• چهارشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402120201183
  • خبرنگار : 71516

بحران نگران‌کننده گرسنگی در غزه؛ از هر ۶ کودک یک تن دچار سوءتغذیه است

بحران نگران‌کننده گرسنگی در غزه؛ از هر ۶ کودک یک تن دچار سوءتغذیه است

در حالی که دفتر اطلاع‌رسانی غزه از ورود ساکنان غزه به مرحله «گرسنگی» خبر داد، یونیسف اعلام کرد از هر شش کودک در غزه یک نفر از سوء تغذیه رنج می‌برد.

به گزارش ایسنا، تبعات حملات ویرانگر رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه ملت فلسطین‌، به‌ویژه زنان و کودکان ادامه دارد و اسماعیل الثوابته، مدیر دفتر اطلاع‌رسانی در غزه گفت ساکنان نوار غزه وارد مرحله گرسنگی شده‌اند.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: از هر ۶ کودک در غزه یک نفر از سوء تغذیه رنج می‌برد. ورود کمک‌های بشردوستانه، آن هم بدون شرط و شروط یک ضرورت برای ساکنان نوار غزه است. کمک‌هایی که در حال حاضر وارد نوار غزه می‌شود، کافی نیست.

در این بیانیه آمده است: وضعیت کنونی ساکنان و کودکان غزه نتیجه مستقیم کمبود کمک‌هاست.

از سوی دیگر سخنگوی هلال احمر فلسطین به شبکه الجزیره گفت: گرسنگی در نوار غزه منجر به مرگ تعدادی از فلسطینی‌ها شده است. فلسطینی‌ها غذا و آب ندارند. ارتش رژیم اشغالگر هر طرفی را که بخواهد کمک‌های بشردوستانه را وارد نوار غزه کند، مورد حمله قرار می‌دهد. ما شاهد کاهش ورود کمک‌ها به مناطق شمال غزه هستیم.

وی گفت: آنچه در شمال غزه رخ می‌دهد به مناطق دیگر نیز کشیده خواهد شد.

از سوی دیگر مدیر برنامه جهانی غذا گفت: ما به مواد غذایی بیشتری برای ساکنان شمال غزه نیاز داریم. نباید گرسنگی در شمال غزه رخ بدهد اما اگر اوضاع تغییر نکند این اتفاق خواهد افتاد. به دلیل نیازهای شدید انسانی در شمال غزه شاهد یاس و ناامیدی هستیم.

شبکه سی‌ان‌ان نیز به نقل از منابع سازمان ملل اعلام کرد نیروهای رژیم صهیونیستی پنجم فوریه به کاروان کمک‌های بشردوستانه این سازمان در مرکز غزه تیراندازی کردند.

در حالی که هشدارها درباره پیامدهای یورش رژیم صهیونیستی به شهر رفح که هزاران آواره به آنجا پناه برده‌اند، افزایش یافته است، وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه) به ۲۹ هزار و ۳۱۳ شهید و ۶۹ هزار و ۳۳۳ مجروح رسیده‌ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha