• پنجشنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: ایران در جهان
  • کد خبر: 1402111914338
  • خبرنگار : 71290

مراسم سالگرد پیروزی انقلاب در گوانگ‌دونگ چین

مراسم سالگرد پیروزی انقلاب در گوانگ‌دونگ چین

مراسم چهل و پنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران با حضور حدود ۳۰۰ نفر از مقامات استان گوانگ‌دونگ چین، سرکنسول‌های مقیم گوآنگجو، تجار و دانشجویان ایرانی مقیم این شهر و سایر مدیران از بخش‌های دولتی و خصوصی چین در محل هتل سوفیتل شهر گوآنگجو برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مهمان ویژه این مراسم «یه ژنو چین» معاون کمیته استانی کنگره خلق استان گوانگ‌دونگ بود.

«حسینعلی درویشی متولی» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانجوطی سخنانی در مراسم چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، به جایگاه‌های برتر جهانی و پیشرفت‌های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در سال‌های پس از انقلاب اسلامی درحوزه‌های مختلف اشاره کرد.

وی همچنین به جایگاه ممتاز جمهوری خلق چین در سیاست خارجی ایران اشاره کرد و همکاری‌ها و روابط دو کشور در سطوح دو و چندجانبه را بسیار مطلوب و در حال گسترش برشمرد.

همچنین سرکنسول کشورمان ضمن تاکید بر نقش مهم‌ استان گوانگ‌دونگ در افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور ایران و چین، از آمادگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در گوانجورا در جهت مساعدت به تجار و بازرگانان دو کشور به منظور افزایش حجم مبادلات تجاری و بازرگانی خبر داد.

مساعدت کنسولگری ایران به تجار به منظور افزایش حجم مبادلات بازرگانی

بر اساس این گزارش، مهمان ویژه این مراسم  «یه ژنگ چین» نیز در سخنرانی خود سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت و روابط دیرینه تاریخی دو تمدن بزرگ و غنی ایران و چین را ستود.

وی همچنین به روابط بسیار مطلوب دو کشور ایران و چین در قالب موافقتنامه همکاری استراتژیک ۲۵ ساله اشاره کرد و با توجه به نقش استان گوانگ‌دونگ در مسیر جاده ابریشم‌ از حضور سرمایه‌گذاران و متخصصان ایرانی در استان‌ گوانگ‌دونگ و منطقه خلیج بزرگ (گوانگ‌دونگ، هنگ‌کنگ، ماکائو) استقبال کرد.

مساعدت کنسولگری ایران به تجار به منظور افزایش حجم مبادلات بازرگانی

مساعدت کنسولگری ایران به تجار به منظور افزایش حجم مبادلات بازرگانی

در حاشیه این مراسم پاویون ملی ایران تحت پلتفرم مجازی دوئین (تیک‌تاک) یکی از مشهورترین بسترهای مجازی رسانه‌ای و فروش کالا در کشور چین با هدف معرفی محصولات ‎فرهنگی و تجاری کشورمان برپا و رسما توسط سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانجوافتتاح شد. همچنین نمایشگاهی از تابلو فرش‌های نفیس و اقلامی در معرفی شرکت هواپیمایی ماهان و خدمات آن برگزار شد که مورد بازدید و استقبال میهمانان قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha