاکی از آن است که بمباران اشغالگران به موازات ادامه عملیات زمینی نیروهای اشغالگر به شدت ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۰۷:۵۱

باید حزب الله هرچه سریعتر جنگ تمام عیار انجام بده چون با نابودی حماس اسراییل بعد به سراغ حزب الله میاد