• جمعه / ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402112719097
  • خبرنگار : 71145

نعیم قاسم: تجاوز علیه غیرنظامیان در لبنان را به شیوه‌های مناسب پاسخ می‌دهیم

نعیم قاسم: تجاوز علیه غیرنظامیان در لبنان را به شیوه‌های مناسب پاسخ می‌دهیم

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم یادبود شهدای راه قدس در بیروت خاطرنشان کرد: ما در خصوص جبهه خود در لبنان از همان ابتدا اعلام کردیم که جبهه حمایت از مقاومت فلسطین، مردم غزه، کرانه باختری و همه فلسطینی‌ها است.

به گزارش ایسنا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم یادبود شهدای راه قدس حسن ترموس - حسین حاریصی - احمد ترمس در بیروت بار دیگر اظهار داشت: اگر جنگ غزه به طور کامل متوقف نشود، این رویارویی حمایتی نمی‌تواند متوقف شود، اگر برخی در جهان از عواقب، مشکلات و پیچیدگی‌ها در سطح منطقه می‌ترسند، به آنها می‌گوییم که از غزه شروع کنید زیرا غزه راه حل است و راه حل دیگری وجود ندارد.

براساس گزارش وبگاه النشره، وی در خصوص تجاوزات اشغالگران علیه غیرنظامیان در لبنان تاکید کرد: ما تجاوز به غیرنظامیان را رها نخواهیم کرد مگر اینکه به شیوه‌های مناسب به آن پاسخ دهیم و اعلام می‌کنیم و به صراحت خواهیم گفت که به خاطر غیرنظامیان پاسخ دادیم، هر چند که قوانینی که اکنون با انتخاب و تصمیم روی آن کار می‌کنیم این است که رویارویی در منطقه جنوب محدود شود تا به نفع غزه کار کنیم و فعلا از تمام توانی که برای نجات غزه تا زمان مناسب در نظر گرفته‌ایم، استفاده نکنیم. 

نعیم قاسم تاکید کرد: اگر زمان مناسب بر خلاف میل ما و در هر زمانی فرا برسد، برای هر رویارویی هر چقدر هم که بزرگ باشد آمادگی کامل داریم و به اسرائیلی‌ها درس‌هایی می‌دهیم که هرگز فراموش نکنند به طوریکه درسی که در سال ۲۰۰۶ دادیم مقابل درس‌هایی که در رویارویی آینده خواهند دید، درس ابتدایی خواهد بود.

قاسم تصریح کرد: ما به طور متناسب پاسخ می‌دهیم و انتخاب ما حمایت از غزه و در عین حال ادامه بازدارندگی دشمن با این حمایت است و این مقدار محدود رویارویی همان چیزی است که ما مفید و موثر دیده‌ایم، اما بگذارید روشن بگویم ما سه نه داریم: اول اینکه تا زمانی که تجاوزات ادامه داشته باشد هر چقدر هم بها داشته باشد از غزه عقب نشینی نمی‌کنیم. دوم اینکه ما تسلیم تهدیدها و ارعاب‌های اسرائیل یا غرب، هر چه که باشد، نمی‌شویم، زیرا ما اهل میدان هستیم و دفاع را وظیفه‌ای می‌دانیم که بدون آن نه ثباتی وجود دارد و نه ما در منطقه و مساله فلسطین حضوری خواهیم داشت.

وی افزود: سومین موضوع این است که در مورد آینده جنوب لبنان در ۲ بخش آن، از طرف فلسطین و از طرف لبنان، تا زمانی که تجاوز کامل به غزه متوقف نشود، بحثی وجود نخواهد داشت و در صورت توقف جنگ بحث‌ها انجام می‌شود و همه بحث‌هایی که اکنون وجود دارند و همه پیشنهادهایی که ارائه می‌شوند نوعی اتلاف وقت، سرگرمی یا چیزی شبیه به آن است، زیرا ما به هیچ وجه به آن توجهی نداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha