• سه‌شنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402121510681
  • خبرنگار : 71588

شهادت یک فلسطینی در نزدیکی نابلس/ تداوم یورش‌ها به مناطق مختلف کرانه باختری

شهادت یک فلسطینی در نزدیکی نابلس/ تداوم یورش‌ها به مناطق مختلف کرانه باختری

منابع خبری از شهادت یک جوان فلسطینی در نزدیکی نابلس و یورش‌های شبانه به شهرها و شهرک‌های مختلف کرانه باختری خبر دادند.

به گزارش ایسنا، نیروهای رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف کرانه باختری ازجمله ایست‌های بازرسی «سالم» و «دوتان» در شهرک «کفردان» در غرب جنین یورش برده و اقدام به گشت‌زنی در خیابان‌های این شهرک کردند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، اشغالگران همچنین به «کفیرت»، «کفر کود»، «برقین»، «یعبد» و اردوگاه «الأمعری» در رام‌الله و اردوگاه «عقبه جبر» واقع در شهرستان «أریحا» یورش بردند.

نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین به خیابان «السلام» در شهر «الخلیل» و شهر «یطا» در جنوب الخلیل با بیش از ۲۰ دستگاه خودرو نظامی و  همچنین تعدادی از منازل در این شهر یورش بردند.

اشغالگران همچنبن به منطقه «وادی السمن» در شهر الخلیل و منطقه «الظهر» در شهرک «بیت امر» در شمال الخلیل یورش برده و شروع به تفتیش و بازرسی منازل کردند.

این یورش‌ها به اطراف شهر طولکرم امتداد یافت و اشغالگران اقدام به بازداشت شماری از فلسطینیان کردند.

نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین به شهر «قلقیلیة» و شهرک «جیوس» واقع در شرق این شهر یورش بردند.

در همین اثنا، طی یورش اشغالگران به روستای «بورین» واقع در جنوب نابلس یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسید و ۲ تن دیگر زخمی شدند.

در همین رابطه، باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی اقدام به بازداشت ۵۵ فلسطینی ازجمله کودکان در شهر قدس و مناطق مختلف کرانه باختری کردند که تعداد بازداشتیان از هفتم اکتبر به ۷ هزار تن افزایش یافته است.

هیئت «مقاومت دیوار و شهرک سازی» نیز در گزارش سالانه خود اعلام کرد طی سال ۲۰۲۳ شهرک‌نشینان صهیونیست ۲۴۱۰ حمله به فلسطینیان و دارایی‌ها آنها در کرانه باختری انجام دادند.

از سوی دیگر، نیروهای رژیم اشغالگر صبح امروز (سه‌شنبه) مجدداً ایمان نافع و نیز حنان البرغوثی، اسرای آزاده فلسطینی را از شهرک «کوبر» در شمال رام‌الله در کرانه باختری بازداشت کردند.

اشغالگران همچنین اقدام به تخریب منزل «عبدالله یحیی مساد» در شهرک کفردان در غرب جنین با بولدوزر کردند.

نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین سه شهروند فلسطینی را از طولکرم بازداشت کردند.

تعداد شهدای فلسطینی در کرانه باختری از آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر به ۴۲۱ تن افزایش یافته است.

در حملات رژیم صهیونیستی به غزه حداقل ۳۰۵۳۴ فلسطینی در میان ویرانی‌های گسترده و کمبود وسایل ضروری شهید و ۷۱۹۲۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. این رژیم همچنین محاصره فلج کننده‌ای را بر نوار غزه اعمال کرده است که جمعیت آن، به ویژه ساکنان شمال غزه را در آستانه گرسنگی قرار داده است. به گفته سازمان ملل، جنگ ۸۵ درصد از جمعیت غزه را به آوارگی داخلی در میان کمبود شدید غذا، آب سالم و دارو سوق داده و ۶۰ درصد از زیرساخت‌های غزه آسیب دیده یا ویران شده است. این رژیم در دیوان بین‌المللی دادگستری به نسل‌کشی متهم است. یک حکم موقت در ژانویه به تل‌آویو دستور داد تا اقدامات نسل کشی را متوقف کرده و اقداماتی را برای تضمین ارائه کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه اتخاذ کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha