• دوشنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402112316222
  • خبرنگار : 71496

دفتر اطلاع‌رسانی غزه: ارتش اشغالگر به ترور خبرنگاران فلسطینی تشویق می‌کند

دفتر اطلاع‌رسانی غزه: ارتش اشغالگر به ترور خبرنگاران فلسطینی تشویق می‌کند

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه اعلام کرد ارتش رژیم اشغالگر باز هم به ترور خبرنگاران فلسطینی تشویق کرده و در راستای توجیه جنایات خود تلاش می‌کند.

به گزارش ایسنا، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی باز هم به تداوم ترور خبرنگاران فلسطینی تشویق کرده و سعی دارد جنایاتی که از هفتم اکتبر علیه ملت فلسطین مرتکب شده، توجیه کند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه در این بیانیه گزارش داد، ارتش اشغالگر گهگاه اطلاعیه‌های تحریک‌آمیزی علیه رسانه‌های مختلف و نیز علیه خبرنگاران فلسطینی منتشر کرده و در راستای فراهم کردن مقدمات ترور یا قتل آنها و نیز در تلاش برای توجیه جنایات خود و محو کردن روایت فلسطینی، تلاش می‌کند به روایت‌های دروغین خود دامن بزند و از زمان آغاز جنگ کشتار جمعی این مساله بارها تکرار شده است.

این نهاد تاکید کرد، رژیم اشغالگر از ابتدای جنگ تصاویر و ویدیوهایی از خبرنگاران و عکاسان منتشر می‌کند گویا اینها محکومیتی برای خبرنگاران است و گزارش‌های مطبوعاتی را که آنها در چارچوب فعالیت مطبوعاتی و میدانی روزانه‌ خودشان تهیه کرده و پیش از این از شبکه‌های تلویزیونی و رسانه‌های اجتماعی پخش می‌شد، سانسور می‌کنند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه ادامه داد: ما در گذشته بیانیه‌هایی را در این خصوص منتشر کردیم و توضیح دادیم که رژیم اشغالگر علیه بخش‌های مختلف فلسطین و کارمندان در حوزه‌های مختلف اقدامات تحریک‌آمیزی را انجام می‌دهد، همانند تحریک علیه بخش بهداشت و بیمارستان‌ها و پزشکان، مساجد و یا مدارس، دانشگاه‌ها و بسیاری حوزه‌های دیگر اقدامات تحریک‌آمیزی را در پیش گرفته است.

نهاد مذکور تاکید کرد، رژیم اشغالگر با این اقدامات تلاش می‌کند حملاتش به تمامی حوزه‌های کاری فلسطین و نیز کشتار پزشکان، معلمان، خبرنگاران و دیگر اصناف را که آشکارا هدف قرار گرفتند، توجیه کند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه در این بیانیه، رژیم اشغالگر را مسوول کامل جان مردم فلسطین دانست و به جامعه جهانی درباره هدف قرار گرفتن خبرنگاران، پزشکان، معلمان، نیروهای دفاع مدنی و تمامی گروه‌های جامعه فلسطینی هشدار داد.

همچنین این دفتر از تمامی کشورهای آزاده جهان خواست رژیم اشغالگر را برای متوقف کردن جنگ کشتار جمعی که علیه غیرنظامیان، کودکان، زنان و تمامی گروه‌های جامعه فلسطینی آغاز کرده، تحت فشار بگذارند.

از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در تاریخ هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه) تاکنون، تعداد کل خبرنگاران فلسطینی که در این حملات به شهادت رسیدند، به ۱۱۵ تن رسیده است؛ این آمار از تعداد کل خبرنگاران کشته شده در جهان در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ بالاتر است.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha