• سه‌شنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402111712545
  • خبرنگار : 71145

صد و بیست و سومین روز جنگ

تعداد شهدای غزه به ۲۷ هزار و ۵۸۵ تن رسید/تشدید محاصره بیمارستان ناصر/افزایش زخمی‌های اشغالگران

تعداد شهدای غزه به ۲۷ هزار و ۵۸۵ تن رسید/تشدید محاصره بیمارستان ناصر/افزایش زخمی‌های اشغالگران

جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه برای صد و بیست و سومین روز ادامه دارد و در بحبوحه حملات شدید مستمر بر خان یونس، رفح و دیرالبلح متمرکز شده و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفته که ارتش اشغالگر قصد دارد به رفح برسد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد تعداد شهدای غزه به ۲۷ هزار و ۵۸۵ تن و تعداد زخمی‌ها به ۶۶ هزار و ۹۷۸ تن رسید. 

این وزارتخانه افزود اشغالگران در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ کشتار انجام دادند که ۱۰۷ شهید و ۱۴۳ زخمی داشت.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد سه نظامی این ارتش در نبردهای غزه زخمی شدند.

خبرنگار الجزیره گفت: واحدهای پزشکی اسرائیل به انتقال سربازان مجروح از نبرد با مقاومت فلسطین در شمال نوار غزه ادامه می‌دهند.

ارتش اشغالگر در این باره اعلام کرد ۲ هزار و ۸۲۸ افسر و سرباز صهیونیست از ابتدای جنگ زخمی شده‌اند که در این میان هزار و ۳۰۴ تن از ابتدای عملیات زمینی زخمی شده‌اند.

فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر سازمان ملل در امور فلسطین نیز تاکید کرد: اسرائیل کامیون کمک‌ها را هدف قرار داد که نقض علنی قانون جهانی است.

هدف قرار دادن کامیون حامل کمک توسط اشغالگران/ تعداد شهدای غزه به ۲۷ هزار و ۵۸۵ تن رسید

این گزارشگر افزود: هدف قرار دادن کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه تلاش‌ها برای کمک رسانی را از بین می‌برد و بر رنج انسان‌ها می‌افزاید و این خلاف حکم دیوان بین‌المللی دادگستری است.

این گزارشگر تاکید کرد خطر کشتار جمعی علنی است و باید تدابیری فوری علیه اسرائیل لحاظ شود نه سازمان ملل.

همچنین دفتر هماهنگی امور انسانی وابسته به سازمان ملل تاکید کرد: دستورات تخلیه که در غزه توسط اسرائیل صادر می‌شود شامل دو سوم غزه است.

این دفتر افزود: بیش از نیمی از ساکنان غزه در رفح در مرزهای مصر و اطراف آن جمع شده‌اند.

با تشدید درگیری‌ها بین مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر در چندین منطقه به‌ویژه غرب شهر غزه و در خان یونس در جنوب نوار غزه، ارتش اشغالگر بمباران مناطق مسکونی به ویژه در خان یونس را تشدید کرد.

در این راستا گردان‌های القدس،‌ شاخه نظامی جهاد اسلامی تاکید کرد وارد درگیری‌های شدید با اشغالگران با استفاده از مسلسل، گلوله‌های خمپاره در غرب و جنوب خان یونس شده‌ است.

گردان‌های القدس همچنین اعلام کرد: یک تانک «مرکاوا» را با گلوله آرپی جی در محله الامل در غرب خان یونس هدف قرار دادیم.

گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس نیز گفت: یک بولدوزر نظامی صهیونیستی از نوع دی ۹ را با بمب شواظ در غرب خان یونس منهدیم کردیم.

گردان‌های القسام با انتشار ویدئویی اعلام کرد که همراه با گردان‌های القدس، تجمع اشغالگر اسرائیل در مناطق شهر غزه را با خمپاره بمباران کردند.

سه روز پیش، همزمان با نبردهای خان یونس درگیری‌های شدید به شهر غزه و مناطقی در شمال نوار غزه بازگشت.

گردان‌های شهدای الاقصی نیز اعلام کرد درگیری‌های شدیدی با مسلسل با سربازان اشغالگر و تجهیزاتش در محور پیشروی در غرب شهر غزه درگرفته است.

سازمان ملل: دستور تخلیه شامل دو سوم غزه است/ تعداد شهدا به ۲۷ هزار و ۵۸۵ تن رسید

توپخانه رژیم صهیونیستی تعدادی منازل در نزدیکی بیمارستان ناصر در خان یونس را بمباران کرد که منجر به فروریختن ترکش در حیاط بیمارستان شد.

در ادامه نیروهای اشغالگر خانه‌ای را در منطقه الظهره در غرب استان خان یونس بمباران کردند که باعث آتش گرفتن آن شد.

همچنین در نتیجه بمباران رژیم صهیونیستی که خانه‌ای را در محله السلام در شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه هدف قرار داد، چهار فلسطینی شهید شدند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی از تصمیم ارتش این رژیم برای حمله به «رفح» در جنوب نوار غزه پس از «خان یونس» خبر داد.

اشغالگران ده‌ها بمب دودزا به در محله‌های غربی شهر غزه شلیک کردند

خبرنگار الجزیره گفت: توپخانه رژیم صهیونیستی به شدت محله‌های غربی شهر غزه را که چند روزی است شاهد درگیری‌های شدید مقاومت و نیروهای اشغالگر است، بمباران می‌کند.

این خبرنگار افزود که نیروهای اشغالگر ده‌ها بمب دودزا را در مجاورت مناطق النصر، الشفاء و السرایا در غرب شهر شلیک کردند.

وی تاکید کرد که نیروهای اشغالگر ده‌ها فلسطینی را از مجاورت منطقه الجامعات در شهر غزه دستگیر کردند.

در عین حال خبرنگار المیادین گزارش داد ارتش اشغالگر مسجد بلال در اردوگاه خان یونس را ویران کرد. اشغالگران همچنین دو ساختتمان داخل دانشگاه الاقصی در شهر غزه را تخریب کردند.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این باره گفت که هدف بعدی ارتش رژیم صهیونیستی حمله به رفح در نزدیکی مرز مصر است.

سازمان ملل: دستور تخلیه شامل دو سوم غزه است/ تعداد شهدا به ۲۷ هزار و ۵۸۵ تن رسید

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، گالانت در تکاپو برای توجیه حمله به رفح مدعی مخفی شدن نیروهای حماس در این منطقه شد و گفت: پس از اتمام ماموریت نظامی در خان یونس، عملیاتی در منطقه رفح برای از بین بردن نیروهای حماس که در آنجا پنهان شده‌اند، آغاز می‌شود.

وی در این باره ادامه داد: به اماکنی در جنوب و مرکز نوار غزه و همچنین رفح خواهیم رسید که تا کنون در آنها نجنگیده‌ایم.

این در حالی است که همزمان با حمله هواپیماهای اشغالگر به غرب شهر غزه، درگیری‌های شدیدی بین مقاومت و نیروهای اشغالگر در این منطقه رخ داد.

همچنین رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر حملات متعددی را به مناطقی در شمال نوار غزه انجام دادند.

چهار شهید پس از بمباران دیروز توسط هواپیماهای اسرائیلی از منطقه جحرالدیک در مرکز نوار غزه از زیر آوار خارج شدند.

در سطح انسانی پس از محاصره‌ای که بیش از ۲ هفته به طول انجامید، هلال احمر از تخلیه بیش از هشت هزار آواره از بیمارستان الامل در خان یونس با ۴۰ سالمند آواره، ۸۰ بیمار و مجروح و یکصد نفر کادر پزشکی و اداری خبر داد.

سازمان ملل: دستور تخلیه شامل دو سوم غزه است/ تعداد شهدا به ۲۷ هزار و ۵۸۵ تن رسید

آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز روز دوشنبه تایید کرد که کاروان کم‌های غذایی این سازمان در حالی که منتظر حرکت به سمت شمال نوار غزه بود، در معرض آتش نیروی دریایی اشغالگران قرار گرفت.

این در حالی است که به دلیل ازدحام جمعیت در رفح تصویری منتشر شده که نشان می‌دهد کودکان در قفس مرغداری در غرب رفح خوابیده‌اند.

تعداد شهدای غزه به ۲۷ هزار و ۵۸۵ تن رسید/تشدید محاصره بیمارستان ناصر/افزایش زخمی‌های اشغالگران

کادر پزشکی، مجروحان و آواره‌های مجتمع ناصر بدون غذا هستند

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت: کادر درمانی، مجروحان و آوارگان مجتمع پزشکی ناصر بدون غذا هستند. کمبود شدید لوازم جراحی و بخیه نیز از دیگر مشکلات است.

وی افزود: در نتیجه ممانعت اشغالگران از دسترسی آمبولانس‌ها به مصدومان نیروهای آمبولانس جان خود را برای نجات مجروحان به خطر می‌اندازند. اشغالگران اسرائیل محاصره مجتمع پزشکی ناصر را تشدید کرده و اطراف آن را به شدت هدف قرار می‌دهند.

القدره گفت: اشغالگری اسرائیل جان ۳۰۰ پرسنل پزشکی، ۴۵۰ زخمی و ۱۰ هزار آواره را در معرض خطر فوری قرار داده‌اند. ژنراتورهای برق مجتمع پزشکی ناصر به دلیل کمبود سوخت تا ۴ روز دیگر از کار می‌افتند.

دکتر مجتمع پزشکی ناصر: اشغالگران بیمارستان را محاصره کرده و اطراف آن را هدف قرار می‌دهند

دکتر ناهد ابوطعیمه، مدیر بیمارستان جراحی مجتمع پزشکی ناصر به الجزیره گفت: نیروهای اشغالگر به تیراندازی شدید اطراف مجتمع ادامه می‌دهند از زمان محاصره تاکنون ۶۳۰ مجروح دریافت کرده‌ایم که اکثر آنها به شدت مجروح شده‌اند.

وی تاکید کرد: ما با چالش‌های بزرگ و جدی از جمله کمبود شدید سوخت و تجهیزات پزشکی مواجه هستیم. کمبود سوخت جان افراد بیمار و مجروح را به خطر می‌اندازد. کمبود شدید کادر پزشکی داریم. انباشت زباله در مجتمع یک فاجعه جدی بهداشتی را به همراه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha