• شنبه / ۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1402120502716
  • خبرنگار : 71415

نیویورک‌تایمز: هزاران مبارز حماس همچنان در شمال غزه هستند

نیویورک‌تایمز: هزاران مبارز حماس همچنان در شمال غزه هستند

روزنامه آمریکایی نوشت جنبش حماس به‌رغم گذشت حدود ۱۴۰ روز از جنگ و انبوه حملات شدیدی که رژیم صهیونیستی در این ۱۴۰ روز انجام داده، همچنان به عنوان یک تهدید علیه صهیونیست‌ها باقی مانده است.

به گزارش ایسنا، رسانه نزدیک به دموکرات‌ها نوشت شکست حماس به رغم تداوم حملات رژیم صهیونیستی از زمین، هوا و دریا به نوار غزه همچنان دور از دسترس این رژیم است.

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت به دلیل بعید بودن شکست حماس، اسرائیل به دنبال جنگی بلندمدت علیه غزه است.

این رسانه در این مطلب که از سوی ۲ خبرنگار خود در شهر قدس اشغالی منتشر شده است، نوشت: «با ادامه یافتن جنگ در غزه وضعیت در این باریکه آکنده از ویرانی و یاس است. طبق اعلام مقام‌های وزارت بهداشت غزه بیش از ۲۹۰۰۰ نفر  در این جنگ کشته شده‌اند که اکثریت آن‌ها در جریان بمباران‌های بی وقفه اسرائیل اتفاق افتاده است. محله‌ها با خاک یکسان شده‌اند، خانواده‌ها محو شده‌اند، کودکان یتیم شده‌اند و ۱.۷ میلیون نفر از مردم آواره شده‌اند.»

نیویورک‌تایمز به این موضوع اشاره می‌کند که عملکرد رژیم صهیونیستی در جنگ در غزه حساسیت جهانی را هر چه بیشتر بر می‌انگیزد اما به گفته مقام‌های فعلی و سابق اسرائیلی هدف «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم برای از بین بردن حماس دور از دسترس است و آن‌ها چشم به اجرای یک عملیات طولانی مدت دارند.

به نوشته این نشریه آمریکایی، یک مقام اطلاعاتی اسرائیلی که نامش را فاش نکرد گفت که ممکن است ماموریتی که این رژیم برای شکست حماس تعیین کرده به دوش فرزندان او بیفتد.

مقام‌های آمریکایی نیز گفتند «اسرائیل تا آینده قابل پیش‌بینی نخواهد توانست هدف از بین بردن توانمندی نظامی حماس را محقق کند».

این روزنامه آمریکایی همچنین خاطرنشان کرد با وجود آنکه اسرائیل مدعی از بین بردن «بیش از ۱۰۰۰۰ نفر» از مبارزان حماس است، توضیح نداده که این آمار ادعایی را چطور محاسبه کرده در حالی که به گفته تحلیلگران در ضمن آشوب‌های جنگ، به دست آوردن ارقام دقیق دشوار است.

نیویورک تایمز با اشاره به ادعای مقام‌های اسرائیلی درباره این‌که ساختارهای فرماندهی گردان‌های حماس و فرماندهان و جانشین‌های فرماندهان را از بین برده نوشته است: «به گفته مقام‌های امنیتی فعلی و سابق، هنوز هزاران مبارز حماس که وابسته به گردان‌های باقی مانده بوده یا به طور مستقل فعالیت می‌کنند، در روی زمین و زیر زمین باقی مانده‌اند.»

یوسف حمدان، نماینده حماس در الجزایر ماه جاری میلادی گفت: «مقاومت هنوز قادر به وارد کردن ضربات دردناک به دشمن است.»

منابع رسانه‌ای جمعه از آغاز دور جدیدی از مذاکرات با حضور نمایندگانی از مصر، قطر، آمریکا و رژیم صهیونیستی در پاریس با هدف دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه خبر داده بودند.

شبکه تلویزیونی قاهره مصر گزارش داد که این دور از مذاکرات با هدف ایجاد آتش‌بس در غزه، تبادل اسرا و حمایت از اوضاع انسانی در نوار غزه انجام می‌شود.

یک منبع مطلع به خبرگزاری رویترز اعلام کرد مذاکرات هر یک از میانجی‌گران - آمریکا، مصر و قطر - بر سر آتش‌بس در غزه به طور جداگانه با رئیس سرویس اطلاعاتی موساد آغاز شده است.

نیویورک تایمز تصریح کرد این حقیقت ارتش رژیم صهیونیستی بعد از عقب نشینی سربازانش در چند هفته قبل از شمال غزه بار دیگر قصد بازگرداندن آن‌ها را به این منطقه دارد نشان می‌دهد حماس هنوز فعال است. یک افسر اطلاعاتی اسرائیلی ادعا کرد ارتش اسرائیل معتقد است دست کم ۵۰۰۰ مبارز حماس در شمال این باریکه باقی مانده‌اند. مقام‌های نظامی اسرائیلی گفتند این تعداد یک نیروی قابل توجه با توان انجام حملات موشکی به اسرائیل و حمله به سربازان نیروی زمینی ارتش این رژیم به حساب می‌آید.

به نوشته این نشریه آمریکایی سرهنگ «نوچی ماندل» رئس ستاد تیپ ناهال که در شمال غزه عملیات انجام می‌دهد گفت: «حماس در شمال غزه هنوز کاملا شکست نخورده است.ما اقدامات خیلی زیادی انجام دهیم اما هنوز کارهای بیشتری باید انجام شوند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha