• پنجشنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402093021476
  • خبرنگار : 71475

نولاند: واشنگتن به‌دنبال همکاری با عراق برای توقف حملات به نیروهای آمریکایی است

نولاند: واشنگتن به‌دنبال همکاری با عراق برای توقف حملات به نیروهای آمریکایی است

معاون وزیر امور خارجه آمریکا که به بغداد سفر کرده، گفت واشنگتن خواهان همکاری با عراق برای پایان دادن به حملات علیه نظامیان آمریکایی مستقر در عراق و سوریه است.

به گزارش ایسنا، «ویکتوریا نولاند» معاون وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه و پس از دیدار با «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق به خبرنگاران مدعی شد: می‌خواهم به شما یادآوری کنم که این حملات فقط ایالات متحده را هدف قرار نمی‌دهد. ما به اینجا دعوت شده‌ایم و تاسیسات ویژه خود را نداریم. این حملات علیه تاسیسات عراق هستند و تهدیدی علیه حاکمیت این کشور به شمار می‌روند.

پایگاه‌های نظامیان و نیروهای ائتلاف آمریکایی در عراق و سوریه از اواسط اکتبر هدف ده‌ها حمله قرار گرفته‌اند که بازتاب تنش منطقه‌ای است که با جنگ غزه تشدید شد. مقاومت اسلامی در عراق بسیاری از این حملات را علیه نیروهای آمریکایی به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه ترتیب داده است.

نولاند در ادامه گفت: ما درباره چگونگی تقویت همکاری خود برای پایان دادن به این حملات، نه تنها در عراق بلکه حملاتی که از عراق برای منافعی در سوریه انجام می‌شود و اینکه چگونه می‌توانیم این کار را با هم انجام دهیم، صحبت کردیم.

النشره نوشت، معاون وزیر خارجه آمریکا همچنین خاطرنشان کرد: آنچه ما، نخست‌وزیر و دولت عراق ترجیح می‌دهیم این است که عراق و نیروهای امنیتی عراق بتوانند با این «تهدید امنیتی» مقابله کنند.

پنتاگون پیشتر اعلام کرده بود نیروهای آمریکایی از ۱۷ اکتبر هدف حدود ۱۰۰ حمله در عراق و سوریه قرار گرفته‌اند که منجر به زخمی شدن ۶۲ سرباز آمریکایی شده‌ است.

مقاومت اسلامی عراق نیز اعلام کرده در راستای حمایت از ملت فلسطین و به دلیل دست داشتن آمریکا در کشتار و جنایت علیه آن‌ها، حملات به پایگاه‌های واشنگتن در منطقه را تشدید خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۳۰ ۱۶:۳۸

آمریکاییها وصهیونیستها و اروپاییها وهم پیمانانش درپی آن هستندتا با پررنگ کردن جگ اوکراین و روسیه ومشکل تجاوزات به سوریه و حل آن ،اذهان را از کشت و کشتار فلسطینیان توسط صهیونیستها را به حاشیه ببرند، باید مسلمانان و دولتهای منطقه هشیار باشند.