• سه‌شنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402112416986
  • خبرنگار : 71129

نروژ: روسیه در یک سال گذشته قوی‌تر شده و در جنگ برتری داشته است

نروژ: روسیه در یک سال گذشته قوی‌تر شده و در جنگ برتری داشته است

رئیس سرویس اطلاعات دفاعی نروژ گفته که در یک سال گذشته روسیه به طرز چشمگیری مواضع خود را تقویت کرده و با وجود تحریم‌های بین‌المللی در اقدامات ضربتی علیه اوکراین موفقیت کسب کرده است.

به گزارش ایسنا، «نیلس آندرس استنسئونس»، رئیس سرویس اطلاعات دفاعی نروژ در مصاحبه‌ای با کانال تلویزیونی TV۲ این کشور جنگ تمام عیار در اوکراین را مانند جنگ جهانی اول دانست که هر دو طرف مواضع مستحکم دارند، عملیات دفاعی محدود است، به تغییرات چشمگیری منجر نمی‌شود و توپخانه نقش پر رنگی در این نوع جنگ ایفا می‌کند.

به نقل از پایگاه خبری Ukrayinska Pravda، این مقام اطلاعاتی نروژ همچنین گفت: اوکراین نمی‌تواند تسلیحات لازم را خودش تولید کند و به طور کامل به حمایت‌های نظامی و دفاعی از سوی غرب وابسته است.

رئیس سرویس اطلاعات دفاعی نروژ همچنین خاطرنشان کرد، روسیه در حال دستیابی به برتری نظامی است و می‌تواند تولید مهمات و تسلیحات دقیق و دور برد را افزایش دهد.

وی به یکسری اقدامات و تلاش‌هایی که روسیه در آنها به موفقیت دست یافته، اشاره کرد و افزود: مسکو می‌تواند حدود سه برابر اوکراین افراد را به خدمت سربازی بفرستد؛ مسکو بهتر از حد انتظار با تحریم‌های غرب کنار می‌آید و تولید تسلیحات روسیه با سرعت بیشتری پیش می‌رود.

استنسئونس همچنین ادامه داد: می‌بینیم که روسیه نسبت به برآورد ما در سال گذشته میلادی به زمان کمتری برای بازیابی از جنگ نیاز دارد. برای همین به اروپا تاکید می‌کنم که خود را برای تغییرات بیشتر و اوضاع غیر قابل پیش بینی آماده کند چون روسیه از تمامی ابزارهای خود برای نفوذ بر غرب استفاده خواهد کرد.

اخیرا وزیر دفاع نروژ خواستار آماده شدن برای یک درگیری احتمالی حتی پس از پایان جنگ اوکراین شده است.

همچنین اخیرا اظهارات مشابهی توسط ارتش در بسیاری از کشورهای دیگر بیان شده است. به عنوان مثال، وزیر دفاع آلمان پیشنهاد کرد که روسیه می‌تواند در عرض ۵ تا ۸ سال به یک کشور عضو ناتو حمله کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha