• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403022316696
  • خبرنگار : 71567

ارکان سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور مشخص شد

ارکان سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور مشخص شد

رییس مرکز تحقیقات و ارزشیابی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به ارکان این سازمان اشاره کرد و گفت: ترکیب هیات امنا شامل مقامات‌ زیادی از جمله رییس جمهور، وزیر علوم، وزیر بهداشت، وزیر آموزش و پرورش، وزیر تعاون، معاون رییس جمهور و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

به گزارش ایسنا، رضا محمدی در اولین نشست خبری سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور که امروز در ساختمان مرکزی این سازمان برگزار شد، ضمن تشریح اهمیت تشکیل این سازمان با بیان اینکه سازمان ملی بر اساس مطالعات دامنه دار ۲۰ ساله شکل‌ گرفت، گفت: سازمان سنجش آموزش کشور تجربه برگزاری آزمون های ملی را دارد از این تجربه در این سازمان استفاده می شود. ضمن اینکه همه کشورها در این زمینه نهاد ملی دارند و از ۱۹۹۴ به سمت ایجاد این نهاد ملی رفتند. در واقع این سازمان مرجع ملی نظارت بر جریان عمومی آموزش کشور از جنبه کیفیت، اعتبارسنجی و سنجش انطباق با برنامه های کلان کشور خواهد بود.

رییس مرکز تحقیقات و ارزشیابی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور همچنین تاکید کرد: هیات امنا رکن اصلی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور را تشکیل می دهد که با حضور رئیس جمهور از جایگاه قانونی بالایی برخوردار است. در واقع ترکیب هیات امنا شامل مقامات‌ زیادی از جمله رییس جمهور، وزیر علوم، وزیر بهداشت، وزیر آموزش و پرورش، وزیر تعاون، معاون رییس جمهور و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

در ادامه سید جلال موسوی، معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه موضوع ایجاد سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور بیش از یک دهه است که در سیاست های کلان کشوری در حوزه آموزش مورد بررسی قرار گرفت، گفت: در سال ۹۲ در سیاست های کلی آموزش و پرورش و در سال ۹۳ در سیاست های کلی علم و فناوری و همچنین در سند تحول آموزش و پرورش و در سند نقشه جامع علمی کشور به موضوع ایجاد سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور مورد تاکید بوده است و دلیل آن که تاکنون ایجاد نشده بود به دلیل تعارض منافع میان سازمان ها و نهادها بود و باید از رییس جمهور و وزرای علوم، بهداشت، آموزش و پرورش تشکر کرد که تعارض منافع را کنار گذاشتند تا این نهاد  شکل بگیرد.

معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه همانطور که برای مسائل عینی سازمان ملی استاندارد داریم که می تواند در صنعت و پزشکی و غیره بکارگرفته شود، سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور نیز می تواند به عنوان سازمانی ملی برای روح، تفکر و استعداد جوانان بکار گرفته شود، گفت: ارزیابی کیفیت و نظارت بر آموزش یکی از مهمترین وظایف سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور است که باید به نحو احسن انجام شود. در واقع با ایجاد این سازمان عدالت آموزشی رعایت می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha