• پنجشنبه / ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۲
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1402121712219
  • منبع : مطبوعات

دربی نیامده، دعوا شروع شد!

جنگ بیانیه‌ها

جنگ بیانیه‌ها

در آستانه دربی بزرگ پایتخت، دو باشگاه بزرگ استقلال و پرسپولیس بار دیگر در رسانه‌ها علیه هم صف‌آرایی کردند.

به گزارش ایسنا، جام جم نوشت: در آستانه دربی بزرگ پایتخت، دو باشگاه بزرگ استقلال و پرسپولیس بار دیگر در رسانه‌ها علیه هم صف‌آرایی کردند. استقلال بعد از شکست مقابل مس رفسنجان، با تاخیری دو روزه، بیانیه‌ای را علیه داوری این مسابقه منتشر کرد که سرتاسر آن کنایه به تیم رقیب یعنی پرسپولیس بود.

در این بیانیه آبی‌ها نوشتند: «از فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و کمیته داوران تقاضا داریم با توجه به اهمیت دیدارهای آتی لیگ‌برتر به ویژه دربی سرخابی، دقت و نظارت‌ بیشتری روی داوری‌ها داشته باشند تا حق استقلال و هواداران فهیم مجموعه آبی بیش از این پایمال نشود. به خصوص این‌که در دربی سرخابی نیم فصل اول همگان به وضوح دیدند اگر تکنولوژی VAR نبود، باز هم حق استقلال در روز روشن خورده می‌شد.» 
استقلال در بخش دیگری از بیانیه خود نیز به قرمزها کنایه زد: «باشگاه استقلال خلاف رویه باشگاه‌هایی که با هوچی‌گری و ایجاد هجمه روی داوران سعی در جمع‌آوری امتیاز دارند، همواره از ایجاد هرگونه فشار روی داوران پرهیز داشته و انصاف نیست این اخلاق‌مداری و رعایت اصول جوانمردانه منجر به ضرر این باشگاه شود و ناخواسته بقیه باشگاه‌ها هم برای احقاق حقوق خود به رویه اعمال فشار بر داوران، روی بیاورند.»
 
پاسخ تند پرسپولیس
قابل پیش‌بینی بود که پرسپولیس به این بیانیه استقلال واکنش نشان دهد. این باشگاه نیز ابتدا با تبریک به مس رفسنجان بابت شکست استقلال، در جواب آبی‌ها نوشت: «شناخت کافی درباره کادر فنی و کادر مدیریتی استقلال، منش‌های ایشان و حتی تلاش بر تاثیرگذاری وارونه در رسانه‌ها، برای ما جای تردید باقی نگذاشته بود که باید منتظر چه مسائلی باشیم.در پی بازی اخیر استقلال در جام حذفی، قابل پیش‌بینی بود که این باشگاه با پرداختن به مسائل داوری این مسابقه و وارونه جلوه دادن اتفاقات؛ در وهله نخست تلاش می‌کند ذهن هواداران خود را دچار خطا کند. در مرحله بعدی هم سعی می‌کنند با تاثیرگذاری‌ روی رسانه‌ها، فدراسیون و سازمان لیگ، از این موضوع برای گرفتن امتیازهای غیر متعارف در لیگ برتر به ویژه در دربی استفاده کنند.»
این باشگاه حتی اعلام کرد VAR در بازی رفت نتیجه را به نفع استقلال تغییر داده: «کیست که نداند،‌ تیمی که باید نگران بهره‌برداری رقبای خود با فشار به داوران، نه فقط برای دربی بلکه برای کل بازی‌های لیگ‌برتر باشد، پرسپولیس است. به ویژه که در دربی گذشته ثابت شد، داور مسابقه با پشتیبانی VAR جای برنده و بازنده را در آن روز و صدرنشین را در پایان نیم فصل عوض کرد و البته صدای داخل اتاق VAR هم که فاش نشد!»
آنها اعلام کردند یک پنالتی پرسپولیس در دربی گم و امید حامدی‌فر هم به اشتباه از زمین بازی اخراج نشد. قرمزها در پایان بیانیه خود نوشتند: «باشگاه رقیب در حالی که مشخصا از تقابل با پرسپولیس ترس دارد، از حالا با بازی نخ‌نما شده، فرار رو به جلو کرده و به دنبال مشوش کردن فضاست. از فدراسیون فوتبال و ارکان قضایی و انضباطی آن تقاضا داریم با رصد کردن اتفاقات اخیر و رویکرد باشگاه‌ها نسبت به داوری، برخورد جدی با این رویه و عاملان آن داشته باشند.» 

نکونام مخالف؟!
استقلال شروع کننده دور جدید دعوای رسانه‌ای بود. گویا این بیانیه بدون هماهنگی با کادر فنی آبی‌ها منتشر شده و نکونام موافق آن نبوده است. نکونام یک بار در مصاحبه‌ای گفته بود اصلا موافق این نیست که حریفان تحریک شوند و بنابراین باید سیاستمدارانه‌تر در این زمینه رفتار کرد. بیانیه استقلال اما شبیه به این سیاست نکونام نبوده و قرمزها را در کمتر از یک هفته مانده به دربی تحریک خواهد کرد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha