• سه‌شنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402111007591
  • خبرنگار : 71496

ساخت شهرک‌های جدید صهیونیست‌نشین به بهای گرسنگی و آوارگی ساکنان غزه

ساخت شهرک‌های جدید صهیونیست‌نشین به بهای گرسنگی و آوارگی ساکنان غزه

رئیس جنبش شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی مدعی شد که اگر ساکنان نوار غزه از غذا محروم شوند، کوچ خواهند کرد و جهان آنها را خواهند پذیرفت.

به گزارش ایسنا، دنییلا وایس، رئیس جنبش شهرک‌سازی در اراضی اشغالی و رئیس سابق شهرداری شهرک «کدومیم» در کرانه باختری در کنفرانسی موسوم به «پیروزی» که حزب راست افراطی «قدرت یهود» به ریاست ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با هدف تشویق به شهرک‌سازی در نوار غزه و شمال کرانه باختری برگزار کرد، مدعی شد، «ما به آنها (ساکنان نوار غزه) غذا نمی‌دهیم، هیچ چیزی به عرب‌ها نمی‌دهیم و آنها مجبور خواهند شد بروند و جهان آنها را خواهند پذیرفت».

وایس مدعی شد، «فلسطینی‌ها به دلیل محاصره مجبور خواهند شد غزه را ترک کنند و این راه را برای اینکه اسرائیل شهرک‌سازی‌هایش را در غزه از سر بگیرد، باز می‌کند».

رئیس جنبش شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در ادامه اظهارات مدعیانه خود گفت، «غزه به عنوان درگاه جنوبی اسرائیل باز خواهد شد و ساکنان غزه به تمام نقاط جهان منتقل خواهند شد».

او در مصاحبه‌ای که در حاشیه این کنفرانس داشت، مدعی شد، «هیچ عربی در نوار غزه نخواهد بود، آنها به ترکیه، اسکاتلند و انگلیس خواهند رفت، نمی‌خواهم آنها را به قتل برسانم، می‌خواهم آنها از غزه بیرون بروند و (برای این هدف) از شیوه‌های مختلفی استفاده خواهیم کرد، یکی از آنها ارائه نکردن هرگونه کمک‌های بشردوستانه‌ای به آنها است به این شکل کشورهای جهان برای آنها دلسوزی خواهند کرد و آنها را خواهند پذیرفت».

یوسی داگان، رئیس شورای منطقه‌ای شهرک‌های یهودی‌نشین "سامره" در منطقه نابلس نیز مدعی شد، «حمله هفت اکتبر به دلیل توافقنامه اسلو اتفاق افتاد».

 برگزاری این کنفرانس به دلیل پایکوبی و آواز خوانی شرکت‌کنندگان آن در حالی که هنوز چندین صهیونیست در نوار غزه در بازداشت به سر می‌برند و کشته و زخمی شدن روزانه سربازان ارتش رژیم صهیونیستی در غزه مورد انتقاد قرار گرفت.

بنی گانتس، رئیس حزب اردوگاه اصلی تاکید کرد: حضور وزرا و اعضای ائتلاف در کنفرانس «پیروزی» به «مشروعیت» ما در جهان و تلاش‌هایمان برای ایجاد چارچوبی جهت بازگشت ربوده‌شدگان ضربه زد.

یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت، این (کنفرانس) آسیب بین‌المللی را به اسرائیل وارد کرده و به قرارداد احتمالی تبادل اسرا زیان می‌زند، این کنفرانس سربازان ارتش را به خطر می‌اندازد.

گادی آیزنکوت، از اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نیز در انتقاد از برگزاری این کنفرانس گفت، در حالی که سربازان ارتش در جنگی «ظالمانه‌ و ناعادلانه» می‌جنگند، دیگران در رویدادی شرکت می‌کنند که جامعه را متفرق کرده و بر بی‌اعتمادی موجود در دولت و در میان نمایندگان می‌افزاید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha