• چهارشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402111813393
  • خبرنگار : 71145

تحولات صد و بیست و چهارمین روز جنگ

حملات مقاومت به تجمعات سربازان صهیونیست/ ادامه تجاوزات در خان یونس و غرب شهر غزه

حملات مقاومت به تجمعات سربازان صهیونیست/ ادامه تجاوزات در خان یونس و غرب شهر غزه

جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه برای صد و بیست و چهارمین روز ادامه دارد و در بحبوحه حملات شدید مستمر به خان یونس در جنوب و تشدید نبردها در غرب شهر غزه در شمال و در بحبوحه صحبت‌های تل‌آویو مبنی بر قصد انجام عملیات نظامی گسترده در رفح هواپیماهای اشغالگر حملات هوایی را به نوار مرزی بین نوار غزه و استان سینای شمالی مصر موسوم به محور فیلادلفیا و رفح انجام دادند.

به گزارش ایسنا، خبرنگار العربی الجدید گزارش داد که یک سری حملات هوایی شدید نوار مرزی را هدف قرار داد که شدیدترین حملات به این منطقه از زمان آغاز جنگ اشغالگران در نوار غزه در هفتم اکتبر گذشته بود.

همین منبع خاطرنشان کرد که بر اثر بمباران صهیونیست‌ها، ابرهای دود در میان وحشت آوارگانی که چادرهای خود را در نزدیکی مرز با مصر برپا کردند، از منطقه مرزی به هوا برخاست، درحالیکه آنها به دنبال مکانی امن پس از کوچ اجباری‌شان از استان‌های مختلف غزه خود را به این نقطه رسانده‌اند.

حملات هوایی اشغالگران به نوار مرزی غزه،‌ محور فیلادلفیا و رفح

حملات هوایی اشغالگران همزمان با صحبت‌های تل‌آویو در مورد قصدش برای انجام عملیات نظامی گسترده در شهر رفح است؛ تنها شهری که نیروهای اشغالگر از ابتدای جنگ تاکنون به آن نفوذ نکرده‌اند.

روز دوشنبه، یوآو گالانت، وزیر جنگ کابینه رژیم صهیونیستی گفت: تل‌آویو در نظر دارد به رفح برسد، اما نمی‌توانم بگویم چه زمانی و چگونه.

در سایه تداوم تجاوزات و جنایات اشغالگران، سازمان رادیو و تلویزیون این رژیم روز سه شنبه گزارش داد ارتش اشغالگر خود را برای آغاز عملیات زمینی در شهر رفح که مملو از آوارگان و در مجاورت مرز مصر در جنوب غزه است، آماده می‌کند. 

این سازمان اشاره کرد رفح مرحله بعدی نبرد پس از پایان عملیات در منطقه خان یونس است و تنها شهری است که نیروهای اشغالگر از آغاز جنگ به آن نفوذ نکرده‌اند.

این سازمان رسانه‌ای به نقل از منابع سیاسی صهیونیست خبر داد که ساکنان نوار غزه قبل از آغاز عملیات نظامی در رفح از این منطقه تخلیه خواهند شد و آنها در حال بررسی امکان بازگشت ساکنان از جنوب به شمال غزه هستند و شاید در ابتدا فقط زنان و کودکان اجازه بازگشت پیدا کنند.

این در حالی است که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک سری حملات خشونت آمیز را در مناطق غربی و شرقی شهر رفح در جنوب نوار غزه انجام دادند. خبرنگار المیادین اعلام کرد در حملات صهیونیست‌ها به رفح در آمار اولیه ۱۲ تن شهید شدند.

در ادامه تجاوزات صهیونیست‌ها یک مادر و دخترش در بمباران رژیم صهیونیستی در شهر رفح به شهادت رسیدند.

همچنین در نتیجه بمباران یک خانه توسط هواپیماهای رژیم صهیونیستی در غرب رفح در جنوب نوار غزه، سه فلسطینی شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری فلسطینی «وفا» به نقل از منابع محلی شهادت خبرنگار زکریا فتحی ابوغالی، مادرش مها ضیف الله ابوغالی و خواهرش حنین را در حمله اشغالگران که خانه آنها را در غرب رفح هدف قرار داد، تایید کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مناطق جنوب غربی شهر خان یونس را هدف حملات توپخانه‌ای شدید قرار داد.

در ادامه حمله رژیم صهیونیستی به خان یونس منجر به شهادت سه فلسطینی شد، در حالی که یک جوان در ورودی مدرسه بیت المقدس در نزدیکی مجتمع پزشکی ناصر که به آوارگان پناه داده بود بر اثر اصابت گلوله تک تیراندازها به شهادت رسید.

همچنین توپخانه اشغالگران  به سمت غرب خان یونس شلیک کرد و نیروهای اشغالگر یک منطقه مسکونی را در منطقه «البطن السمین» در جنوب خان یونس منفجر کردند.

در عین حال در یک گزارش فلسطینی آمده است ۱۳ شهید در پی بمباران اسرائیلی به بیمارستان المعمدانی منتقل شدند آنها در حالی که منتظر پر کردن آب در شهر غزه بودند، هدف بمباران صهیونیست‌ها قرار گرفتند.

خبرنگار المیادین همچنین از حملات شدید صهیونیست‌ها به منطقه قیزان النجار در جنوب خان یونس و تیراندازی شدید به محله الزیتون در شهر غزه و نیز درگیری‌ مقاومت با اشغالگران در مناطق الجامعات و الجوازات و الصناعه در غرب شهر غزه خبر داد.

خبرنگار الجزیره نیز اظهار کرد یک زن فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران در مقابل درب بیمارستان خان یونس به شهادت رسید. همچنین پیکر سه شهید در منطقه جوره اللوت در خان یونس به بیمارستان اروپایی غزه منتقل شد.

خبرنگار الجزیره نیز از شهادت ۶ تن از جمله سه برادر و یک دختر بر اثر بمباران رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف خان یونس از صبح امروز خبر داد.

اشراق القدره، سخنگوی وزارت بهداشت در نوار غزه در بیانیه‌ای کوتاه تایید کرد: ۱۱ هزار مجروح و بیمار به عنوان یک اولویت فوری، باید نوار غزه را برای نجات خود ترک کنند.

گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی گفت: یک فروند هواپیمای کوادکوپتر رژیم صهیونیستی را در حالی که در آسمان اردوگاه البریج در حال انجام مأموریت جاسوسی بود، سرنگون کرده و کنترل آن را به دست گرفتیم.

گردان‌های القدس همچنین اضافه کرد که مبارزانش پس از بازگشت از «مناطق رویارویی» توانستند هفت نظامی صهیونیست را پس از هدف‌گیری با گلوله TBG به هلاکت برسانند.

در این گزارش آمده است که نیروهای اسرائیلی «در یک آپارتمان مسکونی در مجاورت الحاووز، نزدیک مدرسه حیاة، در غرب خان یونس، سنگر گرفته بودند.

سه ماه است که هفت تیپ نظامی نیروهای اشغالگر - با پشتیبانی مداوم بمباران هوایی و توپخانه‌ای - در تلاش برای کنترل قلب شهر خان یونس هستند، اما با مقاومت گسترده گروه‌های فلسطینی روبرواند.

گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس نیز اعلام کرد با گلوله تی بی جی اشغالگران را هدف قرار داد. القسام گفت همچنین با شلیک گلوله‌هایی تعداد کشته و زخمی در میان صهیونیست‌ها برجای گذاشت.

گردان‌های القسام همچنین می‌گوید سربازانی که در منزلی در غرب خان یونس پنهان شده بودند با ۲ خمپاره هدف قرار داده و در میان آنها کشته و زخمی برجای گذاشت.

از طرف دیگر، یک سرباز شهرک در پیساگوت در شمال بیت المقدس اشغالی به دنبال مجروح شدن حدود ۲ ماه پیش در نبرد با گروه‌های مقاومت در نوار غزه کشته شد.

شورای شهرک سازی «بنیامین» از مرگ این شهرک نشین به دلیل مصدومیت شدید و عفونت قارچی کشنده که منجر به فوت وی در بیمارستان شد، خبر داد. با اعلام کشته شدن این شهرک نشین ۲۶ ساله، تعداد کشته شدگان افسران و سربازان ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ غزه به ۵۶۴ کشته و از آغاز تهاجم زمینی به ۲۲۷ نفر افزایش یافت.

این در حالی است که روز سه شنبه ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن یک افسر در جریان جنگ جاری در نوار غزه خبر داد.

روزنامه «یسرائیل هیوم» سه شنبه گزارش داد که «ارتش اسرائیل اجازه انتشار یا اعلام خبر کشته شدن سرگرد دیوید شاکوری، جانشین فرمانده گردان ۶۰۱ وابسته به تیپ ۴۰۱ مهندسی را داد».

​آنروا: ۸۴ درصد از تأسیسات بهداشتی غزه هدف حملات اسرائیل قرار گرفتند

آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی گفت: تنها چهار مرکز از ۲۲ مرکز بهداشتی آنروا هنوز فعال هستند.

آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که ۸۴ درصد از مراکز بهداشتی در نوار غزه تحت محاصره غزه تحت تأثیر حملات اسرائیل قرار گرفته‌اند.

آنروا در یک پست وبلاگی در پلتفرم X  تصاویری از مرکز بهداشت شیخ رضوان قبل و بعد از تخریب را منتشر کرد.

این نهاد افزود: تصاویر تکان دهنده قبل و بعد از میزان تخریب مرکز بهداشت ما در شمال غزه را نشان می‌دهد.

​در زمینه تحولات سیاسی، محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر گفت که دوحه روز سه شنبه پاسخی از حماس در مورد توافق تبادل اسرا و برقراری آتش‌بس در غزه دریافت کرد و خاطرنشان کرد که «شامل ملاحظات و شروط حماس است، اما در کل مثبت است.»

گزارش‌های رسانه‌های عبری حاکی است که «حماس فهرست اولیه‌ای از خواسته‌ها را ارائه کرد که برخی از آن‌ها برای این رژیم قابل قبول و برخی غیرقابل مذاکره است. صهیونیست‌ها پاسخ حماس را نقطه آغازی برای مذاکراتی می‌دانند که در آینده نزدیک به طور فشرده انجام خواهد شد».

از سوی دیگر، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، به عنوان بخشی از سفر خاورمیانه‌ای که برای دستیابی به آتش‌بس میان اسرائیل و حماس انجام می‌دهد، وارد تل‌آویو شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بلینکن روز سه شنبه از عربستان سعودی و مصر دیدن کرد، سپس به قطر و سپس به اراضی اشغالی رفت و شبانه به آنجا وارد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha