• سه‌شنبه / ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403020402896
  • خبرنگار : 71496

کارشناس عرب بررسی کرد

پیام‌های سرنگونی پهپادهای صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله لبنان

پیام‌های سرنگونی پهپادهای صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله لبنان

یک کارشناس مسائل مقاومت فلسطین با اشاره به سرنگونی یکی از پهپادهای پیشرفته ارتش رژیم صهیونیستی توسط حزب‌الله لبنان تاکید کرد که این رژیم از رسیدن به برتری هوایی و اطلاعاتی در آسمان عملیات محروم بوده و توان جمع‌آوری اطلاعاتی از فرماندهان و نیروهای مقاومت و امکانات آن ندارد.

به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی لبنان از ابتدای جنگ تاکنون موفق شده پنج پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی را ساقط کند و این امر پیام‌ها و نشانه‌هایی برای دشمن صهیونیستی دارد.

«هانی الدالی» کارشناس مسائل مقاومت فلسطین در گفت‌وگویی با شبکه خبری «المیادین» درباره سرنگونی پنج پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی توسط حزب‌الله از زمان آغاز جنگ و پیامدهای آن برای این ارتش اظهار کرد: حزب‌الله در چارچوب به چالش کشیدن دشمن صهیونیستی و انتقال پیام‌های نظامی به آن در حال گسترش ابعاد عملیات‌های خود است که این بر عرصه سیاسی و میدانی تاثیر می‌گذارد.

الدالی درباره عملکرد عملیاتی حزب‌الله گفت: اقدامات نظامی آن با شتاب رو به گسترش هستند تا برتری آن را در مقابل ارتش رژیم اشغالگر نشان دهد و در حال حاضر حزب‌الله روی بهبود شرایط خود و آزمودن توانایی‌های دفاعی خود در زمین و هوا کار می‌کند.

این کارشناس مسائل مقاومت فلسطین درباره پیام‌های تصاویر سرنگونی پهپادها گفت: این تصاویر حاکی از این هستند که حزب‌الله سیستم هشدار زودهنگام پیشرفته‌ای دارد که به آن در شناسایی اهداف هوایی دشمن و ترسیم و ارزیابی پیشرفته وضعیت هوایی کمک می‌کند.

او در ادامه تاکید کرد که این تصاویر نشان می‌دهند حزب‌الله ابزارهای پیشرفته‌ای از جمله سامانه‌های پدافند هوایی در اختیار دارد که به آن در ساقط کردن این نوع پهپادها به ویژه پهپاد پیشرفته و بسیار گران‌قیمت هرمس ۹۰۰ کمک می‌کند.

به گفته الدالی، این تصاویر حاکی از این هستند که رژیم اشغالگر از رسیدن به برتری هوایی و اطلاعاتی در آسمان عملیات محروم شده و توان جمع‌آوری اطلاعاتی از فرماندهان و نیروهای مقاومت و امکانات آن ندارد، همچنین این تصاویر نقش بسزایی در تضعیف روحیه دشمن و جامعه اسرائیلی و در مقابل تقویت روحیه مقاومت و مردم لبنان دارد.

مقاومت اسلامی لبنان (حزب‌الله) عصر یکشنبه از رهگیری و سرنگونی یک پهپاد اسرائیل مدل هرمس۴۵۰ در آسمان منطقه «العیشیه» در جنوب این کشور خبر داد.

در ادامه سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که یکی از پهپادهای این ارتش پس از هدف قرار گرفتن با یک موشک زمین به هوا، در داخل خاک لبنان سرنگون شده است.

روزنامه عبری زبان «معاریو» در این رابطه نوشت تحقیقاتی در این خصوص در دست انجام است، این پنجمین پهپاد اسرائیلی است که حزب‌الله از زمان آغاز جنگ تاکنون موفق به سرنگونی آن شده است.

در همین چارچوب «امیر بوحبوط» خبرنگار نظامی وبگاه عبری زبان «واللا» با اشاره به سرنگونی پهپاد اسرائیلی و اتفاقات رخ داده در منطقه «عرب العرامشه» پس از هدف قرار گرفتن پایگاه تازه تاسیس گروهان شناسایی تیپ غربی (لشکر ۱۴۶) توسط پهپاد حزب‌الله گفت: حزب‌الله در حمله به اسرائیل موفق است.

بوحبوط ضمن هشدار درباره از دست رفتن برتری هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در لبنان گفت: این مساله به شکل گسترده‌ای به توانایی آن در جمع‌آوری داده‌های اطلاعاتی ضربه می‌زند و ما دچار معضل بزرگی شدیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha