• سه‌شنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402120100226
  • خبرنگار : 71516

تاکید حماس بر لزوم تحقیقات بین‌المللی درباره جنایات‌ صهیونیست‌ها علیه زنان فلسطینی

تاکید حماس بر لزوم تحقیقات بین‌المللی درباره جنایات‌ صهیونیست‌ها علیه زنان فلسطینی

با افشای برگ جدیدی از جنایات تل‌آویو، جنبش حماس تأکید کرد باید تحقیقات بین‌المللی درباره جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه زنان و دختران فلسطینی انجام شود.

به گزارش ایسنا، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: بیانیه صادر شده از سوی گروهی از کارشناسان سازمان ملل که در آن درباره نقض آشکار حقوق زنان و دختران فلسطینی در غزه و کرانه باختری توسط نیروهای صهیونیست صحبت شده است، دلیل و مدرک دیگری در تایید جنایت نسل‌کشی و پاکسازی نژادی اشغالگران با رهبری جنایتکار جنگی بنیامین نتانیاهو و ارتش نازی‌طور وی علیه ملت فلسطین است.

به نقل از الجزیره، در این بیانیه آمده است: آنچه در این بیانیه درباره عملیات اعدام، بازداشت ظالمانه، ضرب و جرح، محرومیت از غذا و دارو حین بازداشت و تهدید به تجاوز و توهین حین بازجویی آمده است، ایجاب می‌کند که تحقیقات بین‌المللی برای مجازات این رژیم و رهبرانشان به دلیل جنایت‌های وحشیانه آن‌ها انجام شود. ما از صدور بیانیه کارشناسان سازمان ملل قدردانی می‌کنیم و می‌خواهیم به عنوان سند اضافی در راستای پرونده نسل‌کشی رژیم اشغالگر در دیوان بین‌المللی دادگستری از آن استفاده شود.

صندوق جمعیت سازمان ملل متحد (UNFPA) دوشنبه از گزارش‌هایی مبنی بر اینکه افسران صهیونیست در اقدامی غیرانسانی و وقیحانه و بی‌شرمانه «لباس‌های زنان و دختران فلسطینی در غزه را از تنشان درآورده‌ و آنها را در معرض تعرض جنسی یا تیرباران قرار داده‌اند» ابراز وحشت کرد.

این نهاد سازمان ملل افزود: گزارش‌ها حاکی از آن است که زنان و دختران فلسطینی در غزه توسط افسران اسرائیلی مورد ضرب و جرح، دستگیری، تحقیر، تجاوز و یا اعدام قرار گرفته‌اند. زنان و دختران «هدف» نیستند.

پیشتر گزارشگران سازمان ملل نسبت به گزارش‌های مربوط به موارد «تجاوز و تهدید به تجاوز جنسی» توسط نیروهای صهیونیست در حین بازداشت خودسرانه زنان و دختران فلسطینی ابراز نگرانی کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha