• چهارشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402112518015
  • خبرنگار : 71145

ضمن افشای توطئه امارات علیه ارتش یمن

صنعا: تعداد کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ صفر است

صنعا: تعداد کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ صفر است

سخنگوی دولت صنعا امروز-چهارشنبه- اعلام کرد: آمریکا و انگلیس دریای سرخ را نظامی کرده و ناوگان بین‌المللی را برای حفاظت از کشتیرانی صهیونیست‌ها تهدید می‌کنند.

به گزارش ایسنا، ضیف الله الشامی، سخنگوی دولت صنعا اظهار کرد: مجموع بمباران‌ها و حملات موشکی آمریکایی و انگلیسی به یمن به ۴۰۳ حمله رسید که ۲۰۳ حمله هوایی را شامل می‌شود.

سخنگوی دولت صنعا گفت: یمن ورود ۹۹ کالا و اجناس آمریکایی و شرکت‌های حامی رژیم جنایتکار صهیونیست را ممنوع کرد.

به نقل از شبکه المسیره، الشامی اظهار داشت: وزارت صنعت و تجارت ۳۵۴ نمایندگی را حذف، ۱۲ شرکت و ۲۳ شعبه شرکت‌ها و دفترها را تعطیل و ۳۲۲۷ علامت و برند تجاری آمریکایی و صهیونیستی را لغو کرد.

وی ادامه داد: در حال آماده سازی پیش نویس قانونی برای فهرست نهادها و کشورهای متخاصم با جمهوری یمن هستیم.

این سخنگو افزود: طبق اطلاعات ما امارات سعی دارد مزدورانی را جذب کند تا کشتی‌ها را در دریای عرب و دریای سرخ برای ایجاد تشویش علیه ما هدف قرار دهند.

وی با بیان اینکه رصد کرده‌اند که تعداد ناوهای اسرائیلی در دریای سرخ به صفر رسیده، افزود: تعداد کل نیروهای مردمی واجد شرایط به عنوان بخشی از گردان‌های بسیج عمومی ارتش به ۲۰۰ هزار رزمنده رسیده است.

وی ادامه داد: عملیات نظامی در ۲ دریای عرب و سرخ فقط ناوهای اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی را هدف قرار می‌دهد چراکه آمریکا و انگلیس دریای سرخ را نظامی کرده و ناوگان بین‌المللی را به خاطر حفاظت از کشتیرانی صهیونیست‌ها تهدید می‌کنند.

الشامی اظهار داشت: عملیات ارعاب و فریب مردم یمن در مورد موضع آنها در حمایت از غزه با شکست مواجه شده است. ما بر حق مشروع یمن برای پاسخ به نقض حاکمیت کشور با همه ابزارها و توانایی‌های موجود تاکید می‌کنیم.

این سخنگو تصریح کرد: ما از ملت‌های عرب و اسلام و آزادگان جهان می‌خواهیم به کمپین تحریم اقتصادی دشمنان ملت ادامه دهند.

سخنگوی دولت یمن در صنعا گفت: مجموع عملیات‌های نیروی دریایی یمن از زمان وقوع طوفان الاقصی به ۳۴ عملیات رسیده است که شامل هدف قرار دادن ناوهای اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی از جمله ۱۴ کشتی آمریکایی، سه کشتی انگلیسی و ۱۷ کشتی اسرائیلی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha