• جمعه / ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402122517673
  • خبرنگار : 71145

برآوردهای صهیونیست‌ها از حضور ۶ هزار مبارز حماس در مرکز و شمال غزه

برآوردهای صهیونیست‌ها از حضور ۶ هزار مبارز حماس در مرکز و شمال غزه

روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از برآوردهای امنیتی رژیم صهیونیستی نوشت هنوز بین ۴ تا ۶ هزار مبارز حماس در مرکز و شمال نوار غزه حضور دارند.

به گزارش ایسنا، برآوردهای صهیونیستی هشدار داد که کاهش نیروهای اشغالگر در غزه و نبود نیرویی برای پر کردن این خلأ منجر به کنترل مجدد نظامی و اداری حماس بر نوار غزه خواهد شد.

در فوریه گذشته، روزنامه هاآرتص از منابع نظامی، رسانه‌ای و سیاسی رژیم صهیونیستی نوشت که گزارش‌ها در روزهای اخیر در مورد از سرگیری درگیری‌ها در شهر غزه و مناطق شمالی نوار غزه افزایش یافته‌است که اشاره دارد به اینکه حماس و بقیه گروه‌های فلسطینی توانایی خود را در آن مناطق تجدید کرده‌اند.

این روزنامه افزود: حماس در تلاش است تا درگیری‌ها را در این مناطق که اسرائیل مدعی است کنترل آن را تشدید کرده‌است، افزایش دهد تا این جنبش بتواند توانایی‌های سازمانی و عملیاتی خود را نشان دهد و در عین حال فشار نظامی اسرائیل بر جنوب نوار غزه را کاهش دهد.

گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، در ویدئویی به تاریخ هفت مارس پرتابگر جدیدی را با نام شهیدان خیری علقم و عدی التمیمی رونمایی کرد.

سرلشکر فایز الدویری، کارشناس نظامی به الجزیره تاکید کرد که آنچه در این ویدئو نشان داده می‌شود این است که ممکن است شبیه سازی موشک کاتیوشا ۱۲۲ میلی متری باشد، به این معنی که برد آن به ۱۴ کیلومتر می‌رسد و آن به این معنی است که تمام شهرک‌های غلاف غزه در تیررس آن خواهند بود.

این پرتابگر هشت موشک حمل می‌کند و به گفته الدویری که گفته بود از طریق مهندسی معکوس ساخته شده است، ممکن است یکی از دستاوردهای نبرد فعلی باشد.

وی معتقد است که رونمایی از سلاح جدید در این زمان و پنج ماه پس از جنگ به این معنی است که القسام همچنان نبرد را مدیریت و سیستم فرماندهی را کنترل می‌کند و پس از این مدت نبرد چیزی برای ارائه دارد.

قدرت موشکی

در اوایل ماه فوریه، رادیو ارتش اشغالگر گزارش داد که نیروهای اسرائیلی هنوز تا رسیدن به هدف خود برای از بین بردن توانایی‌های موشکی جنبش حماس فاصله دارند و تاکید کرد که این مأموریت طبق برآوردها بین یک تا ۲ سال زمان نیاز دارد.

این رادیو گزارش داد که بسیاری از سکوهای پرتاب موشک در نوار غزه در زیر زمین مدفون هستند که یافتن آنها را برای نیروهای اسرائیلی دشوار می‌کند.

این رادیو افزود که برآوردها نشان می‌دهد که حماس هنوز حدود ۱۰۰۰ موشک در اختیار دارد که بیشتر آنها در سکوهای مدفون در زیر زمین قرار دارند.

برآوردهای صهیونیست‌ها از حضور ۶ هزار مبارز حماس در مرکز و شمال غزه

محققان بخش اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در فوریه گذشته گفتند که حماس قادر است به عنوان یک سازمان مسلح که قادر به راه اندازی یک جنگ چریکی است، به حیات خود ادامه دهد.

آنها در گزارش خود توضیح دادند که ارتش اشغالگر ممکن است در از بین بردن جنبش حماس به عنوان یک سیستم حاکم موفق شود، اما طبق آنچه کانال ۱۲ عبری در ماه گذشته گزارش داد، نمی‌تواند به موجودیت آن به عنوان یک سازمان مسلح پایان دهد.

این شبکه ادامه داد که رئیس قسمت تحقیقات در بخش اطلاعات نظامی اشغالگر این یافته‌ها را در ارتش به مقامات دولت رژیم صهیونیستی ارائه کرد و در پیامی هشدار داد که جنبش حماس با وجود جنگ ویرانگر غزه همچنان از حمایت واقعی برخوردار است.

اخیراً در رسانه‌های غربی و عبری صحبت‌هایی مبنی بر ناتوانی رژیم اشغالگر در شکست و یا از بین بردن بعد نظامی حماس شنیده می‌شود و آنها این را ایده‌ای غیرواقعی می‌دانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha