• یکشنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402101006856
  • خبرنگار : 71579

اذعان صهیونیست‌ها به شمار بالای مجروحان در جنگ

اذعان صهیونیست‌ها به شمار بالای مجروحان در جنگ

رسانه‌ها و مسئولان صهیونیست اذعان کردند که از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی تاکنون تنها در یک بیمارستان ۳۵۰۰ زخمی بستری شدند.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های صهیونیستی گزارش کردند از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی در هفتم اکتبر تاکنون بیمارستان‌های این رژیم تعداد بی‌سابقه‌ای زخمی را درمان کرده و در سایه تداوم جنگ در غزه این آمار همچنان درحال افزایش است.

«حیزی لیوی» مدیرکل بیمارستان اسرائیلی «برزیلای» در گفت‌وگو با روزنامه معاریو اعلام کرد این بیمارستان از هفتم اکتبر تا کنون بیش از ۳۵۰۰ صهیونیست را درمان کرد و این تعداد زخمی بی‌سابقه است.

وی تاکید کرد که کادر پزشکی رژیم صهیونیستی هفتم تا نهم اکتبر را «سخت‌ترین رویداد» توصیف خواهد کرد زیرا در این ۲ روز بیش از ۴۰۰ زخمی به بیمارستان مراجعه کردند.

مدیرکل بیمارستان برزسلای در ادامه گفت که هفتم اکتبر روز سختی بود و در کم‌تر از یک روز بیش از ۳۷۰ زخمی به این بیمارستان مراجعه کردند و در سایه تداوم جنگ که تقریبا سه ماه از آن گذشته است تا امروز نیز افراد زخمی به بیمارستان انتقال داده می‌شوند.

بر اساس آمار بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی مجموع زخمی‌ها از هفتم اکتبر تا ۲۱ دسامبر به ۱۱۶۵۸ نفر رسید.

همچنین از آغاز طوفان الاقصی ۱۸۳۶ نفر به بیمارستان‌های شمال سرزمین‌های اشغالی انتقال داده شدند که وضعیت همگی وخیم توصیف می‌شود.

نیروهای مقاومت لبنان نیز از هشتم اکتبر تاکنون در راستای حمایت از مردم غزه همچنان به عملیات خود علیه نظامیان و پایگاه‌های صهیونیستی ادامه می‌دهند.

۲ روز پیش نیز سخنگوی بیمارستان اسرائیلی«سوروکا» اعلام کرد که اعلام کرد که از ابتدای جنگ ۲۳۴۶ صهیونیست زخمی به این بیمارستان مراجعه کردند و تا این لحظه نیز ۴۲ نفر در بیمارستان بستری هستند که وضعیت ۱۳ نفر از آن‌ها وخیم است.

پیش از این شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که ۳۰۰۰ نفر از زخمی‌های صهیونیست دچار معلولیت دائمی شدند.

اخیرا نیز منابع رسانه‌ای عبری از ابتلای نظامیان رژیم صهیونیستی به یک بیماری پوستی جدید در مرزهای نوار غزه پرده برداشتند.

روزنامه «معاریو» در این باره نوشت: ده‌ها سرباز با بیماری پوستی که شبیه به انگل «لیشمانیوز» است، شناسایی شده‌اند.

طبق گزارش این رسانه، شماری از سربازان با دیدن عوارض پوستی به پزشکان متخصص پوست مراجعه کرده و پزشکان ابتلای آنها به بیماری پوستی «لیشمانیوز» را تایید کردند.

معاریو همچنین نوشت: برخی از این افراد فعالیت عملیاتی خود را متوقف کرده و به کلینیک‌های پوستی منتقل شده‌اند.

«لیشمانیاز» یا «لیشمانیوز»، یک بیماری است که از طریق نیش نمونه‌های خاصی از پشه خاکی گسترش می‌یابد و بیماری واگیردار است.

پیش از این نیز ارتش رژیم صهیونیستی به ابتلای برخی نظامیان خود در غزه به نوعی بیماری گوارشی در اثر وضعیت نامناسب بهداشتی و غذایی در میدان جنگ اذعان کرده بود.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر (دهم آذر) بار دیگر از سر گرفته شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha