• چهارشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402111108416
  • خبرنگار : 71588

اشتیه: اعدام بیماران در بیمارستان‌ها دال بر جنایت‌های جنگی رژیم اشغالگر است

اشتیه: اعدام بیماران در بیمارستان‌ها دال بر جنایت‌های جنگی رژیم اشغالگر است

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد رژیم صهیونیستی احساس می‌کند که می‌تواند از مجازات جنایت‌های خود شانه خالی کند.

به گزارش ایسنا، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین خاطرنشان کرد یورش به بیمارستان‌ها و ارتکاب اعدام‌های میدانی در حق بیماران و ترساندن پزشکان، جنایت‌هایی است که مجریان آن براساس قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه باید مجازات شوند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، اشتیه تاکید کرد رژیم صهیونیستی احساس می‌کند که می‌تواند از مجازات جنایت‌های خود فرار کند و همین مسأله باعث شده که این رژیم به ارتکاب جنایت‌های بیشتر ترغیب شود.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین تصریح کرد: آنچه در بیمارستان «ابن سینا» در شهر جنین واقع در کرانه باختری و بیمارستان «الشفاء» در شهر غزه رخ داده است به مثابه «جنایت جنگی» است.

وی در ادامه افزود: «ما شاهد کشتار، بازداشت و شکنجه امدادرسان‌ها و پزشکان و ممانعت از فعالیت کادر درمان هستیم.»

این مقام فلسطینی در پایان اظهار کرد دیوان بین‌المللی دادگستری باید به منظور توقف جنایت نسل‌کشی علیه فلسطینیان به ویژه پس از عدم اجرای تدابیر اخیر اتخاذ شده این دادگاه، فوراً وارد عمل شود.

نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه با لباس شخصی با یورش به بیمارستان ابن سینا در جنین در شمال کرانه باختری سه جوان فلسطینی را ترور کردند. به گزارش رسانه‌های فلسطین، این سه شهید از جمله مهم‌ترین فرماندهان گردان‌های القسام و گردان‌های القدس در جنین بودند.

پیشتر جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به این جنایت اعلام کرده بود اقدام ارتش دشمن صهیونیستی درباره یورش به بیمارستان ابن سینا با لباس شخصی و ترور سه جوان در این بیمارستان نقض جدید قوانین بین‌المللی و بشردوستانه و در حد جنایت جنگی است؛ جنایت‌هایی که دشمن عادت به ارتکاب آن دارد.

در این بیانیه تأکید شده است: گروه‌های مقاومت و ملت فلسطین به ویژه در کرانه باختری و جنین هرگز این جنایت را بدون پاسخ مناسب نخواهند گذاشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha