• یکشنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402122014068
  • خبرنگار : 71588

«آنروا در خطر مرگ»؛ هشدار کمیسر کل آژانس امدادرسانی فلسطین

«آنروا در خطر مرگ»؛ هشدار کمیسر کل آژانس امدادرسانی فلسطین

کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد بعد از اینکه رژیم صهیونیستی کارمندان آنروا را به دست داشتن در حمله هفت اکتبر حماس متهم کرد و تعدادی از کشورها حمایت مالی خود را از این آژانس متوقف کردند، آنروا در معرض خطر مرگ است.

به گزارش ایسنا، فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) در گفت‌وگویی تلویزیونی خاطرنشان کرد که این آژانس در معرض خطر مرگ قرار دارد.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، لازارینی تصریح کرد سرنوشت فلسطینیان در غزه که با بحران انسانی بی‌سابقه‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند، در خطر است.

لازارینی همچنین نسبت به ازسرگیری حمایت مالی جهانی از آنروا طی هفته‌های آتی ابراز خوشبینی کرد.

رژیم صهیونیستی پیشتر ۱۲ تن از کارمندان آنروا را به دست داشتن در حمله هفت اکتبر حماس متهم کرد. این آژانس فورا قرارداد کارمندان متهم را لغو و تحقیقات داخلی را آغاز کرد.

همچنین آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گروه مستقلی را با ریاست کاترین کولونا، وزیر خارجه سابق فرانسه برای ارزیابی فعالیت آنروا مکلف کرد.

با اینکه رژیم صهیونیستی هیچگونه دلیل و مدرک معتبری برای اثبات ادعاهای خود ارائه نکرد اما ۱۶ کشور حمایت مالی خود را از این آژانس متوقف کردند.

پیشتر آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی(آنروا) اعلام کرد برخی کارمندان آنروا که از زندان‌های رژیم صهیونیستی در غزه آزاد شدند تأکید کردند در معرض فشارهای مقامات این رژیم قرار گرفتند تا به دروغ به ارتباط با حماس اعتراف کنند.

پیشتر کانادا و سوئد اعلام کردند که حمایت مالی از آنروا ازسرگرفته می‌شود.

لازارینی تاکید کرد که بدون آنروا جوانان فلسطینی از فضای آموزشی باثبات محروم خواهند شد.

وی همچنین هشدار داد که اگر رژیم صهیونیستی به شهر رفح، جایی که حدود 1.5 میلیون فلسطینی در آن جمع شده‌اند، حمله کند احتمال دارد مردم به سمت مصر فرار کنند و غزه «دیگر سرزمین فلسطینیان نخواهد بود.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha