• شنبه / ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403020100099
  • خبرنگار : 71516

بحران در غزه، با فوران بیماری‌های تنفسی در میان فلسطینیان

بحران در غزه، با فوران بیماری‌های تنفسی در میان فلسطینیان

با تداوم جنگ و محدودیت‌های اعمال شده از سوی رژیم صهیونیستی، مرکز دفاع مدنی در غزه از ابتلای صدها فلسطینی به بیماری‌های تنفسی خبر داده است.

به گزارش ایسنا، مرکز دفاع مدنی در غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد: صدها مورد ابتلا به بیماری‌های تنفسی به دلیل روشن کردن آتش توسط شهروندان برای چندین ساعت در روز در طول ۶ ماه گذشته، ثبت شده است.

طبق گزارش سما، به دلیل نبود گاز در نوار غزه مردم این منطقه در طول این مدت از جنگ مجبور شده‌اند برای پخت و پز آتش روشن کنند.

در این بیانیه آمده است: ادامه ممانعت رژیم اشغالگر از ورود گاز به نوار غزه به‌ویژه شهر غزه منجر به بحران انسانی و پزشکی جدیدی می‌شود. شهروندان از ماه‌های گذشته مجبور شدند از وسایل جایگزین مثل روشن کردن آتش با هیزم یا زغال استفاده کنند و همین مسئله منجر به بیماری‌های تنفسی به دلیل استفاده از مواد پلاستیکی و شیمیایی در روشن کردن آتش و در نتیجه انتشار گاز سمی شده است.

این مرکز نسبت به بحران گاز و خطر آن بر زندگی ساکنان فلسطینی که از آغاز جنگ اکتبر با اوضاع فاجعه‌باری مواجه هستند، هشدار داد. در این بیانیه تأکید شده است: ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم بر رژیم اشغالگر برای ورود گاز فشار بیاورد.

رژیم اشغالگر از آغاز جنگ غزه مانع ورود گاز به مناطق شمال غزه شده است. در جنوب غزه نیز تنها اجازه ورود مقادیر محدودی گاز داده شده است.

از هفتم اکتبر رژیم اشغالگر جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته که بیش از ۱۰۰ هزار شهید و زخمی برجای گذاشته است که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند. این جنگ منجر به ویرانی گسترده و قحطی و گرسنگی در غزه شده است. این رژیم، به‌رغم صدور قطعنامه‌ای از سوی شورای امنیت برای توقف فوری جنگ و حکم دیوان بین‌المللی دادگستری برای ممانعت از نسل‌کشی در غزه، به جنگ خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha