• سه‌شنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402112417392
  • خبرنگار : 71579

نگرانی آنروا از افزایش تنش‌ها در رفح و هشدار درباره گرسنگی در شمال غزه

نگرانی آنروا از افزایش تنش‌ها در رفح و هشدار درباره گرسنگی در شمال غزه

آژانس آنروا نسبت به افزایش عملیات نظامی در شهر رفح ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) امروز-سه‌شنبه- نسبت به گسترش عملیات نظامی در شهر رفح واقع در غزه ابراز نگرانی کرد و گفت که تعداد ساکنان این منطقه بعد از عملیات طوفان الاقصی و آغاز تجاوزهای رژیم صهیونیستی ۶ برابر شده است.

به نقل الجزیره، این آژانس تاکید کرد: باید حمایت‌ها از آنروا تداوم داشته باشد و به خاطر چند نفر نباید این آژانس در معرض خطر قرار بگیرد و مشکلات به‌وجود آمده راه‌حل سیاسی دارد.

آژانس آنروا در ادامه از کشورهایی که حمایت‌های خود را قطع کردند خواستار بازنگری در تصمیمات خود شد و تاکید کرد: در غیر این صورت مجبور خواهیم شد که اقداماتی در راستای کاهش فعالیت خود حتی در نوار غزه اتخاذ کنیم.

آنروا همچنین با اشاره به بسته شدن گذرگاه کرم ابوسالم نسبت به بروز بحران گرسنگی در شمال غزه هشدار داد.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی اخیرا حملات شدیدی علیه شهر رفح انجام داده و صدها نفر را شهید و مجروح کرده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اخیراً به ارتش خود دستور داد تا برای حمله به رفح، جایی که ۱.۴ میلیون فلسطینی بر اساس گزارش سازمان ملل متحد در آن جمع شده‌اند، آماده شود.

همچنین اخیرا احمد ابوزید، سخنگوی وزارت خارجه مصر در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد که قاهره همراه با همه چه قطر، آمریکا، فلسطین یا طرف اسرائیلی تمام تلاش خود را برای رسیدن به آرامش و خارج کردن بحران از شتاب کنونی انجام می‌دهد چراکه در حال حاضر هدف جلوگیری از کشتار است.

ابوزید اظهار کرد: مصر برای مقابله با تمام سناریوها در مورد بحران در غزه کاملا آماده است، در حال حاضر رایزنی‌های امنیتی و سیاسی برای جلوگیری از عملیات گسترده اسرائیل در رفح در دست انجام است و مصر شبانه‌روزی برای مهار این وضع تلاش می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه مصر تاکید کرد: تنشی در روابط میان مصر و اسرائیل وجود دارد و قاهره آماده هر گونه سناریویی است و برگ برنده‌های متعددی برای استفاده از آنها در زمان مناسب در اختیار دارد.

همچنین او تاکید کرد: مصر هرگز وارد جنگ لفظی با مسؤولان اسرائیلی نخواهد شد و بر آتش‌بس در غزه متمرکز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha