• یکشنبه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402121309435
  • خبرنگار : 71516

حماس: جهان به سکوت توجیه‌نشدنی خود در قبال جنایات اسرائیل پایان دهد

حماس: جهان به سکوت توجیه‌نشدنی خود در قبال جنایات اسرائیل پایان دهد

جنبش حماس تأکید کرد هدف قرار دادن کاروان‌های کمک‌رسانی توسط ارتش رژیم صهیونیستی، پافشاری رژیم جنایتکار بر ادامه جنگ نسل‌کشی و پاکسازی نژادی مردم غزه است.

به گزارش ایسنا، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: هدف قرار دادن کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه که آخرین آن حمله به یک کامیون در دیرالبلح بود و تعدادی در آن شهید و زخمی شدند، نشان‌دهنده پافشاری رژیم جنایتکار بر ادامه جنگ نسل‌کشی و پاکسازی نژادی در غزه است که یکی از پایه‌های آن گرسنگی دادن هدفمند به مردم غزه و عمیق کردن فاجعه انسانی در غزه و محروم کردن مردم از دستیابی به کمک‌هاست و این نادیده گرفتن تمام قوانین انسانی و حکم دیوان بین‌المللی دادگستری است.

در این بیانیه آمده است: ادامه هدف قرار دادن کاروان‌های کمک‌رسانی نشان‌دهنده سطح بی‌سابقه جنایتگری و وحشی‌گری در تاریخ معاصر ماست. ما از جامعه بین‌المللی و سازمان ملل به‌ویژه کشورهای عربی و اسلامی می‌خواهیم از این سکوت توجیه‌نشدنی خود خارج شوند و اقدامات جدی را در سطح رسمی و دولتی برای مجبور کردن این رژیم نازی به توقف جنایت وحشیانه و هدفمند خود برای کوچاندن مردم ما و از بین بردن مسئله فلسطین اتخاذ کنند.

رسانه‌های فلسطینی امروز یکشنبه از شهادت ۹ فلسطینی در حمله به یک کامیون حامل کمک در دیرالبلح در مرکز نوار غزه خبر دادند.

روزنامه‌نگاران در غزه اعلام کردند: اشغالگران حین تجمع شهروندان در اطراف کامیون حامل کمک در دیرالبلح آن را با ۲ موشک هدف قرار دادند، در حالی که این کامیون آرم مشخصی داشت که اشاره داشت حامل کمک‌هایی برای مردم غزه است.

این حمله، بخشی از حملات مداوم اشغالگران به کامیون‌های کمک‌رسانی است که بدترین مورد آن‌ کشتار میدان النابلسی در شمال غزه است که طی آن ارتش اشغالگر بامداد روز پنجشنبه به فلسطینی‌هایی که برای دریافت کمک‌های بشردوستانه در خیابان الرشید تجمع کرده بودند، حمله کرد. این حمله حدود ۱۲۰ شهید بر جای گذاشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha