• چهارشنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۷:۱۴
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 1402092921060
  • منبع : سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

فرمانده نیروی دریایی سپاه خبر داد

نصب موشک‌هایی‌ مجهز به هوش مصنوعی بر روی شناورهای سپاه

نصب موشک‌هایی‌ مجهز به هوش مصنوعی بر روی شناورهای سپاه

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: موشک‌هایی‌ با برد بالا، مجهز به هوش مصنوعی و فرمان‌پذیری پس از شلیک بر روی شناورهای سپاه نصب شد.

به گزارش ایسنا به نقل از سپاه، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری  در آیین تودیع و معارفه فرماندهان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسدران انقلاب اسلامی در بوشهر اظهار کرد: با طراحی شناورهای جدید با برد بالای شلیک موشک و مجهز به هوش مصنوعی، تحول و انقلابی در توان بازدارندگی نیروی دریایی سپاه ایجاد شده است. از جمله مهمترین ویژگی های این شناورها، داشتن سرعت بالاتر و توانمندی منحصربه‌فرد است.

وی تصریح کرد: از دیگر ویژگی‌های این شناورها، نصب موشک‌ مجهز به هوش مصنوعی و فرمان‌پذیر بعد از شلیک است. ساخت این شناورها توسط متخصصین ایرانی در نیروی دریایی سپاه نشان از عزم جدی فرزندان این کشور برای خودکفایی نظامی است. «استعداد، کمیت و کیفیت» از جمله مهمترین شاخص‌ها برای طراحی و ساخت این شناورها با قدرت حمل موشک‌های مجهز به هوش مصنوعی و فرمان‌پذیر بعد از شلیک است. بخشی از یگان‌های نیروی دریایی سپاه مجهز به این شناورها شده و به زودی تمامی یگان های رزمی نیز شامل می‌شود.

وی گفت: شناورهایی با کلاس «حاج قاسم» با نام‌های «شهید صیاد شیرازی» و «شهید حسن باقری» ساخته شده و با الحاق شدن شناور «ابومهدی المهندس» به زودی شناور «شهید رئیس علی دلواری» نیز به ناوگان ‌نیروی دریایی سپاه اضافه می‌شود و تا پایان امسال اتفاقات خوبی در حوزه الحاق و ساخت شناور در نیروی دریایی سپاه رقم می خورد که نتایج آن در افزایش توان نیروی دریایی سپاه است.

‌فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در حوزه پهپادی، بردافزایی، لود، باربری با موشک و در زیرسطحی هم‌ کارهای بزرگی انجام گرفته است و انقلاب بزرگی در ساخت زیرسطحی‌های هوشمند در کشور رخ داده است که به زودی دستاوردهای نوین این حوزه رونمایی می‌شود.  تمامی تحرکات دشمن در خلیج‌ فارس با سامانه‌های زمینی، هوایی، سطحی و زیرسطحی به شکل ۲۴ ساعته رصد می‌شود.

در این آیین از زحمات سردار رمضان زیراهی تقدیر و سردار حیدر هنریان مجرد به عنوان فرمانده جدید منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معارفه و منصوب شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۹ ۲۰:۳۸

قوای نظامی ایران ضامن امنیت میباشد هر چه قوی‌تر امنیت بیشتر

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۳۰ ۰۳:۱۲

دستور دین و بزرگان ماست که همیشه آماده باشید،هر روز قوی تر از دیروز، هواپیما، قایق، بالگرد جنگی، زیر دریایی، تجهیزات دید ، رادار، ولی ترو خدا یجوری ارتباط باشه نیان ۱۱ خانواده رو یتیم کنن، انتقام فقط،هر گروه،دسته آدمو، کشور باشه ای آن حقشو میگیره،این چند ماه فقط خبر شهادت شنیدیم خسته شدیم اما ایمان ما و باو خداست،انشاله چنان انتقامی بگیریم دودش تل آیو رو پر کنه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۳۰ ۰۷:۳۴

هنوز منتظر آشکار شدن ساخت آیتم همه گزینه های روی میز هستیم، دشمن بارها کشورم را تهدید به همه گزینه های روی میز کرده است، آن را ساخته ایم با آشکار کردن آن از وقوع یک جنگ گسترده و مخرب میتوان جلوگیری کرد

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۳۰ ۱۰:۳۷

خدا قوت سربازان امام زمان.انشاالاا کل مردم دنیا به مراد دل شون برسن.ظهور حضرت مهدی

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۳۰ ۱۲:۱۶

آیا کشتی های خارجی که به خلیج فارس میآیند کنترل میشوند که ضایعات، مواد شیمیایی و مواد رادیواکتیو و غیره در خلیج نریزند مانند زیر دریایی آمریکا که به خلیج فارس آمده بود. ما از آب خلیج فارس استفاده میکنیم.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۳۰ ۱۳:۱۳

چرا آمریکا و انگلیس جنگ طلبند؟

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۳۰ ۱۶:۱۷

اگه نمیدونی دیگه ندون که فایده نداره😉😃

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۳۰ ۱۸:۴۰

ما باید در پدافند موشکی و پهپادی دریا و خشکی خودمان را تقویت کنیم حمله خوبه اما دفاع مهمتره واقعیت اینکه ما پدافندمون بر روی ناو و ناوچه هامون اصلا تعریفی نداره و با پشتیبانی موشک های بالستیک نمیشه به جنگ دریا رفت و بگیم به شهادت افتخار میکنیم

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۳۰ ۲۱:۲۸

سلام قدرت برتر دنیا ایمان به خداست دو موشکهای آنچنانی