• سه‌شنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402092115048
  • خبرنگار : 71610

نهادهای حقوق بشری فلسطین خواستار توقف بازداشت خودسرانه اهالی غزه شدند

نهادهای حقوق بشری فلسطین خواستار توقف بازداشت خودسرانه اهالی غزه شدند

درپی به اسارت گرفتن غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی و عریان کردن آنها، نهادهای حقوق بشری فلسطین خواستار توقف این اقدام غیرانسانی از سوی صهیونیست‌ها شدند.

به گزارش ایسنا، سه نهاد مستقل حقوق بشری «مرکز حقوق بشر فلسطین»، مرکز «المیزان» و موسسه «الحق»، در بیانیه‌ای مشترک خواستار پایان دادن به وضعیت نامشخص صدها اسیر فلسطینی اهل نوار غزه از جمله ده‌ها زن شدند که اخیرا توسط صهیونیست‌ها و در اقدامی خودسرانه به اسارت گرفته شده و به مکان نامشخصی منتقل شدند.

طبق گزارش الجزیره، این سه نهاد فلسطینی از نهادهای ذی‌ربط خواستند تا برای مشخص شدن سرنوشت و اسامی این اسرا مداخله کرده و از اعمال خشونت‌آمیز و شکنجه‌های انجام شده توسط صهیونیست‌ها در جریان عملیات‌های بازداشت خودسرانه در مناطق نبرد زمینی در نوار غزه جلوگیری کنند.

در این بیانیه با استناد به شهادت شاهدان عینی آمده‌است: نیروهای اشغالگر اسرائیل چند روزی است که به بازداشت‌های دسته‌جمعی صدها نفر از ساکنان غیرنظامی، به‌ویژه ساکنان شمال غزه و شهر غزه، چه از خانه‌هایشان و چه از داخل پناهگاه‌ها در مدارس آنروا ادامه می‌دهند.

این نهادهای حقوق بشری در ادامه اعلام کردند: نظامیان اشغالگر افراد بازداشت شده را مجبور می‌کنند «لباس‌های خود را در بیاورند، صف بکشند و تقریباً برهنه در موقعیت تحقیرآمیز در خیابان بنشینند، علاوه بر این آن‌ها را تحت شکنجه و آزار قرار می‌دهند و سپس آنها را در وضعیتی نامناسب در کامیون‌ها به مکان‌های نامشخص منتقل می‌کنند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که رسانه‌ رسمی رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته با انتشار تصاویر و ویدئویی از ده‌ها فلسطینی از نوار غزه گفت که ارتش آنها را در جریان عملیاتی در شمال نوار غزه دستگیر کرده و خاطرنشان کرد که آنها در هوای سرد برهنه به بازداشتگاه‌های صهیونیست‌ها برده شده‌اند.

طی روزهای اخیر ویدئوها و تصاویری از اسارت آوارگان فلسطینی در مناطق «جبالیا» و «بیت لاهیا» در شمال غزه از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی منتشر شده‌است؛ اسرایی که صهیونیست‌ها مدعی‌اند خود را تسلیم کرده‌اند.

طبق این تصاویر که یادآور دوران سیاه تسلط گروه تروریستی داعش بر بخش‌هایی از عراق و سوریه است، نظامیان رژیم صهیونیستی به شیوه داعشی‌ها، اسرا را برهنه کرده و روی زمین نشانده‌ بودند. ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد این افراد از «نظامیان» حماس هستند که دستگیر شده‌اند و برای بازرسی بدنی برهنه شده‌اند، اما ویدئوهایی که به تازگی منتشر شده‌اند دروغ این رژیم را برملا کرده و نشان می‌دهد که این افراد «غیرنظامیانی» هستند که به آن‌ها سلاح داده شده و از آنها فیلم گرفته شده‌است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha