• چهارشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402112518092
  • خبرنگار : 71516

تلفات ارتش رژیم اشغالگر از زمان حمله زمینی به غزه

تلفات ارتش رژیم اشغالگر از زمان حمله زمینی به غزه

ارتش رژیم اشغالگر از زمان آغاز حمله زمینی گسترده خود به نوار غزه در اواخر اکتبر گذشته، متحمل تلفات سنگینی شده است.

به گزارش ایسنا، در اوایل تهاجم زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در غزه، ۱۱ نظامی صهیونیست در حمله مقاومت به یک خودروی زرهی در شمال نوار غزه کشته شدند و براساس تحقیقات ارتش این رژیم، انفجار مهمات موجود در این خودرو منجر به کشته شدن همه آنها شد.

بر اساس گزارش شبکه الجزیره، هفتم دسامبر گال آیزنکوت، پسر گادی آیزنکوت، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به همراه یک سرباز دیگر در انفجار دهانه تونلی در محله الشجاعیه در شرق شهر غزه کشته شدند. آن‌ها در جستجوی اجساد دو اسیر بودند.

۱۲ دسامبر ارتش رژیم اشغالگر از کشته شدن ۹ سرباز و افسر ارشد در عملیات مقاومت فلسطین پس از حمله به چندین ساختمان در محله الشجاعیه که در آن سربازان صهیونیست سنگر گرفته بودند، خبر داد.

در همین حال هشتم ژانویه اعلام شد ۶ سرباز اسرائیلی حین مین‌گذاری ساختمانی در جنوب نوار غزه کشته شدند.

بیشترین تلفات ارتش اشغالگر تاکنون در شرق اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه بوده است. ۲۲ ژانویه در یک انفجار مهیب ۲۱ سرباز از نیروهای ذخیره رژیم صهیونیستی کشته شدند.

بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیست، این انفجار بر اثر شلیک راکت توسط نیروهای مقاومت و اصابت به مواد منفجره‌ای بود که سربازان اسرائیلی با آن در حال آماده شدن برای مین‌گذاری یک منطقه مسکونی بودند. این مسئله منجر به انفجار و فرو ریختن ساختمان‌ها روی سرشان شد.

۱۲ فوریه، ارتش رژیم اشغالگر کشته شدن یک فرمانده گردان، یک فرمانده گروهان و یک سرباز را در ساختمانی در خان یونس در جنوب غزه که سربازان این رژیم در آنجا پنهان شده بودند، اعلام کرد.

اخیرا گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس فاش کرد که نیروهای مقاومت از ابتدای جنگ کنونی بیش از ۱۱۰۸ خودروی نظامی رژیم صهیونیستی را با موشک‌های الیاسین ۱۰۵ منهدم کرده‌اند.

القسام در بیانیه‌ای اعلام کرد: خودروهای منهدم شده اسرائیلی شامل ۹۶۲ تانک، ۵۵ نفربر، ۷۴ بولدوزر، سه بیل مکانیکی و ۱۴ خودروی نظامی بود که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از افسران، سربازان و مزدوران اشغالگر شد.

گردان‌های القسام هفتم اکتبر عملیات طوفان الاقصی را با حمله به شهرک‌های غلاف غزه آغاز کرد که منجر به کشته شدن ده‌ها صهیونیست شد. به دنبال این عملیات جنگ غزه آغاز شد. در حملات القسام تاکنون بیش از ۵۰۰ سرباز و افسر صهیونیست کشته شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha