• دوشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403020302206
  • خبرنگار : 71496

بلژیک: نباید اجازه داد واشنگتن تنها بازیگر غزه باشد/ اسپانیا آتش‌بس دائمی را خواستار شد

بلژیک: نباید اجازه داد واشنگتن تنها بازیگر غزه باشد/ اسپانیا آتش‌بس دائمی را خواستار شد
وزیر خارجه بلژیک

وزیر خارجه بلژیک اعمال تحریم‌ها علیه شهرک‌نشین‌های صهیونیست در کرانه باختری را کافی ندانست و خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه حامیان آنها نیز شد.

به گزارش ایسنا، «حجه لحبیب» وزیر خارجه بلژیک امروز دوشنبه پیش از نشست وزرای اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ در جمع خبرنگارها گفت: اعمال تحریم‌هایی علیه شهرک‌نشین‌های صهیونیست که در کرانه باختری دست به خشونت می‌زنند، کافی نیست و ما باید آنهایی را که سلاح در اختیار شهرک‌نشین‌ها قرار می‌دهند، هدف قرار دهیم.

وزیر خارجه بلژیک در ادامه تاکید کرد: ما باید تعادل را رعایت کنیم تا اطمینان حاصل کنیم به معیارهای دوگانه متهم نمی‌شویم.

حجه لحبیب وزیر امور خارجه بلژیک روز دوشنبه تاکید کرد که فاجعه انسانی در نوار غزه ادامه دارد که باید متوقف شود و نباید اجازه داد که ایالات متحده تنها بازیگر در نوار غزه باشد.

وی تاکید کرد که زمان آن فرا رسیده است که اتحادیه اروپا به وضوح خود را در روند صلح نشان دهد و ما منتظر یک کنفرانس مقدماتی برای آن هستیم.

وزیر امور خارجه بلژیک افزود: ما نباید آنچه را در حال حاضر در غزه می‌گذرد فراموش کنیم زیرا یک تراژدی انسانی وجود دارد که باید متوقف شود.

وی تاکید کرد: به رسمیت شناختن کشور فلسطین گامی تعیین کننده به سوی راه حل ۲ دولتی است و ما آماده استقبال از هرگونه ابتکار در این زمینه هستیم.

«خوزه مانوئل آلبارس» وزیر خارجه اسپانیا نیز پیش از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، با اشاره به خطر کشیده شدن عملیات‌های نظامی رژیم صهیونیستی تا رفح، آتش‌بس دائمی در غزه را خواستار شد و گفت: ما می‌خواهیم تمامی گذرگاه‌های زمینی یک بار برای همیشه جهت کمک‌رسانی به غیرنظامیان در غزه باز شوند.

وزیر خارجه اسپانیا در ادامه نیز تاکید کرد: ما اگر به دنبال راه‌حلی سیاسی برای شرایط موجود در خاورمیانه هستیم، به رسمیت شناختن کشور فلسطین بسیار ضروری است.

آلبارس همچنین راه‌حل ۲ دولتی را به معنای برقراری قطعی و بدون بازگشت صلح و اجتناب از چرخه‌های مستمر خشونت دانست.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: احتمال گسترش این درگیری تا لبنان ما را نگران می‌کند چراکه ابعاد این درگیری تغییر خواهد کرد و همینطور لبنان کشوری شکننده و دچار تنش است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha