• چهارشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402112518177
  • خبرنگار : 71610

رژیم صهیونیستی به دیوان بین‌المللی دادگستری گزارش می‌دهد

رژیم صهیونیستی به دیوان بین‌المللی دادگستری گزارش می‌دهد

منابع رسانه‌ای از تصمیم رژیم صهیونیستی برای ارائه گزارشی به دیوان بین المللی دادگستری در چارچوب تصمیمات موقت این دیوان در پرونده نسل‌کُشی در غزه خبر دادند.

به گزارش ایسنا، قرار است رژیم صهیونیستی طبق تصمیمات اتخاذ شده در دیوان بین‌المللی دادگستری، طی دو هفته آتی گزارشی را به این دیوان ارائه کند.

شبکه عبری «کان» در این باره گزارش داد: پیش‌بینی می‌شود گزارش اسرائیل که تقریباً ۲ هفته دیگر ارائه می‌شود، شامل پاسخ اسرائیل به اتهامات علیه خود و بررسی تصمیمات دادگاه  باشد.

دیوان بین‌المللی دادگستری در جریان رسیدگی به پرونده نسل کشی در غزه، از رژیم صهیونیستی خواست که گزارشی را درباره تدابیر موقت اتخاذ شده طی یک ماه پس از جلسه دادگاه ارائه کند.

طبق تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری تدابیر موقت خواسته شده از رژیم صهیونیستی باید شامل خودداری از اقدامات نسل‌کشی باشد. دادگاه همچنین تل‌آویو را ملزم به عدم تلاش برای از بین بردن ادله‌ها و شواهد مربوط به نسل‌کشی در غزه کرد.

دیوان بین‌المللی دادگستری روز جمعه ۶ بهمن رای خود را درخصوص «اقدامات اضطراری و موقت» برای تعلیق فعالیت‌های نظامی رژیم صهیونیستی در غزه اعلام کرد. این دادگاه در این حکم صلاحیت خود را برای رسیدگی به این پرونده تایید کرد و از رژیم صهیونیستی خواست برای جلوگیری از نسل‌کشی اقدام کند.

آفریقای جنوبی با این اتهام که رژیم صهیونیستی در جریان عملیات نظامی‌خود در نوار غزه، کنوانسیون منع نسل‌کشی مورخ ۱۹۴۸ را نقض کرده‌است، در روز ۲۹ دسامبر شکایتی را علیه اسرائیل در دیوان‌بین‌المللی دادگستری مطرح کرد و طی ۲ جلسه به آن رسیدگی شد.

شبکه کان همچنین گزارش داد: پیش‌بینی می‌شود که اسرائیل طی فردا به درخواست دیگر آفریقای جنوبی از دیوان بین‌المللی دادگستری درباره تصمیم تل‌اویو برای حمله زمینی به رفح پاسخ دهد.

درپی زمینه‌چینی رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به رفح، دفتر رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی سه‌شنبه شب اعلام کرد دولت این کشور یک «درخواست فوری» برای بررسی این مسئله در دیوان بین‌المللی دادگستری ثبت کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha