• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۳
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1403022316842
  • منبع : قوه قضاییه

ارائه ۴۰ عنوان کتاب چاپ اولی در غرفه پژوهشگاه قوه قضاییه

ارائه ۴۰ عنوان کتاب چاپ اولی در غرفه پژوهشگاه قوه قضاییه

مرکز مطبوعات و انتشارات پژوهشگاه قوه قضاییه با بیش از ۲۵۰ عنوان کتاب در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور یافته است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی هادی رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه در مورد حضور پژوهشگاه در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: پژوهشگاه با ۴۰ عنوان کتاب که چاپ اول است در نمایشگاه امسال، حضور دارد.

وی ادامه داد: کاربردی بودن مجموعه‌های آرای قضایی و نشست‌های نقد رأی که با مدیریت اداره وحدت رویه قضایی پژوهشگاه در تهران و استان‌ها برگزار می‌شود، این انتشارات را کانون توجه قضات و جامعه حقوقی قرار داده است.

حجت‌الاسلام هادی مجموعه آرای وحدت رویه عدالت اداری را از جمله عناوین تازه منتشر شده معرفی کرد و گفت: بر اساس گزارش عرضه و تقاضا در روزهای نخست نمایشگاه، مجموعه ۳۶ جلدی مذاکرات هیئت عمومی دیوان عالی کشور شامل مشروح مذاکرات قضات دیوان در پرونده‌های اصراری و وحدت رویه و نیز عناوین ایرادات مانع استماع دعوا در رویه قضایی، راهنمای تحلیلی کاربردی دعاوی ملکی در نظام قضایی ایران، نگرش کاربردی به چک، نهادهای ارفاقی در قانون مجازات اسلامی، اجرای احکام کیفری و آیین دادرسی کیفری از جمله کتاب‌های پرطرفدار این مرکز اعلام شده است.

وی ادامه داد: مرکز مطبوعات و انتشارات که عرضه کننده کتاب‌ها و تولیدات پژوهشی پژوهشگاه قوه قضاییه نیز هست، مخاطبان ویژه دارد و یکی از مقاصد اصلی اساتید و دانشجویان حقوق برای دسترسی به منابع درسی و مطالعاتی در حوزه حقوق و قضاست. همچنین انتشار و بروز رسانی مجموعه قوانین و مقررات کاربردی از برنامه‌های این مرکز است که این منابع را به طور مستمر در اختیار جامعه حقوقی قرار می‌دهد. جاسوسی در فقه اسلامی، حقوق کیفری و رویه قضایی ایران، تحلیل تدابیر کیفری و شبه کیفری کنترل بازار سرمایه، رای دیوان بین‌المللی دادگستری در پرونده برخی اموال ایران، درآمدی بر سقط‌جنین در پرتو قانون حمایت از خانواده، دیپلماسی قضایی، مهارت‌های قضاوت؛ نبایدها و بایدها و رهنمود ملی قضازدایی از جرایم اطفال و نوجوانان از جمله کتاب‌های منتشر شده پژوهشگاه در سال ۱۴۰۲ است.

در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران،انتشارات پژوهشگاه قوه قضاییه ۲۵ درصد تخفیف برای کتاب‌های خود اختصاص داده است.

غرفه مرکز مطبوعات و انتشارات قوه قضاییه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) سالن ناشران دانشگاهی، راهروی c، غرفه ۴۲ قرار دارد و تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه، میزبان علاقه‌مندان و متقاضیان کتاب‌های حقوقی و قضایی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha