• یکشنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402122014159
  • خبرنگار : 71415

سفر مقام ارشد آمریکایی به لبنان با موضوع برخورد با «جریان‌های مالی حماس و حزب‌الله»

سفر مقام ارشد آمریکایی به لبنان با موضوع برخورد با «جریان‌های مالی حماس و حزب‌الله»

یک مقام ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا در سفر اخیر خود به شهر بیروت مقام‌های لبنانی را تحت فشار قرار داده تا جلوی «نقل و انتقال پول به حماس از طریق لبنان» را بگیرند.

به گزارش ایسنا، «جسی بیکر»، معاون دستیار امور آسیا و خاورمیانه وزارت خزانه‌داری آمریکا روزهای پنجشنبه و جمعه به دیدار سیاستمداران و مقام‌های بخش مالی لبنان رفت.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس یک مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا که نامش را فاش نکرد گفت بیکر به طرح «نگرانی‌های ویژه» نزد مقام‌های لبنانی درباره «نقل و انتقال پول به جنبش حماس از طریق لبنان و نقل و انتقال وجوه گروه حزب‌الله» پرداخته و خواستار «تدابیر فعال» برای مقابله با آن شده است.

این مقام ادعا کرد این گروه‌ها برای پرداخت دستمزد نیروها و اجرای عملیات‌های نظامی خود به این وجوه نیاز دارند و بدون آن نمی‌توانند به اهدافشان برسند.

به گزارش آسوشیتدپرس، بیکر همچنین خواستار آن شد که لبنان «شرکت‌های خدمات مالی نامشروع که در پی چهار سال بحران اقتصادی، سقوط نظام بانکداری رسمی، تبادل پولهای غیرقانونی و عملیات‌های نقل و انتقال پولهای غیرمجاز شکوفا شدند» را سرکوب کند.

این شرکت‌ها در کنار اقتصاد نقدی که طبق برآورد بانک جهانی حدود ۴۶ درصد تولید ناخالص داخلی لبنان را به خود اختصاص داده باعث ارائه میانبرهایی برای افراد و گروه‌هایی که حضورشان در نظام مالی رسمی طبق تحریم‌های آمریکا ممنوع شده همچون حماس و حزب‌الله می‌شوند.

ولید کیلانی، سخنگوی حماس در لبنان گفت درباره این مساله اطلاعی ندارد.

حلیم برتی، سخنگوی بانک مرکزی لبنان گفت که دیدار مقام‌های این سازمان با بیکر را تایید می‌کند و دیدارهای آنها «بسیار مثبت»‌ بوده است.

او اظهار کرد بانک مرکزی لبنان در حال ایفای نقش خود برای قاعده مند سازی کسب‌وکارهای دارای مجوز در بخش خدمات مالی بوده و کسب‌وکارهای فعال بدون مجوز «در حوزه صلاحیت ما نیستند» و نیروهای نظامی باید با آن برخورد کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha