• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402111510904
  • خبرنگار : 71660

مجلس نمایندگان آمریکا در تکاپوی حمایت از تل‌آویو و فراموشی کی‌یف

مجلس نمایندگان آمریکا در تکاپوی حمایت از تل‌آویو و فراموشی کی‌یف

مجلس نمایندگان آمریکا قرار است بسته‌ای به ارزش ۱۷.۶ میلیارد دلار را تصویب کند که به موجب آن کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی ارسال می‌شود و ذخایر تسلیحاتی ایالات متحده را پر می‌کند اما هیچ برنامه‌ای برای کمک‌های بیشتر به اوکراین در نظر گرفته نشده است.

به گزارش ایسنا، این اقدام به «مایک جانسون»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و جمهوری‌خواهان این مجلس این فرصت را می‌دهد تا از رژیم صهیونیستی حمایت کنند، هرچند احتمال کمی وجود دارد که مجلس سنا با آن موافقت کند. در همین حال، انتظار می‌رود روند رای‌گیری درباره این بسته کمکی طی چند روز آینده برگزار شود.

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مایک جانسون در نامه‌ای خطاب به همکارانش نوشت: «همانطور که در سه ماه گذشته به طور مداوم عرض کردم، مجلس نمایندگان باید اراده‌اش را روی این موضوعات متمرکز کند و اولویت‌های ما مورد توجه و بررسی قرار بگیرند.»

مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر در ماه نوامبر بسته کمک نظامی به ارزش ۱۴.۵ میلیارد دلار را برای رژیم صهیونیستی تصویب کرده بود که مجلس سنا از پذیرش آن خودداری کرد. جمهوری‌خواهان همچنان اصرار داشتند که می‌توان این میزان از بودجه را با کاهش مخارج در قسمت‌های دیگر برآورده کرد. این درحالیست که دلیل مخالفت مجلس سنا قطع کمک‌ها به اوکراین و نادیده گرفتن مسائل داخلی ایالات متحده از جمله موضوع مرز جنوب آمریکا بوده است.

مجلس نمایندگان آمریکا افزود: مجلس سنا دیگر بهانه‌ای نخواهد داشت. نیاز به حمایت از نزدیکترین متحد و نیروهای خودمان در منطقه هرگز چنین مبرم نبوده است.

در همین حال، پایگاه خبری هیل از واکنش و مخالفت کاخ سفید با این بسته کمکی مطرح‌شده از سوی مجلس نمایندگان آمریکا خبر می‌دهد و آن را از قول سخنگوی کاخ سفید «مانور سیاسی بدبینانه» توصیف می‌کند.

«کارین ژان پی‌یر» سخنگوی کاخ سفید اظهار کرد: «ماه‌هاست که دولت با گروهی از سناتورهای هر دو حزب روی یک توافقنامه امنیت ملی کار می‌کنند که امنیت مرزهای ما تامین شود و کمک‌هایی به مردم اوکراین و اسرائیل ارسال کنند. حالا که چنین توافقی قریب‌الوقوع است، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آخرین مانور سیاسی بدبینانه خود را انجام می‌دهند. امنیت اسرائیل باید مقدس باشد نه یک بازی سیاسی.»

وی افزود: ما شدیدا مخالف این حقه هستیم زیرا چنین اقدامی امنیت مرزها را تامین نمی‌کند، به مردم اوکراین کمک نخواهد کرد و کمک‌های بشردوستانه را در دسترس غیرنظامیان فلسطینی که اکثرا زنان و کودکان هستند، قرار نمی‌دهد. جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا باید به روش دو حزبی عمل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha