• پنجشنبه / ۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402100704844
  • خبرنگار : 71610

پاسخ موشکی حزب‌الله لبنان به حملات رژیم صهیونیستی

پاسخ موشکی حزب‌الله لبنان به حملات رژیم صهیونیستی

منابع رسانه‌ای بعد از ظهر امروز (پنج شنبه) از حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان و حملات موشکی و پهپادی حزب‌الله به شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، حزب‌الله امروز (پنجشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که با تسلیحات مناسب، سایت السمقاه در مزارع شبعا اشغالی لبنان را هدف قرار داده است.

همچنین در بیانیه دیگری تایید کرد که تجمع سربازان اشغالگر در پادگان هونین را با سلاح های مناسب هدف قرار داده است.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که سایت اسرائیلی جل الدیر با موشک‌های هدایت شونده از لبنان هدف قرار گرفت.

رسانه‌های صهیونیستی از شنیدن صدای انفجار در مناطق حیفا و کریات حیم توسط ساکنان خبر دادند و اشاره کردند که آژیر خطر در شمال، در مرز لبنان به صدا درآمده است.

شبکه روسیا الیوم اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی سه حمله به منطقه «خله ورده» در اطراف شهرک «عیتا الشعب» در جنوب لبنان انجام دادند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطقی را در اطراف شهرک «رامیا» در جنوب لبنان بمباران کردند.

این حملات پس از آن انجام شد که حزب‌الله لبنان طی روز چهارشنبه در پاسخ به شهادت سه غیرنظامی لبنانی در جنوب این کشور حملات سنگینی را به مناطق مختلف شمال سرزمین‌های اشغالی انجام داد.

رسانه‌های عبری نیز مدعی شدند که سامانه‌های پدافندی ارتش رژیم صهیونیستی یک پهپاد حزب‌الله را رهگیری کرد.

طی هفته‌های اخیر مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی بوده است. طی هفت روز آتش‌بس میان رژیم اشغالگر و مقاومت فلسطین آرامش نسبی در این منطقه حکم‌فرما شد، اما در پی ازسرگیری تجاوزات تل‌آویو به نوار غزه، حملات متقابل میان حزب‌الله و رژیم اشغالگر نیز بار دیگر شدت گرفت.

رسانه‌های عبری گزارش داده‌اند که از زمان آغاز نبرد طوفان‌ الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چند افسر و نظامی صهیونیست کشته و نیروهای اشغالگر مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شدند. تعدادی از شهرک‌نشینان هم به صورت داوطلبانه شهرک‌ها را ترک کرده‌اند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر توجهی به سرنوشت آنها نداشته و آنها را رها کرده‌ است.

پیشتر نیز روزنامه فایننشال تایمز اعلام کرد که آمریکا، انگلیس و فرانسه در تلاشی دیپلماتیک برای جلوگیری از بروز درگیری همه‌جانبه میان مقاومت لبنان و رژیم صهیونیستی، در حال بررسی راه‌هایی برای متقاعد کردن حزب‌الله به عقب‌نشینی از مرز لبنان و فلسطین اشغالی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha