• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1402111510956
  • خبرنگار : 71603

وقتی تورم، دانشگاه‌ها را هم به مرز ورشکستگی می‌رساند

وقتی تورم، دانشگاه‌ها را هم به مرز ورشکستگی می‌رساند

انتشار گزارش‌های رسمی از نیوزلند حاکی از آن است که دانشگاه‌های این کشور با چالش‌های مالی بی‌سابقه‌ای مواجه هستند و سیستم آموزش عالی این کشور در معرض خطر جدی است.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلد نیوز، این اخطار در گزارش تازه منتشر شده کمیسیون آموزش عالی نیوزلند به پنی سیموندز وزیر آموزش عالی و مهارت آتی این کشور آمده است.

این کمیسیون نهاد تأمین مالی و نظارت بر آموزش عالی نیوزلند است و پس از انتخابات منجر به ایجاد یک دولت ائتلافی به رهبری حزب ملی شد، جلسه توجیهی خود را در نوامبر ۲۰۲۳ ارائه کرد.

 سند منتشر شده این کمیسیون نشان می‌دهد که احتمالا هشت دانشگاه نیوزلند برای سال ۲۰۲۳ زیان خالص مالی جمعی را ثبت کرده‌اند.

در حال حاضر، چالش‌های پیش روی بخش دانشگاهی در نیوزلند بی‌سابقه است و عدم قطعیت و ریسک گسترده در دانشگاه‌های این کشور همچنان باقی است. پیش‌بینی می شود در سال جاری میلادی نیز دانشگاه‌های نیوزلند با کسری کامل بودجه مواجه باشند. 

در بیانیه این کمیسیون آمده است که دانشگاه‌های نیوزلند با مشکل مواجه شده‌اند، زیرا بودجه دولتی در سال‌های اخیر به شدت از تورم این کشور عقب مانده و بسته شدن مرزهای نیوزلند به روی دانشجویان به دلیل شیوع کرونا در سال‌های اخیر نیز باعث کاهش درآمد دانشگاه‌ها از شهریه بین‌المللی شده و همچنین ثبت‌نام داخلی نیز کاهش یافته است.

بنا بر اعلام این کمیسیون، بسیاری از مؤسسات آموزش عالی در تطبیق با کاهش دانشجویان داخلی و تغییر الگوهای ثبت نامی کند بوده‌اند.

در این میان، واکنش‌های مختلف سازمانی به این فشارهای مالی همچنان بر دامنه برنامه‌ها و خدمات ارائه شده در دانشگاه‌ها تأثیر می‌گذارد و قابلیت و ظرفیت کلی شبکه آموزش عالی و تحقیقات نیوزلند در خطر است. 

کریس ویلان، مدیر اجرایی دانشگاه‌های نیوزلند در پاسخ به این سوال که نقش بودجه دولتی در این شکست دانشگاهی چه‌قدر است، پاسخ داد:

دانشگاه‌های نیوزلند همگی نهادهای سلطنتی هستند که کمتر از ۸۰ درصد بودجه آنها از سوی دولت یا تحت کنترل دولت است. اگر دولت بودجه را مطابق با تورم نگه می‌داشت(همانطور که در ۲۰ سال گذشته انجام داده‌اند) این بخش با این خطرات مواجه نمیشد.

سال گذشته چندین دانشگاه در پاسخ به کاهش ثبت نام داخلی، تعداد کارکنان و دوره‌های آموزشی خود را کاهش دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha