• سه‌شنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۷:۰۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403011305482
  • خبرنگار : 90089

مروری بر گزارش‌های سیاسی ایسنا در نوروز ۱۴۰۳

مروری بر گزارش‌های سیاسی ایسنا در نوروز ۱۴۰۳

ایسنا در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ به انتشار گزارش‌های تاریخی - مناسبتی، گفت‌وگوهایی با موضوع شعار سال ۱۴۰۳ و گزارشهایی در ارتباط با عملکرد دولت و مجلس در سرویس سیاسی ایسنا منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، گزارش‌های تاریخی - مناسبتی منتشر شده در تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۳ در سرویس سیاسی ایسنا را در لینک‌های زیر مرور کنید.

جایگاه «اسکناس» در سپهر اقتصادی ایران

سیر تبادل کالا به کالا و تهاتر کالایی در ایرانِ باستان با ضرب سکه‌های سیاه و اشرفی، وارد فاز جدیدی شد اما ورود کاغذ به عرصه تبادلات پولی ایران، نظام مراودات و تبادلات اقتصادی و پولی کشور را دستخوش دگرگونی قابل توجهی کرد. کشورمان از دوره چهارمین شاه قاجار شاهد چاپ و انتشار پول کاغذی بود.

خاص‌ترین عید نوروز ایران

عصبانیت و سرخوردگی محمدرضا پهلوی از شکست دولت اسدالله علم در به کرسی نشاندن اصلاحات سیاسی و انتخاباتیِ دربار موجب شد اعلام «انقلاب سفید» کند و در پوستین رفراندم، اصلاحات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مدنظر آمریکایی‌ها را در ایران پیاده کند اما واکنش امام خمینی(ره) و به تاسی از ایشان سایر علما و بزرگان حوزه‌های علمیه جالب توجه بود.

واکنش ساواک به خواست امام خمینی(ره)

اقدام امام خمینی(ره) و سایر علما و بزرگان دین در افشای نیت رژیم و ایستادگی آنان در برابر انحرافات و زورگویی‌های رژیم پهلوی در واکنش به اجرای مجموعه اصلاحات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی که در قالب انقلاب سفید شاه خودش را به رخ کشید، چنان آتش خشم محمدرضا شاه و فرماندهان و امرای ارشد ساواک و شهربانی کشور را در نوروز ۱۳۴۲ سبب شد که این آتش جز با به خاک و خون انداختن طلاب پیر و جوان حوزه‌های علمیه فیضیه و طالبیه قم و تبریز خاموش نشد.

احیای فیضیه؛ اقدام بزرگِ «روح‌الله»

امام خمینی بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی بیان کردند: «اگر مرحوم حاج شیخ در حال حاضر بودند، کاری را انجام می‌دادند که من انجام دادم.» و تأسیس حوزه علمیه در آن روز از جهت سیاسی کمتر از تأسیس جمهوری اسلامی در ایرانِ امروز نبود.

جشن عیدانه اقوام در باغشاه تهران

مشروطه‌خواهان بختیاری و گیلکی جشن فتح تهران و شادی بیرون راندن رحیم خان چلبیانلو حاکم مستبد تبریز را با دعوت عیدانه از ستارخان و باقرخان به تهران به اشتراک گذاشتند و یک ماه میزبان مشروطه‌خواهان آذری در باغشاه تهران بودند.

روزی که سنتو شکسته شد

آمریکا و انگلیس بعد از سرنگون کردن دولت محمد مصدق و چنبره مجدد بر چاههای نفت و گاز کشورمان برای کاستن از نفوذ و جلوگیری از توسعه‌طلبی روسیه در منطقه غرب آسیا، پیمان سنتو را در راستای پیمان‌های سیتو و ناتو طراحی و اجرا کردند تا حلقه آخر پیمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای خود را از شرق آسیا تا اروپا تکمیل کنند و تضمین‌های امنیتی، نظامی، سیاسی و اقتصادی خود و هم‌پیمانان غربی‌شان را کامل کنند.

مهارت سیاسی ایران در اجرای کنفرانس تهران

کاری که ابراهیم حکیمی، حسن تقی‌زاده و سایر دولت‌مردان عصر پهلوی در آن گیر کردند و از پسش بر نیامدند به تدبیر وطن‌پرستانه و بلندمدت دکتر محمد مصدق در مجلس چهاردهم و اجرای تر و تمیز احمد قوام‌السلطنه در دولت، به نفع کشورمان تمام شد و استنکاف روسیه برای خروج از ایران شکست خورد.

کاری که صدام بی‌اعصاب با بمبهای شیمیایی کرد

صدام که نوپایی نظام جمهوری اسلامی را در ایران به فرصتی برای نشان دادن برتری‌های نظامی و سیاسی خود تلقی می‌کرد به تحریک آمریکایی‌ها و غربی‌ها در آخرین روزهای تابستان ۱۳۵۹ به مرزهای جنوبی و غربی ایران حمله و تا خرمشهر پیش‌روی کرد، اما با مسلط شدن رزمندگان ایران بر میدان نبرد و بیرون راندن ارتش مجهزش، استفاده پراکنده از تسلیحات بیلوژیکی، میکروبی و شمیایی را از ماه چهارم جنگ شروع کرد.

اعجوبه عرفان در قرن چهاردهم

عارف بالله و سالک طریق حقیقت، آیت‌الله سید علی قاضی طباطبایی تبریزی استاد عرفان و اخلاق به‌نام بسیاری از مراجع و بزرگان حوزه های علمیه قم و نجف معتقد بود که بعد از مقام عصمت و امامت، در میان رعیت احدی در معارف عرفانی و حقائق نفسانی در حد محی‌الدین عربی نیست و کسی به او نمی‌رسد.

خضاب در خزان چهلم

در کجای دنیا شنیده یا دیده‌اید که غم شهادت جمعی از مردم یک شهر در چهلمین روز شهادت‌شان با خون جمعی دیگر از مردم شهر دیگر گرامی داشته شود؟ بله این اتفاق در ایران عصر پهلوی افتاد. در چهلمین روز شهادت مردم قم، تبریز به خاک و خون کشیده شد و در چهلمین روز شهادت مردم تبریز، پیکرهای مردم معترض یزد به خون بدن‌های‌شان خضاب شد.

توپ‌باران حرم رضوی در نهمین روز نوروز ۱۲۹۱

واگذاری امتیاز تاسیس ژاندارمری خزانه کل کشور به انگلیسی‌ها و انتصاب مورگان شوستر آمریکایی به عنوان رییس‌کل خزانه‌داری ایران موجب خشم مقامات روسیه تزاری و اولتیماتوم ۴۸ ساعته به دربار احمد شاه قاجار شد، اما دربار و دیوان قاجار اهمیتی به اولتیماتوم ندادند و روس‌ها برای گرفتن زهرچشم حرم رضوی را توپ‌باران و خسارات جانی و مالی بسیاری بر مردم مشهد تحمیل کردند.

آیت الله بروجردی مرجع تقلید سیاسی یا محافظه کار؟

با وجودی که آیت الله بروجردی دین را از سیاست جدا نمی‌دانستند اما فتاوای مذهبی و موضع‌گیری‌های سیاسی ایشان در عصر پهلوی پسر موجب شد عده‌ای ایشان را مرجع تقلیدی محافظه کار و دسته‌ای دیگر مرجع تقلیدی فعال در حوزه سیاسی بدانند.

نام‌های پارسی باستان چه زمانی از تقویم رسمی ایران حذف شد؟

پنجمین دوره مجلس شورای ملی به طرحی رای داد که بر اساس آن ضمن حفظ سالروز هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه به عنوان مبنای محاسبه تاریخ شمسی، نام ماه‌های تقویم از نام های پارسی باستان به نام‌های فعلی تغییر یافت.

رفراندوم جمهوری اسلامی

قرآن و کتب دینی اسلامی که برای زندگی سیاسی و اجتماعی انسان نازل شده بود از بعد از غیبت کبری آخرین امام معصوم، هزاران سال یا درون صندوقچه‌ها و یا بر روی طاقچه‌ها گذاشته شد و یا جز در امور دینی و شخصی استفاده دیگری نشد اما بنیانگذار نظام جدید سیاسی با دمیدن روح امید و وحدت در کالبد جامعه شاه زده ایران، نظام سیاسی جدیدی به ایران و جهان عرضه کرد که به قطب سوم سیاسی جهان مبدل شد.

آغاز و انجام جمهوری رضاخانی در ایران

رضاخان به تحریک دولت و وزارت خارجه وقت انگلیس و به تاسی از ژنرال مصطفی کمال پاشا آتاترک، پنجمین دوره مجلس شورای ملی را مجبور کرد نظام پادشاهی در ایران که همزمان با ساقط شدن سلسله قاجار در سال ۱۳۰۲ بود را در قالب طرحی سه ماده‌ای به جمهوری تغییر دهد تا با این تیر دو هدف تمکین از حامی انگلیسی و نزدیکی به غرب را بزند و همزمان زمینه‌ساز تغییرات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی شود و خود را پدر ایران نوین معرفی کند اما با مقاومت سرسختانه روحانیون کشور این طرح هرگز عملی نشد.

فرجام سرهنگی که «کلنل پسیان» نام داشت

کلنل یا سرهنگ، عنوان درجه محمدتقی پسیان رئیس ژاندارمری استان خراسان بود که علاوه بر مهارت در خلبانی و نظامی‌گری علاقه شدید و وصف‌ناپذیری به ادبیات و شعر زبان فارسی داشت. او خود در توصیف حالش چنین سرود: «ای رحمت حق سایه‌ی یزدان نظری کن / ای پادشه عالم امکان نظری کن * هستم ز تو از تو بود مستی عشاق / با یک نگهی جانب مشتاق نظری کن.»

هم‌چنین گفت‌وگوها و یادداشت‌هایی در ارتباط با موضوع شعار سال ۱۴۰۳ در نوروز بر روی خروجی ایسنا قرار گرفت:

پیام نوروزی رهبر انقلاب به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.

باید آماده شکستن حذف نگاه قیم‌مآبانه به مردم در تصمیم‌گیری‌ها باشیم

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر می‌خواهیم مشارکت مردم در جهش تولید محقق شود باید آماده شکستن انحصارها، رفع‌ تصدی‌گری، اصلاح رابطه مردم و دولت و حذف نگاه قیم‌مآبانه به مردم در عرصه تصمیم‌گیری‌ها باشیم. نقشه‌ای که رهبر معظم انقلاب ترسیم کردند چاره حل مشکلات است اما تحقق آن اراده‌های آهنین می‌خواهد.

میرتاج‌الدینی: جهش تولید با فعالیت بخش خصوصی محقق می‌شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «جهش تولید با فعالیت بخش خصوصی محقق می‌شود» گفت که باید موانع مردمی شدن اقتصاد برداشته شود.

حسن‌پور: مشکلات اقتصادی کشور با اعتماد به جوانان حل می‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه با اعتماد به جوانان می‌توان مشکلات اقتصادی کشور را حل کرد، گفت: باید تمامی ارکان نظام ضمن داشتن عزم جدی برای تحقق شعار سال، موانع فعالیت شرکت‌های خصوصی را رفع کنند.

دولت همین حالا بستر مشارکت مردم برای جهش تولید را فراهم کند

یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: برای مشارکت مردم در زمینه جهش تولید باید اعتماد عمومی جذب شود، بستری دقیق فراهم شده و بازگشت سود مردم تضمین شود.

ترقی: باید از اقتصاد دولتی فاصله بگیریم

یک فعال سیاسی با تاکید بر این‌که «باید از اقتصاد دولتی فاصله بگیریم»، گفت: مسیر واگذاری‌ها و اجرای اصل ۴۴ باید آسیب‌شناسی شود.

زنگنه: تحقق شعار سال با اجرای دقیق برنامه هفتم توسعه

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، جهش تولید را تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی دانست و گفت: سند برنامه هفتم پیش روی دولت و مجلس است که اجرای دقیق آن می‌تواند اهداف مد نظر رهبر معظم انقلاب را فراهم سازد.

قادری: مولد سازی با سرعت و جدیت بیشتری اجرایی شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز با بیان این‌که «باید موانع مولدسازی برداشته شود»، گفت: لازم است مولدسازی با سرعت و جدیت بیشتری جلو رفته و فضا برای فعالیت بخش غیردولتی فراهم شود.

فرهنگی: جهش تولید با استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان محقق می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،‌ توجه به شرکت‌های دانش‌بینان و به رسمیت شناختن بخش خصوصی در اجرای طرح‌های دولتی را، از جمله راهکارهای تحقق شعار سال بیان کرد.

حاجی‌دلیگانی: باید موانع حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی برداشته شود

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر این‌که «باید موانع حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی برداشته شود»، گفت: با یک برنامه‌ریزی دقیق و درست می‌توان به سمت اصلاح ریل‌گذاری اقتصادی کشور حرکت کرد تا راه برای افرادی که قصد فعالیت اقتصادی به صورت شفاف و صادقانه دارند، باز شده و در عین حال راه برای سواستفاده کنندگان از مردم بسته شود.

سلیمی: باید ظرفیت‌های مردم را در کشور به رسمیت شناخت

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «باید ظرفیت‌های مردم را در کشور به رسمیت شناخت» گفت که تاکنون قانون اصل ۴۴ به خوبی اجرایی نشده است؛ لذا باید نگرش در حوزه خصوصی‌سازی تغییر پیدا کند تا بتوان از ظرفیت مردم به بهترین شکل استفاده کرد.

بابایی‌کارنامی: امور اقتصادی کشور باید به مردم واگذار شود

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم واگذاری امور اقتصادی به مردم گفت: باید تمام کشور را به مردم واگذار کنیم و این واگذاری نیز به معنای رها سازی نیست بلکه به این معناست که مردم به ظرفیت‌های اقتصادی کشور اعتماد کنند و در قالب شرکت‌های تعاونی، سهامی عام و فرابورس وارد عرصه اقتصادی شوند.

پیرهادی: تقویت مشارکت مردمی منجر به توسعه اقتصادی کشور می‌شود

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه محرک چرخه توسعه و پیشرفت کشور است، گفت: حمایت از کسب ‌و کارهای داخلی و کارآفرینان صنعتی و تولیدی کشور، تقویت روحیه تعاونی در امور اقتصادی کشور، تسهیل حضور فعالیت بنگاه‌ها و شرکت های دانش بنیان اقتصادی، اصلاح روند خصوصی سازی از طریق افزایش رقابت، نظارت و کنترل موثر بر بازار ارز از ضروریاتی است که باید در کنار افزایش مشارکت مردمی برای تحقق اصل جهش تولید به آن توجه کرد.

سرمدی: تنها راه نجات کشور «جهش تولید با مشارکت مردم» است

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای نجات کشور راهی غیر از مسیری که رهبری تبیین نمودند، وجود ندارد، گفت: مردم اگر بدانند حاکمیت حمایت لازم و جامعی دارد، قطعاً مانند زمان جنگ تمام آنچه از دست‌شان برمی‌آید را به میدان می‌آورند.

کوثری: بروکراسی مانعی در جذب سرمایه‌گذاری است

نماینده تهران در مجلس گفت که باید برای رسیدن به جهش تولید موانعی همچون بروکراسی برداشته شود چون در عمل روند جذب سرمایه‌گذاری را کند می کند.

رشیدی: جهش تولید با مشارکت مردم با کاهش تصدی‌گری دولت محقق می‌شود

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که باید برای تحقق جهش تولید به سمت خصوصی‌سازی و مولدسازی و کاهش تصدی‌گری دولت حرکت کنیم که آن هم منوط به اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و دادن میدان به بخش خصوصی است.

خضریان: مشارکت مردم در تولید نیازمند الگویی عملیاتی، قابل فهم و اعتماد بخش است

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با بیان این‌که «باید ساخت و بنای اقتصادی به گونه‌ای باشد که بتوان از مشارکت مردم استفاده کرد»، گفت: مشارکت مردم در تولید نیازمند الگویی عملیاتی، قابل فهم و اعتماد بخش است.

گودرزوند: مشارکت مستقیم مردم در عرصه اقتصاد ضروری است

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «دولت باید از ابزارهای نظارتی در عرصه اقتصاد استفاده کند» گفت: مشارکت مستقیم مردم در اقتصاد امری ضروری است که از طریق آن می‌توان انتظار رشد تولید و بهبود وضعیت اقتصادی را داشت.

هم‌چنین گزارش‌ها و گفت‌وگوهای خبری ایسنا مربوط به سالی که گذشت به این شرح بود:

از ارتقای توان رزم هوایی و دریایی تا الحاق انبوه پهپادها

روند تکمیل پروژه‌های سازمان صنایع دفاع برای تأمین تسلیحات و رفع نیازهای نیروهای مسلح چه در رونمایی‌ها و چه در الحاق تجهیزات در سال ۱۴۰۲ بیشتر بر حوزه رزم هوایی متمرکز بود و به ارتقای توانمندی‌های دفاعی ایران در این حوزه تاکید داشت.

مرحله دوم انتخابات در کدام حوزه‌ها تمام الکترونیک برگزار می‌شود؟

مرحله دوم انتخابات در هشت حوزه‌ تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت خواهد بود

رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: امسال بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام خواهد شد

داستان یک انتخابات ادامه‌دار

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند برگزار شد ولی پرونده انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۲ بازماند.

ارتقای امنیت مرزهای شرقی با استفاده از پهپادها و ریزپرنده‌ها

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: با استفاده از تجهیزات نوین، دوربین‌های پیشرفته، بالگردها، پهپادها و ریزپرنده‌ها میزان امنیت مرزهای شرقی کشور را ارتقا می‌دهیم.

رفتگانِ بی‌بازگشت

برخی چهره‌های سیاسی و مذهبی در سال گذشته درگذشتند.

از پرواز به ریاض تا امضای ۱۰۸ سند همکاری در ۱۶ سفر خارجی

امضای ۱۰۸ سند همکاری، عضویت رسمی ایران در «بریکس»، حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران در عربستان بعد از ۱۱ سال و افزایش نفوذ ایران در آفریقا و آمریکای لاتین، ره‌آورد ۱۶ سفر خارجی رئیس دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۲ بود.

۲۰؛ نمره سفرهای داخلی رئیسی در سال ۱۴۰۲

رئیس‌جمهور در سال ۱۴۰۲، ۱۰ سفر استانی و ۱۰ سفر پروژه‌ای به نقاط مختلف کشور داشت. در این ۲۰ سفر، علاوه بر پیگیری مصوبات سفرهای استانی دور اول، پروژه‌های بزرگ استانی و طرح‌های نیمه‌تمام به بهره‌برداری رسید.

میزبانی از سران ۶ کشور در تهران

رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر عراق، سلطان عمان، رهبر ملی ترکمنستان، روسای جمهور ازبکستان و کوبا و رهبران فلسطین، سران کشورهایی بودند که رئیس دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۲ از آنها میزبانی کرد.

سیاست قطعی نظام اسلامی از روز اول چه بود؟

رهبر انقلاب اسلامی، تقویت وحدت ملی را سیاست قطعی نظام اسلامی از روز اول خواندند و با اشاره به تأکیدهای امام خمینی(ره) بر این مسئله، خاطرنشان کردند: امام در مقابل افرادی که بر سر مسائل سیاسی و جناحی با یکدیگر دچار اختلاف می‌شدند، نهیب می‌زدند که هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید.

چه کسانی می‌توانند در مرحله دوم انتخابات مجلس شرکت کنند؟

بر اساس قانون کسانی که در مرحله اول انتخابات رای نداده باشند، در مرحله دوم می‌توانند رای دهند. کسانی که در مرحله اول رای داده‌اند فقط در همان حوزه انتخابیه می‌توانند رای دهند.

لازمه ادامه پیشرفت در کشور چیست؟

رهبر انقلاب اسلامی، منافع ملی و افق روشن آینده کشور را وابسته به «ایمان» و «امید» دانستند و گفتند: اگر فروغ امید در دلها خاموش شود شود هیچ حرکتی اتفاق نمی‌افتد.

اراده جدی و عمل مجاهدانه؛ پیش نیاز تحقق شعار سال

تعدادی از نمایندگان مجلس با استقبال از نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» تاکید کردند که اراده جدی و عمل مجاهدانه پیش نیاز جدی برای تحقق شعار سال است.

شورای نگهبان در سالی که گذشت

سال ۱۴۰۲ سالی پر مشغله‌ای برای شورای نگهبان محسوب می‌شود چراکه این شورا در کنار اقدامات همیشگی خود در بررسی مصوبات همیشگی مجلس شورای اسلامی و همچنین اساسنامه‌های سازمان‌ها، شرکت‌ها، مؤسسات دولتی یا وابسته به دولت و پاسخ به استعلامات دﯾﻮان ﻋﺪاﻟﺖ اداری، رسیدگی به لایحه برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران و بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات‌های ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نیز نظارت بر انتخابات ۱۱ اسفند و بررسی صحت آن را بر عهده داشت.

نگاهی به مهم‌ترین مصوبات مجلس در سال ۱۴۰۲

کمتر از ۳ ماه تا پایان عمر مجلس یازدهم باقی مانده است؛‌ نمایندگان سال گذشته علاوه بر انجام وظایف نظارتی، قوانینی را به تصویب رساندند که می‌توان نگاهی به عملکرد آنها در این حوزه داشت.

وزرایی که سال ۱۴۰۲ به سؤالات نمایندگان پاسخ دادند

در یک سال گذشته،‌ ۷ وزیر کابینه سیزدهم با حضور در صحن علنی مجلس به سوالات نمایندگان پاسخ دادند که برخی از آنها منتهی به صدور کارت زرد برای دولتمردان شد.

معضلات بلیت هواپیما؛ تاخیرها پایان می‌یابد؟

در سالی که گذشت مسافران هوایی نه تنها در تامین بلیت هواپیما با مشکل مواجه شدند که تاخیر و لغو پروازها هم آنها را دچار سرگردانی کرد؛ مشکلی که انتظار می‌رود در سال جدید با اجرای برنامه هفتم توسعه تا حدی رفع شود.

فراکسیون اقلیت مجلس دوازدهم چند عضو خواهد داشت؟

در مجموع بیش از ۴۰ منتخب میانه‌رو که در کل کشور از آنها به صورت رسمی یا غیر رسمی حمایت می‌کردیم، وارد مجلس می‌شوند البته این تعداد می‌تواند افزایش یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha