• دوشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402120703858
  • خبرنگار : 71145

صد و چهل و سومین روز جنگ

تعداد شهدای غزه به ۲۹ هزار و ۷۸۲ تن رسید/ ضربات کاری گروه‌های مقاومت به سربازان صهیونیست

تعداد شهدای غزه به ۲۹ هزار و  ۷۸۲ تن رسید/ ضربات کاری گروه‌های مقاومت به سربازان صهیونیست

در حالی که جنگ در نوار غزه وارد صد و چهل و سومین روز خود شده، امیدها در مورد امکان دستیابی به توافقی که منجر به پایان بمباران مداوم صهیونیست‌ها در مناطق مختلف نوار غزه شود، با اشاره کاخ سفید به «تفاهم» در مورد توافق احتمالی تبادل اسرا بیشتر شده این در حالی است که حملات مقاومت همچنان منجر به تلفات در میان نظامیان صهیونیست می‌شود.

به گزارش ایسنا، در حالی که گرسنگی همچنان باعث مرگ جمعیت در شمال نوار غزه می‌شود، بمباران در سراسر نوار غزه ادامه دارد و تمرکز صهیونیست‌ها در ساعات گذشته بر شهر غزه بوده‌است، تهدیدهای اشغالگران برای انجام عملیات زمینی در رفح، در مجاورت مرز با مصر، با وجود افزایش هشدارهای منطقه‌ای و بین‌المللی درباره پیامدهای فاجعه‌بار احتمالی، هفته‌ها است که تشدید شده‌است.

وزارت بهداشت غزه در گزارش آماری روزانه از تعداد شهدا و مجروحان تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای صد و چهل و سومین روز اعلام کرد رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ کشتار علیه خانواده‌ها در نوار غزه انجام داد که ۹۰ شهید و ۱۶۴ مجروح برجای گذاشت.

براساس بیانیه این وزارتخانه، تعدادی از قربانیان همچنان زیر آوار و در جاده‌ها هستند و اشغالگران مانع رسیدن خدمه آمبولانس و دفاع مدنی به آنها می‌شوند.

براساس این بیانیه، تعداد شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر به ۲۹ هزرا و ۷۸۲ شهید و ۷۰ هزار و ۴۳ مجروح رسیده‌است.

القسام: بمبی را در میان ۱۵ سرباز اسرائیلی منفجر کردیم

گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با بیان اینکه بمبی را بین ۱۵ سرباز اسرائیلی در خانه‌ای در عبسان الکبیره در خان یونس در جنوب غزه منفجر کرد، تاکید نمود: «با این انفجار تعدادی از نظامیان صهیونیست کشته و زخمی شدند.»

القسام همچنین تایید کرد که مبارزانش توانستند چهار نظامی صهیونیست را با موشک ضد نفر هدف قرار دهند و سپس از فاصله صفر در منطقه عبسان الکبیره کار آنها را تمام کنند.

در شهر غزه نیز گردان‌های مجاهدین اعلام کرد که نیروهای اشغالگر را در جنوب شرقی شهر با موشک‌های کوتاه برد هدف قرار دادند.

گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز اعلام کرد که روز دوشنبه مقر نظامی رژیم صهیونیستی کیسوفیم را با یک گلوله موشکی بمباران کرد.

این گروه مقاومت قبلا گفته بود که توانسته‌است یک سرباز رژیم صهیونیستی را در محور پیشروی در شرق خان یونس هدف تک تیراندازان خود قرار دهد.

در خصوص حملات صهیونیست‌ها در نتیجه گلوله باران رژیم صهیونیستی در نزدیکی مدرسه ابو حلو در شرق اردوگاه البریج، مجروحان به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شدند.

همچنین نیروهای اشغالگر ضمن هدف قرار دادن استان مرکزی غزه، یک کارگاه شهرداری غزه را که شامل ماشین آلات مورد استفاده برای ارائه خدمات به مردم بود، سوزاند.

خبرنگار روسیا الیوم پیشتر روز دوشنبه گزارش داد که نیروهای رژیم صهیونیستی در حال انجام حملات و گلوله باران شمال نوار غزه به ویژه شهر غزه و همچنین در جنوب آن هستند که تعدادی شهید و زخمی برجای گذاشته‌است.

این خبرنگار گزارش داد که تعداد نامشخصی از فلسطینیان در بمباران رژیم صهیونیستی که خانه‌ای را در محله النصر در شهر غزه هدف قرار داد، شهید شدند. حملات هوایی همچنین محله الزیتون در جنوب شرقی شهر و خیابان هشتم در غرب شهر غزه را هدف قرار داد.

حمله هوایی اشغالگران همچنین منطقه بیت حانون در شمال نوار غزه را هدف قرار داد، بدون اینکه تلفاتی گزارش شود.

در جنوب نوار غزه، در نتیجه بمباران رژیم صهیونیستی که خانه‌ای را در نزدیکی بیمارستان اروپایی غزه در شرق شهر خان یونس هدف قرار داد، تعدادی از فلسطینی‌ها مجروح شدند، همچنین نیروهای صهیونیست به این شهر حمله کردند.

رسانه‌های فلسطینی نیز ضمن اشاره به بمباران محله الامل در خان یونس گزارش دادند که درگیری‌های خشونت آمیزی بین نیروهای اشغالگر و مقاومت در مجاورت بیمارستان ناصر در خان یونس رخ داد.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که خدمه آمبولانس از سحرگاه امروز پیکر ۱۷ شهید را از مناطق مختلف شهر خان یونس بیرون آوردند.

در رفح، چهار فلسطینی در نتیجه بمباران یک خانه متعلق به خانواده ابوالعینین در محله النصر توسط رژیم صهیونیستی شهید شدند، در حالی که حمله هوایی اشغالگران یک محدوده در نزدیکی درمانگاه النصر در شمال رفح را هدف قرار داد.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که در بمباران رژیم صهیونیستی که خودرویی را در منطقه ابو العجین واقع در شرق دیر البلح در مرکز نوار غزه هدف قرار داد، ۲ تن شهید شدند.

این خبرنگار افزود: ۲ ماهیگیر نیز بر اثر اصابت گلوله نیروهای دریایی اسرائیل در سواحل خان یونس شهید شدند.

در همین حال، شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی به نقل از دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم تاکید کرد که ارتش اسرائیل طرحی را برای تخلیه ساکنان مناطق جنگی در غزه ارائه کرده‌است.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک افسر و چهار سرباز دیگر در جریان نبردهای زمینی در شمال و جنوب نوار غزه به شدت مجروح شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه از ادامه عملیات نظامی خود در محله الزیتون در شرق شهر غزه و همچنین تهاجم به شهر خان یونس خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در چارچوب فعالیت‌های لشکر ۱۶۲ در محله الزیتون در شمال نوار غزه، سربازان گروه رزمی تیپ ۴۰۱ به نبرد در این منطقه ادامه می‌دهند.

رسانه‌های عبری نیز گزارش دادند آژیرهای خطر در اطراف العفوله به صدا درآمدند. طبق گزارش رسانه‌ها، موشکی شلیک شده و صدای انفجارهایی در نزدیکی العفوله شنیده شده‌است.

به گفته این رسانه‌ها، موشک زمین به هوا از سمت لبنان به سمت هدفی اسرائیلی شلیک شد.

همچنین این رسانه‌ها گزارش دادند آژیرهای خطر در شهرک ریعیم در غلاف غزه به صدا درآمدند.

بمباران اشغالگران صدها مرکز گردشگری و خدماتی را در نوار غزه ویران کرده‌است

شهرداری غزه روز یکشنبه اعلام کرد: «اشغالگران اسرائیلی به عنوان بخشی از جنگ نسل‌کشی که علیه غیرنظامیان انجام می‌دهند، اسکله‌های ساحلی شهر غزه، سواحل دریا، خیابان الرشید، امکانات گردشگری و خدماتی، رستوران‌ها و هتل‌ها را تخریب کردند.»

شهرداری غزه در بیانیه‌ای که روز یکشنبه در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرد، تاکید کرد که «اشغالگران به عمد اسکله شهر، تأسیسات مختلف گردشگری، هتل‌ها، تأسیسات خدماتی، خیابان الرشید و کرنیش را تخریب کرده و خسارات و ویرانی‌های زیادی را به اماکن گردشگری و خدماتی شهروندان به بار آورده‌اند.»

زخمی شدن ۵ افسر و سرباز صهیونیست و حملات اشغالگران به مناطق مختلف غزه

این نهاد تصریح کرد: مهمترین تأسیسات تخریب شده و متعلق به شهرداری عبارتند از باشگاه دریایی، پارک عمومی در ساحل دریا، استراحتگاه‌ها، آلاچیق‌ها، گذرگاه‌های عابر پیاده.

به گفته شهرداری، «در جریان تجاوزات مداوم از هفتم اکتبر، اشغالگران عمدا غیرنظامیان و تأسیسات غیرنظامی شهر را تخریب و هدف قرار دادند».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha