• جمعه / ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۶:۰۷
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1402122417382
  • خبرنگار : 71660

نیویورک‌تایمز: کمک جدید آمریکا به اوکراین تغییری در میدان ایجاد نمی‌کند

نیویورک‌تایمز: کمک جدید آمریکا به اوکراین تغییری در میدان ایجاد نمی‌کند

روزنامه نزدیک به دموکرات‌ها نوشت کمک جدید ۳۰۰ میلیون دلاری آمریکا جهت ارسال بسته نظامی به اوکراین به طور کلی وضعیت میدان نبرد را که در آن روسیه برتری دارد، تغییر نخواهد داد.

به گزارش ایسنا، اوکراین مدت‌هاست با کمبود تجهیزات و نیرو دست و پنجه نرم می‌کند. از طرفی مخالفت جمهوری‌خواهان کنگره ایالات متحده بر سر ارسال کمک ۶۰ میلیارد دلاری واشنگتن به کی‌یف، وضعیت میدان نبرد اوکراین را آسیب‌پذیرتر از پیش کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی می‌نویسد: «بسته کمکی نظامی جدید آمریکا به اوکراین آنچه را که کی‌یف شدیدا به آن نیاز دارد، برآورده می‌کند. این بسته شامل موشک‌های استینگر برای هدف قرار دادن هواپیماها، که روسیه هم از آن به طور فزاینده‌ای برای پشتیبانی حملات زمینی استفاده می‌کند، هم‌چنین گلوله‌های توپ برای دور نگه داشتن نیروهای روسی و تسلیحات ضد تانک برای دفع حملات مکانیزه می‌شود».

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا می‌گوید: «این مهمات نیازهای اوکراین را فقط برای مدت کوتاهی فراهم می‌کند. این مقدار برای نیازهای میدان نبرد اوکراین کافی نیست اما مانع اتمام موجودی مهمات این کشور می‌شود.»

نیویورک‌تایمز: کمک جدید آمریکا به اوکراین تغییری در میدان ایجاد نمی‌کند
سامانه آمریکایی استینگر
نیویورک‌تایمز: کمک جدید آمریکا به اوکراین تغییری در میدان ایجاد نمی‌کند
توپ فرانسوی سزار

این بسته نظامی ۳۰۰ میلیون دلاری که روز سه‌شنبه اعلام شد در مقایسه با پیشنهاد اخیر میلیارد دلاری آمریکا بسیار ناچیز است.

«سرگی کوزان» رئیس مرکز امنیت و همکاری اوکراین که یک گروه تحقیقاتی غیردولتی است، گفت: «این‌ها مبالغی هستند که در عرض چند هفته خرج می‌شود و تاثیر آن ناچیز خواهد بود.»

این کاهش و کمبود تجهیزات احتمالا اوکراین را در «خطرناک‌ترین» موقعیت از زمان آغاز جنگ قرار می‌دهد. وضعیت میدان نبرد به طور کلی هر روز و هر لحظه برای اوکراین دشوار می‌شود. نیروهای روسیه ابتدا به عنوان دستاورد اصلی جنگ، شهر «آودیوکا» را به کنترل خود درآوردند و حالا شروع به کنترل روستاها و زمین‌های اطراف آن کرده‌اند.

به نظر می‌رسد که روسیه در مقایسه با آمریکا و اروپا سه برابر بیشتر در مسیر تولید مهمات توپخانه‌ای قدم برمی‌دارد و علاوه بر دستاوردهایی که اخیرا در میدان نبرد کسب کرده، این مورد هم مزیت کلیدی دیگری برای روسیه در جنگ به حساب می‌آید.

«ست جی جونز» تحلیلگر مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی مستقر در واشنگتن تاکید می‌کند: «تازه‌ترین بسته کمک نظامی ایالات متحده برای عملیات دفاعی اوکراین مفید خواهد بود اما اگر اهداف اوکراین در واقع بازپس‌گیری قلمرو باشد، این چیزی نیست که اوکراینی‌ها به آن احتیاج داشته باشند. اوکراین به تسلیحات بیشتری نیاز خواهد داشت. این کشور هم‌چنین در ضدحمله تابستان ۲۰۲۳ تسلیحاتی مانند جنگنده‌های اف-۱۶ را کم داشت.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha